Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Nişantaşı'nda Bir İtalyan: Vapiano

Nişantaşı'nda Bir İtalyan: Vapiano
 

kendi ellerimle çektim


Geçen hafta Cuma günü arkadaşımız Müge’nin doğum günü münasebetiyle soluğu Nişantaşı Vapiano‘da aldık.

Aslında amacımız yemeğimizi yemekti ancak, mekanın konsepti bana aradan bir yemek tarifi çıkartıracak nitelikte olunca, fotoğraf makinesinin yanımızda olmamasına aldırmayarak, Kübra’nınAyfoneunu değerlendirdik.

Vapiano, ilginç konseptli bir mekandır, öncellikle ona değinmek isterim.

Girişte size menü kitapçığıyla birlikte kredi kartına benzer bir kart veriliyor. Yerinize geçip menüden yemeklerinizi seçtikten sonra, kartınızı da yanınıza alarak ilgili standa gidiyorsunuz. O standın arkasında birer şef ve pişirme ocakları mevcut. Ben makarna denemek istedim ve makarnam hazırlanırken şefimizden hemencecik tarifi de alarak, sohbet etme imkanına kavuştum. Yemekler fast food tarzında olduğundan dolayı pişirilmesi gayet kolay oluyor. Menüde benim gözüme çarpan makarnalar, salatalar ve pizzalar oldu, ha bir de tatlılar.

Oldukça geniş bir alana yayılması, canlı renklerin kullanılması açısından mekan gayet hoş olsa da, masaların bar masası gibi yüksek olmaları, ve servis için kalkıp gitmek işi bozar mı acaba diye düşünmedim değil. Nitekim yer Nişantaşı ve ortalamanın azıcık üzerine fiyatlar olunca rahat bizler yayılarak, bize servis edilerek hizmet almak isteriz. Bilemiyorum bunu mekan sahipleri çok daha iyi bilirler.

Ben Scampi ismi verilen jumbo karidesli makarna yedim, buyrun size tarifi.

SPCAMPI

Malzemeler

    Jumbo karides chili biber Taze soğan sarımsak yağı domates sos parmesan peyniri zeytinyağı beyaz şarap (yarım çay bardağı) makarna

Hazırlanışı:

Öncellikle vog tavanızı ateşte ısıtıyorsunuz bir güzel. Bunu yaparken aman diyim tavayı yakmayın, sonra mesuliyet kabul etmem. Isınan tavaya zeytinyağı koyacaksınız. Göz kararı koyun işte, abartmayın ama! Zeytin yağını koyduktan sonra karidesleri ve taze soğanı koyarak kavurmaya başlayın bir güzel. Şişko olan jumbo karidesler pek bir yakışıklı ve doyurucu oluyor benden söylemesi. Sırada chili biberimiz var, bu arkadaşımızı da yine damak zevkinize göre koyun bana ölçü sormayın çünkü sorarsanız bilmediğim yerden sormuş olursunuz cevap veremem. Sarımsak yağı (sanırım dövülmüş sarımsak da gayet yakışır) domates sosunu ve beyaz şarabını da ekleyerek kavurmaya devam edin. Kavurmaya devam edin, devam edin, devam edin, baktınız artık olmuş gibi duruyor alın makarnayı da bir güzel ekleyerek kavuşturun malzemelerle. Biraz daha karıştırın, böylece sos ve karidesler makarnaların arasına dalarak ahenkle dans etsinler. Sonra güzel ve kocaman bir tabağa makarnanızı koyarak üzerine rendelenmiş parmesan peynirinizi de ekleyin. Süsünüzle hava atmak için de üzerine taze fesleğen yaprağı çok fena durur, şıklığınıza şıklık katar.

Sonrasında kalan beyaz şarabınızı doldurun kadehlere, afiyetle mideye indirin.

Sindirdikten sonra spor yapın da bari bana kızmayın:)

Fotolar için üzgünüm, idare ediverin gayri:)

Öpenzi

www.mutfaktakicadi.com

www.gabrielaolaru.com

 
Toplam blog
: 125
: 1808
Kayıt tarihi
: 24.05.07
 
 

Bir gün elle tutulabilen, mürekkep kokusu içine çekilebilen GERÇEK bir gazetede köşe yazıları yaz..