Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '15

 
Kategori
İlişkiler
 

Nişanlımın sevgilisine nasıl dava açarım?

“24 yaşında genç bir kızım. Bundan bir yıl kadar önce bir sosyal paylaşım sitesinden bir adamla tanıştık.

Bir süre sonra aramızda yakınlık doğdu. Bir gün elinde bir demet çiçekle gelip bana evlenme teklif etti. O gün dünyalar benim olmuştu, çok sevinmiştim.

Ailelerimizin ve davetlilerimizin huzurunda nişan yüzüklerimiz takıldı.

Nişanlılığımız süresi içinde, maddi durumu iyi olmadığı için benden sıklıkla para istiyordu.

Onu çok sevdiğim için bunları dert etmediğim gibi, ara sıra çok değerli hediyeler de aldım.

Onu arkadaşlarımla da tanıştırmıştım. Bir akşam bir arkadaşım aradı.  Yemek yedikleri bir restoranda nişanlımın yanında bir kadınla çok samimi bir şekilde gördüklerini söyledi.

Ben de hemen bir arabaya atlayıp o restorana gittim. Gittiğimde şok oldum.

Tam da arkadaşımın söylediği gibi nişanlımı yanında bir kadınla gördüm. Sevgili oldukları ilk bakışta hemen anlaşılıyordu.

Uzun süre tartıştık. Yanındaki kadın da bana ağır hakaretlerde bulundu.

Nişanlım parmağındaki yüzüğü çıkarıp ‘nişan bitti’ diyerek bana doğru fırlattı.

Bir de üzerime gelip beni tokatladı.

Orada el aleme rezil olduk.

Haklarımı öğrenmek istiyorum. Ben nişanlımdan çok nişanlımı baştan çıkaran o kadına kızıyorum. Nişanlımla birlikte olan o kadına karşı dava açabilir miyim?”

***

Değerli okurum, öncelikle bu nişanlılık durumunu gözden geçirmelisiniz. Bu ilişkiden hayır geleceğini zannetmiyorum. Elbette karar sizin.

***

İşte haklarınız:

1)Medeni Kanuna göre; Nişanlılık, evlenme dışındaki bir sebeple sona ererse, nişanlıların veya yakınlarının, diğer nişanlıya vermiş oldukları alışılmışın dışındaki hediyeler, geri istenebilir.

2)Nişanlılık nedeniyle uğramış olduğunuz zararlar için maddi ve manevi tazminat davası açabilirsiniz.

3)Uğradığınız şiddet nedeniyle hem şikayette bulunma hem de tazminat isteme hakkınız da bulunmaktadır.

4)Bu davaları, nişanın bozulmasından itibaren bir yıl içinde açmanız gerekiyor. Haklılığınızı her tür delille ispatlayabilirsiniz.

***

Nişanlınızla birlikte olan kadına gelince, size hakaretten dolayı şikayette bulunabilirsiniz.

Ayrıca kişilik haklarınıza saldırıdan dolayı da manevi tazminat davası açma hakkınız da var.

Ancak nişanlınızla birlikte olduğu için dava açma hakkınız yoktur. (bu hak sadece evli olanların aldatılmasu

***

Değerli okurlarım, sağlıklı ve mutlu kalın.

***

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..