Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '16

 
Kategori
Meslekler
 

Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Hizmet bölümü öğrencisi Furkan Tuncel ile...

Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Hizmet bölümü öğrencisi Furkan Tuncel ile...
 

Furkan Tuncel


Nişantaşı  Üniversitesi Sosyal  Hizmet Uzmanlığı  Öğrencisi  Hemşerimiz  Furkan  Tuncel”Benim üniversiteden beklentim eğitiminin iyi olması ve öğrencilerine değer vermesi. Bu anlamda üniversitemden memnunum “

 

SORU-Bize kısaca kendinizden bahseder misiniz? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

 

FURKAN TUNCEL-1997 yılında üç çocuklu bir ailenin son çocuğu olarak Tokat'ta doğdum, aslen Başçiftlik'liyim. Vakıfbank Namık Kemal İlköğretim okulunda ilköğretim, ardından Gaziosmanpaşa Lisesi'nde lise öğrenimimi tamamladım. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Hizmet bölümü 1. sınıf öğrencisi olarak eğitim hayatıma devam etmekteyim.

 

Soru-Neden sosyal hizmet uzmanlığı? Neden Nişantaşı Üniversitesi? Bu okulu tercih etmeden önce ve şimdiki duygularınız arasında ne fark var?

 

FURKAN  TUNCEL-Sosyal hizmet bölümünü babamın tavsiyesiyle öğrendim aslında. Babam uzun yıllar ve halen sosyal hizmetler kurumunda görev yaptığı için mesleğe az çok olan aşinalığım beni bu mesleğe sevk eden ilk şey oldu. Mesleki açıdan baktığımda ise kendime gerçekten yakın bulduğum ve severek yapabileceğim bir meslek olduğunu gördüm. Mesleğimi elime aldığımda hakkıyla yerine getireceğime inanıyorum.

Nişantaşı Üniversitesini ise tercih etmemin özel bir sebebi yok. Tercih listemde vardı, burası nasip oldu. Okulumdan gayet memnunum diyebilirim.

Tercih döneminde istediğim bölümü okuyabilecek olmamın mutluluğu ve heyecanını yaşıyordum ama İstanbul'a dair en ufak tecrübem yoktu. İstanbul bana çok şey kattı, halen katmaya devam ediyor. Kendimi her alanda geliştirebileceğim imkanları bana sunuyor. İstanbul'da yaşadığım şeylere ve imkanlarıma bakınca Allah'a şükrediyorum. İyi ki nasibimde İstanbul varmış.

 

SORU-Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakışı nedir?

 

FURKAN TUNCEL-Babam Tokat Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi'nde müdür yardımcısı olarak görev yapıyor, annem ev hanımı. Abim ve ablam ise evliler. Ailem sadece derslere bakmıyor aynı zamanda sosyal faaliyetlerim ve kendimi geliştirmek için gösterdiğim gayreti her zaman takdir ediyor. Onların desteğini her zaman hissediyorum.

 

SORU-Sosyal hizmet uzmanı ne iş yapar?

 

FURKAN  TUNCEL-Sosyal hizmet uzmanı toplumda dezavantajlı birey ve grupların genel iyilik haline ulaşmaları için yasalar ve bilimsel ölçütlerle belirlenmiş bir disiplin ışığında onlara destekte bulunur, onları topluma kazandırmak için çaba sarf eder.

 

SORU-Bu alan geniş alan. Siz hangi dalında gelişmek istiyorsunuz?

 

FURKAN TUNCEL-Alan ayırt etmiyorum fakat kimlerle çalışmak istersin derseniz zihinsel engelliler diyebilirim. Babamın çalıştığı kurum dolayısıyla zihinsel engellilerle aynı ortamda bulunma imkanım oluyor. Zihinsel engellilerin bana mesleğimi sevdirmesinde büyük payı olduğunu söylemeliyim.

 

SORU-Sosyal hizmet öğrencileri genelde aktif, girişken olması gerekirken iletişim kurmayı sevmeyen insanlar gibi görünüyor. Bunu neye bağlıyorsunuz?

 

FURKAN  TUNCEL -Sosyal hizmet uzmanlığı diğer mesleklere nazaran iletişimin çok daha önemli olduğu bir meslek. İnsanlarla iletişim kurmayı sevmeyen bir insanın iyi bir sosyal çalışmacı olacağına inanmıyorum. Bunun sebebine dair bir fikrim yok ancak üniversitelerde mezun olana kadar bunun eğitiminin ciddi ve kaliteli bir şekilde verilirse bu sorunun çözüleceğini düşünüyorum.

 

SORU-İyi bir sosyal hizmet uzmanı nasıl olmalı sizce?

 

FURKAN  TUNCEL -İyi bir sosyal hizmet uzmanı olmak için önce insanları birbirinden ayırt etmeden sevmek gerek. Sosyal hizmet öğrencileri olarak çok kitap okumalıyız, kendimizi geliştirmeliyiz. Meslek hayatımızda karşılaşacağımız durumlara hazırlıklı olmalıyız. Karşılaştığımız her zorluğun üstünden gelebilecek sabır ve dirayete sahip olmalıyız. Bunlar için üniversite hayatını boş geçirmemeli, eğitimimizi en iyi şekilde tamamlamalı ve mesleğimizi yerine getirmeye hazır olmalıyız.

 

SORU-Okul ve bölümünüzün üniversitenin gelişimi için neler önerirsiniz?

 

FURKAN TUNCEL-Şu an aklıma gelen bizim kulübümüzün biraz pasif olduğu. Kulüplerin daha aktif olması hem öğrenciler hem de üniversite için daha güzel olabilir.

 

SORU-Hem özel üniversite hem İstanbul'da olmak nasıl bir duygu?

 

FURKAN TUNCEL -Benim üniversiteden beklentim eğitiminin iyi olması ve öğrencilerine değer vermesi. Bu anlamda üniversitemden memnunum bunun haricinde özel üniversite olması başka bir şey ifade etmiyor. İstanbul'a gelmeden önce burada okumanın bir avantaj olduğunu söylüyorlardı. Bunu geldiğimde daha iyi anladım çünkü gerçekten burada kendimi geliştirmek için her türlü imkana sahibim. İstanbul benim ufkumu genişletti hayata ve kendime yeni bir bakış açısı kazandım. İstanbul'un hayran olduğum çok şeyi var ve İstanbul'u gerçekten çok seviyorum. Şükürler olsun ki Allah bana burayı nasip etmiş.

 

SORU- İyi bir sosyal hizmet uzmanı olmak isteyenlere neler önereceksiniz?

 

FURKAN TUNCEL -İnsanları ayırt etmeden herkesi sevmelerini öneriyorum. Bundan önce kendimizi sevmek en önemli olan şey tabii ki. Bu mesleğin eğitimini güzel bir şekilde alıp mesleği eline aldıktan sonra da severek yapmalıyız. Bu mesleği öncelikle para için değil insani değerlerimiz için yapmalıyız. Zor durumda olan bir insanın yüzündeki tebessümün sebebinin sen olduğunu bilmek kadar güzel bir şey olabilir mi? Bizler işte bunun için çalışmalıyız. Toplumda bize ihtiyacı olan çok insan var, yapacağımız çok iş var. 

     

     

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..