Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '15

 
Kategori
Deneme
 

Niye tükürüyorsun?

Niye tükürüyorsun?
 

Görsel internetten..


"İğrenç bir yazı" diye bir başlık attım; Aslında iğrenç olan eylemin kendisi ve yapandır diyerek giriş yaptım devam ettim ve ben de yazarken iğrençleşebilirim diyordum ki, benim meraklı küçük oğluşum bilgisayarımın kapanma düğmesine basıverdi..:) O gün bu gündür yazmak istiyordum bu meseleyi ama ülkemizdeki üzücü, can yakıcı vahim olaylar sebebiyle de pek uygun kaçmıyor ve yazmak da istemiyorsun..

Yazıma dönersem iğrenç olan olayın kendisi ve yapandır demiştim, aslında dikkat çekici bir başlıktı da sonra değiştirdim. ..Herkes evden ayrılıp gidince oğlumla başbaşa kalıyoruz.. Hava da güzel sonbahar güneşinden onu faydalandırmak lazım azalan güneş ışınları ve D vitamini meselesi.. Zaten canı sıkılıyor evde kimse kalmayınca, abla okula, baba işe ve biz yalnız.. Bi dolaşıp gelelim bizde. Önce sabah kahvaltı keyfimiz sonra oğlum oyuncaklarına dalıyor, ben de mutfak masasında çayımla başbaşa, alıyorum elime çay bardağımı, balkonuma çıkıyorum, önce çiçeğime sonra etrafa bakıyorum.. Deeerrrrkeeennnn çapraz binanın camından sarkan yaşlı amca o sırada kağsırıp tükürüyor tam da çayımı yudumlayacaktım "yapma amca beeee" niye lavabon dururken pencereden tükürüyorsun değil mi? Ama aynı şeyi balkondan da yapıyor, görüyorum zaman zaman.. Ve rahatsız edecek derecede o bilindik kağsırma sesi..

Oğlumla dışarı çıkıyoruz oğlum keyifleniyor etrafı seyrederek bebek arabasını itekliyorum, kendi kendine sesler çıkarıyor, meraklı gözlerle etrafa bakıyor, derken yine bir kağsırma sesi arkamda "Lütfen lütfen şimdi değil lütfen" hızlanıyorum bu iğrençliğe şahit olmamak adına tiksindiriyor çünkü.. Haaahhhhggg tüüuuuuuu....İğğğrençsin gerçekten, ağzına geri girsin inşallah midem ağzıma geldi resmen, şimdi durup bi laf söylesem insanlar dengesiz yanımda küçük çocuğum var esrarkeşi var, eroinmanı var, akıllısı var, akılsızı var, var oğlu var.. Çok da yapmak istediğim birşey aslında, bi hışımla tutup kolundan çevirip "Niye tükürüyorsun? Al eline bir peçete tükür at çöpe ne gereği var? Hem yola tükürüyor insanları rahatsız ediyorsun hem de insan sağlığıyla oynuyorsun...".Kırmızı ışıkta dururken ne bakıyorsun diyerek Fransa'da yaşayan Tekstilci bir işadamını öldürdüler bu ülkede.. Tırsıyordum da, fakat sihirli güçlerim olsun istiyorum böyle durumlarda yere tükürüyor ya hani, tükürdükten sonra ben bi sihir yapayım, ellerimi bi şıklatayım tükürdüğü anda suratının ortasına geri yapışsın şlaaakkk diye.. Ama çocuğum var yanımda hadi kendimden geçtim onun sağlığını düşünmek zorundayım, artık ekim ayı kışa giriyoruz hastalıklar kapıda.. Ama sende çok titizleniyorsun demeyin nolur.

.İlkokulda Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar konusunu işlerken Verem hastalığını bana anlattırmıştı öğretmenim, kitapta da resmedilmişti hava rüzgarlı veremli çocuk yere tükürüyor rüzgarla birlikte yolda yürüyen başka birine solunum yoluyla bulaşıveriyor hastalık bu kadar basit işte.. Kitaptaki resim de beynime çakılmış vaziyette. .Verem mi kalmış hangi devirdeyiz Allasen diyenlere; iyi ya bu devir hastalıkları daha bi acayip.. Ben rahatsızım ya durumdan bana da denk geliyor işte sanki tükürmek için sıraya girmişler..

Bi gün bu şehre Belediye Başkanı olursam; çok ciddi değilim bu başkanlık konusunda durumun vahametini anlatabileyim diye yazıyorum, "Olursam" kısmından devam edersek ilk önce yere tükürmeyi yasaklayacağım.. Önce bir uyarı, sonra  para cezası mesela (1000 TL)  o da kafi gelmezse içeri alınacak başka çare yok.. İyi diyorsun da senin gördüğün bu, bi de görmediklerin, geceleri sabaha karşı, içenler s..lar, kusanlar işeyenler var onları napıcaksın derseniz onun içinde parlak bir fikrim var. Uçuk biraz ama olsun ben söyliyim, hani sinek ilaçlama yapıyor ya belediye, onun gibi işte her sabah itfaiye aracı benzeri araçlarla dezenfekte ettirecem bütün sokakları.. O kadar rahatsızım bu durumdan.. Yaaa tükürmeyin noooolur, hem etrafını rahatsız ediyor hem de insanların sağlığını tehdit ediyorsunuz.. Bi Yürüyüşe çıkalım dedik yere yapışmış balgamın üstüne basmaktan son anda itina ediyorum, midem alt üst kızgın ve öfkeli eve dönüyoruz neredeyse yolda yürüyen on kişiden biri tükürüyor ne pis bir alışkanlıktır bu ..

Güzel kardeşim rahatsız olabilirsin, tükürme isteğin gelebilir, öksürüğe boğulup balgam çıkarmak isteyebilirsin, bunu yolda alelade yürürken yapma değil mi ama... Çekil bi köşeye, çıkar mendilini napıyorsan yap, sonra dür bük at çöp tenekesine zor değil ki.. Hele bunu düzgün kıyafetli pırıl pırıl giyinmiş insanlar yapıyor ki tükürmesinden geçtim bi de sümkürüyor, o zaman hay senin medeniyetine diyesi geliyor insanın.. Yeterince iğrenç oldu galiba değil mi..E ne diyelim bitirirken LÜTFEN GELİŞİ GÜZEL TÜKÜRMEYELİM.. MENDİLİNE TÜKÜR ÇÖPE AT GÜZEL KARDEŞİM. .İNSAN SAĞLIYLA OYNAMA!!..Bi de böyle tabelalar şart, özellikle çocuk parklarında.. Son olarak yazarken eylem ve yapan kadar iğrençleşti isem verdiğim rahatsızlıktan dolayı özür dilerim..

Bi de bi şey daha desem içimde kalmasın futbol maçlarını izlemeyi çok seviyorum Galatasaraylı'yım bu arada onu da belirteyim.. Anladınız hemen.. onlar da.. değil mi... Yaa tükürüyorsun topa bulaşıyor, eline deyiyor penaltı oluyor, taca çıkıyor içeri alıyorsun elinle, kafa atıyorsun saçına bulaşıyor..Yatıyorsun yuvarlanıyorsun vs.. O tükürdüğün an var ya bittin o zaman, benim için maç izlemek işkence oluyor o satten sonra ..Bi de sümkürme kısmını düşünürsek ki düşünmeyelim, bu kadar iğrençlik yeterli .. Buradan Futbolcu kardeşlerimize seslenmiş olayım.. Şimdi ben ünlenirmişim ünlü bir yazar olurmuşum bu yazıyı okuyup beni tanıyanlar beni görünce tükürüklerini yutarmış.. .. :)  ironiyi seviyorum..

Saygılar, Selamlar...

 

 
Toplam blog
: 42
: 1010
Kayıt tarihi
: 04.03.15
 
 

Kimi susar, kimi çok konuşur, kimileri de yazar... Yazan olmayı, sevincimi, öfkemi, kavgamı, üzün..