Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '08

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
5388
 

Nitelikli Satışçının Tasviri

Bireysel veya kurumsal temel ihtiyaçlarımızı gidermek için mal ve hizmet satın almak durumundayız yani satışçılarla görüşmeliyiz, değil mi?

İyi bir satışçıda bulunması gereken özellikler nelerdir?

  1. Öz güven, başarının ilk şartlarından birisidir. İyi bir satışçının öz güveni tam olmalıdır.

  2. Sattığı ürünü iyi tanımalıdır.

  3. Kendini, doğru biçimde ifade edebilmelidir.

  4. Fiziği, diksiyonu ve hitap şekli düzgün ve bakımlı olmalıdır.

  5. Yapıcı ilişkilerle, geleceğe yatırım yapabilmelidir.

  6. Analitik düşünebilmeli, müşteri risk ve analizlerini yapabilmelidir.

  7. Karşısındakini bilgisiyle etkileyip, yönlendirebilmelidir.

  8. Öğrenmeye ve kendini yenilemeye açık olmalıdır.

  9. Ekip çalışmasına uyumlu ve paylaşmasını bilmelidir.

  10. İnsanlarla rahat iletişim kurabilen, mücadeleci, dinamik, sempatik ve güler yüzlü…

  11. Müşteri memnuniyetini ve başarıyı hedef edinmiş.

  12. Empati yetisi gelişmiş biri olmalıdır...

Satış, sanattır ve satın alma, satışın sonucudur. Bu anlamda satmak için bilgili ve hünerli olmak, satın almak için de araştırmak ve muhakeme etmek gerekir, değil mi?

Satış ve pazarlama sorumlularının başlıca görevleri nelerdir?

  • Temsil ettiği firmanın ürün ve hizmetlerinin satış ve pazarlamasını yapacaktır. Bunun için müşterilerden gelen taleplere göre ön teklif, sayısal teklif sunacak ve gerekiyorsa müzakere ederek satış sözleşmesi yapacaktır.

  • Potansiyel müşterilerin belirlenerek, ilgili kişilerle kontak kurulması.

  • Yeni müşterilerin kazanılmasına odaklanarak satış sürecinin yönetilmesi ve satışa dönüştürülmesi.

  • Müşteri ziyaretlerini gerçekleştirilip, ürünlerle ilgili bilgi verilmesi ve satışın gerçekleştirilmesi.

  • Müşterileriyle ilişkilerini güncel tutarak müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik katkı sağlamak.

  • Yeni müşterilerle portföyünü genişletmek, kurumsal ürün pazarlama ve planlamasına yönelik projeler geliştirilmesi.

  • Pazarlama faaliyetlerini yürüterek ürün, hizmet ve marka hakkında bilgi vermek; inovasyon sağlamak.

  • Satış ve pazarlama faaliyetleriyle ilgili not ve rapor tutmak ve bunları temsilini yaptığı firmayla paylaşmak, vs.

Esen kalın, mutlu kalın,

Şenol ELBAY

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Editör'den Öneriler alanında yayınlanmıştır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 72
Toplam yorum
: 15
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1568
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Girişimci bir pazarlama gurusu olarak İstanbul'da enerji ve gayrimenkul danışmanlık, satış & pazarl..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster