Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '19

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Niyet Etmek

Bir nefes alıyorsun. O nefes tüm hücrelerine yeni bir yaşam anı sunuyor. Bütün hücrelerin zihninin izin verdiği ölçüde yaşamı alıyor. Bir nefesin içine biraz duygu biraz da düşünce karıştırıyorsun. Al sana yaşamın ta kendisi. Ve nefesini verirken yenisi için yer açıyorsun. Ve ...yine düşüncen ve duygun yaşamın oluyor, tüm bedenine ve enerji alanına karışıyor ve çekim yasan alıp işletiyor.

Yaratıcılık; her bir nefes anının içine dolan yaşamı kendinde faydaya dönüştürerek niyetlerine aktarmaktır. Gün içinde birçok niyetlerimiz dileklerimiz, isteklerimiz oluyor. Kendimiz için, aile bireylerimiz için, sokakta aç kalanlar için, soğuktaki evsizler için, arkadaşlarımız ..... ve daha bir çok kişi için ister dururuz. Ama farkında olmadan isterken istemiyoruz.

Bilinçaltı "istemek" kelimesini zihnin gözüyle görmez. İstemek kelimesi eylem içeriği olarak "isteme eylemini" yani isteye durmayı barındırır. Aslında hareketsiz ve fazlasıyla durağan bir kelimedir. Yaradan'a isteği gönderme ama almak ya da işletmek için bir eylemde bulunmamayı içerdiği için evrensel yasalardan "Hak" ve "Sorumluluk" Yasalarına aykırıdır. 

Yaşamın içinde bir şeyler "ol"sun diyorsak "istemek" kelimesi yerine "niyet ediyorum" demek kaliteli bir sonuç verir.

Örneğin,

"Çok para istiyorum." cümlesinde -çok para isteye duruyorum- bilinçaltı anlamı vardır. Oysa ki "Çok para kazanmaya niyet ediyorum." cümlesi -para kazanmak için gerekeni yapacağım ve Yaradan bana yardım eder- bilinçaltı anlamını verir. Görüldüğü üzere yaşamsal sonuçları çok farklıdır.

"Huzur istiyorum." cümlesinin -huzura ihtiyacım var ama huzur beni bulmaz ki- bilinçaltı anlamı vardır. Onun yerine "Huzurda olmaya niyet ediyorum." cümlesi -beni huzurdan uzak tutan durumları görüyorum ve çözüm için uğraşıyorum- bilinçaltı anlamı vardır. Burada da gördüğümüz gibi -istiyorum- kelimesi sorunun artarak devamını getirirken -niyet ediyorum- çözüm üretmektedir.

Yaşamın engelleri ya da çözümleri aynı hızla gerçeklik kazanır. Engel yaratmak da çözüm yaratmak da eşit mesafede.
Temiz zihin kolay hayattır. Kolay olan güvenlidir. Kolay aşk, kolay para, kolay iş, kolay ilişkiler, kolay anlayış ….. bugün sizinle.

Sevgi ve şifayla kalın.

Ebru Demirhan

 
Toplam blog
: 178
: 43
Kayıt tarihi
: 30.10.18
 
 

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İlkokul Öğretmenliği, Sosyoloji bölümü lisans ve Psikol..