Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Niyet ve Hareket

Niyet ve Hareket
 

Niyetin yönünde hareket :)


Dün akşam bu yazıyı yazmaya niyet ettim ve sabah kalkınca yaptığım günlük ritüellerimden hemen sonra bilgisayarın başına oturdum, yazmaya başladım. Niye; çünkü niyet ettim :) aklımı, kalbimi bu yazıyı yazma yönüne doğru çevirdim ve niyetim doğrultusunda adım attım.

Her an aklımızdan istekler, arzular, hayaller geçebilir. Ama niyet etmek başka bir şeydir. Aklını ve kalbini sorgusuz sualsiz niyet ettiğin şeye doğru çevirmek, onu oldu bittiye, kabule getirmektir. Bu da ancak niyete uygun yaşamakla, niyete uygun adımları atmakla olur. Nasıl ki akşamdan oruca niyet eden bir kimse sabah kalkınca buzdolabının kapağını açıp dolabı karıştırmaz, kendini yeme-içmenin dışındaki diğer işlere ve güzel davranışlara yöneltirse aynen öyle... Niyete ters düşen, çelişen düşünce ve davranışlardan uzak kalıp tamamen niyetine uygun adımlar atmalı insan. Niyeti her ne olursa olsun.

Zayıflamaya niyet ettiyseniz oturup da üç dilim pasta yiyemezsiniz, çalışmaya niyet ettiyseniz tüm gün evde pijama terlik dolaşamazsınız, okulu bitirmeye niyet ettiyseniz sabaha kadar internette oyun oynayamazsınız... Niyetinizi edip o niyete sırt çevirici davranışlarda bulunduğunuzda ya da öylece kal gelmiş gibi durup beklediğinizde o niyet değil sadece bir istektir. İnsanın niyetiyle içinde bulunduğu frekansı bir olmalı. Bir olmalı ki niyetiyle buluşabilsin. Zaten bu yüzden çok az kullanılır bu kelime. Genelde istemek olarak dile getirilir tüm arzular.

Niyet etmenin kendi içinde bir gücü vardır. "Niyet ettim" dediğinizde bunu içinizde bir yerlerde hissedersiniz. Niyet etmek bağlanmaktır, isteğinize bağlanmak. O anda, şimdiden olmuş gibi, kendinizden çıkan bir kabloyu alırsınız o niyetinizin prizine fişi takarsınız. Artık işlem bitmiştir, bundan ötesi niyetle bir frekansta yaşamaktır.

Bu hafta gerçekten yapmak istediğiniz bir şeyi seçin ve niyet edin. Kendinizi niyetinizin kanalına kablolayın. Ve o andan itibaren niyetinize uygun düşünün, ona uygun eylemler içinde olun, bakalım nasıl bir fark hissedeceksiniz, neler yaşayacaksınız ? :) Eğer niyet etmeye cesaret edemiyorsanız ya da niyetiniz doğrultusunda adım atamadığınızı fark ediyorsanız sizi engelleyen korkunuzla yüzleşme vakti gelmiştir.

Sevgi ve sağlıkla ilerleyin...

Arzu Bıyıklıoğlu

NLP Uzmanı ve Yaşam Koçu 

www.arzubiyiklioglu.com

 
Toplam blog
: 521
: 474
Kayıt tarihi
: 24.08.10
 
 

1971 doğumlu Arzu Bıyıklıoğlu uluslararası sertifikalı Yaşam Koçu, NLP Uzmanı, NLP Eğitmeni ve Re..