Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '17

 
Kategori
İlişkiler
 

Nişanlımın Sevgilisi

“26 yaşında genç bir kızım. Bundan 10 ay kadar bir arkadaşımın düğününde bir adamla tanıştım.

Ertesi gün beni aradı ve benimle görüşmek istediğini söyledi. İlk karşılaştığımda ben de onu beğendiğimden bu teklifine hayır demedim. Buluştuğumuzda da çok nazik davrandı.

Bir süre çıktıktan sonra beni sevdiğini ve benimle evlenmek istediğini söyledi. Ben de onu seviyordum.

Ailelerimiz ve tanıdıklarımızın da katılımıyla nişan yüzüklerimiz takıldı.

Maddi durumu çok iyi olmadığı için sürekli benden para istiyordu. Ben de babamdan alıp veriyordum.

Ara sıra pahalı hediyeler de aldım. Ancak bir hafta önce büyük bir hayal kırıklına uğradım.

Bir arkadaşım aradı, nişanlımı bir restoranda yanında bir kadınla yemek yediğini ve çok samimi olduklarını, söyledi.

Ben de arabama atlayıp arkadaşımın söylediği restorana gittim. Arkadaşımda dışarıda beni bekliyordu.

O beni fark etmedi. Ama yanındaki kadınla samimi görüntüsü her şeyi açıklıyordu.

Masasına gidip ‘Benimle nişanlıyken bunu neden yapıyorsun?’ dedim.

Önce şaşırdı ‘Senin ne işin var burada?’ dedi.

Ben  ‘Konu bu değil, önce sen hesap ver,’ dedim.

‘Sen şimdi git sonra konuşuruz,’ dedi.

Yanındaki kız da ‘Sen ne terbiyesiz kızsın, edepsiz, sana git, diyor işte,’ diyerek bana hakaret etti. Nişanlım da benzer şeyler söyledi. Sonra nişan yüzüğünü fırlattı. 'Nişan bitti;' dedi.

Tüm bunları yanımdaki arkadaşım da gördü.

Haklarımı öğrenmek istiyorum. Nişanlıma ve onunla birlikte olan o kıza karşı dava açabilir miyim?”

***

Değerli okurum, bence bu durum sizin için hayırlı olmuş. Demek ki onun derdi bir yuva kurmak değilmiş. Siz bir an önce bu ilişkiyi sonlandırın ve ileriye bakın.

***

İşte haklarınız:

1)Medeni Kanuna göre; Nişanlılık, evlenme dışındaki bir sebeple sona ererse, nişanlıların veya yakınlarının, diğer nişanlıya vermiş oldukları alışılmışın dışındaki hediyeler, geri istenebilir.

2)Nişanlılık nedeniyle uğramış olduğunuz zararlar için maddi ve manevi tazminat davası açabilirsiniz.

3)Bu davaları, nişanın bozulmasından itibaren bir yıl içinde açmanız gerekiyor. Haklılığınızı her tür delille ispatlayabilirsiniz

4)Uğradığınız hakaret nedeniyle hem şikâyette bulunma hem de tazminat isteme hakkınız da bulunmaktadır.

5)Nişanlınızla birlikte olan kadına gelince, size hakaretten dolayı şikâyette bulunabilirsiniz.

Ayrıca kişilik haklarınıza saldırıdan dolayı da manevi tazminat davası açma hakkınız da var.

Ancak nişanlınızla birlikte olduğu için dava açma hakkınız yoktur.

 

***

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..