Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '10

 
Kategori
Blog
 

Nobel Barış Ödülü adayımız yanıbaşımızda...

Nobel Barış Ödülü adayımız yanıbaşımızda...
 

Nobel Abi bizim mahalleden...


MB de Nobel Adayımız ,yakında belli olacak...

Değerli organizatörümüz gece-gündüz çalışıyor...

İşin gırgırı da olsa ödül,ödüldür...Yaşamı boyunca hiç ödül almadan gidecek olanlarımızın sayısı da bir hayli kabarıktır.

Gülben Ergen de ana okulu yapmak için kolları sıvamış...Disko Kralında açıkladı...Şahit oldum...

Metin Uca ,Gülben Hanım kızımıza : -Ana okulunu bırak; Hakkari de wc yap...33 okulda wc yok...-

Demişse de bu öneriye bozulan Gülben : -Wc yi sen yap...ben anaokulu yapcem- demiştir.

Wc yapana ödül verilir mi ?..Bilmem ...

Ama ben bugün ,gerçek bir Nobel Barış Adayı ile tanıştım.

Devletin yetkili organlarına da iletiyle bildirdim...

Bu annenin sesine kulak verin...Ödülü verin...

........

Eski kıtlık günlerini,ekmeğin karneyle alındığı yılları pek yaşamadım.

Anlatılanlar çok acıklıydı...

Fakat, yağ, tüp, benzin kuyruklarına çok tanık oldum.

- Benzin vaaadı da ben mi içtiim ?- diyeni hepimiz tanırız...

Şimdi de karne ve kıtlık günlerine benzer olaylara tanık oluyorum...

Fukara tutanakları...

Bunun adı form-evrak falan gibi cicili isimlerle saklanmış olsa da resmen kıtlık, karne günlerinden beter...

Bugün , yuvalarını asgari ücretle geçindirmeye çalışan;tek maaşlı bir anneyle konuşuyordum.

Büyük çocuğu üniversitede okuyor...Ayda 200 tl harçlık gönderiyorlar. Gecekondularında kira dertleri yok.

Küçük çocuğu ilköğretim öğrencisi...Geriye kalan 400 tlnin tamamı elektrik, su, ısınma harcamalarına gidiyor.

Yeme, içme, giyinme gibi zorunlu harcamalara para kalmıyor.

Yani açlık başlarında püsküllü bela...

Ticaret Odası yetkilileri ,öğrencilere burs vereceğini açıklayınca ,kadıncağız gidip başvurmuş...

Fakat, anasından emdiği sütü burnundan getirmişler...

-Senin gelirin asgari ücretin üçte biri tutuyor...Olmaaazz...

-Yok yok senin gelirin ,adam başı 150 lira...senin durumun iyi...

-Yok yok...Senin oğlan ;iki yıllık yüksekokulda okuyor...Olmaaazzz...Dört yıllık şaaarrrttt...

-Yok yok sen yeşil kart da alamazsın...Asgari ücretin üçte biriii...Cart...curt...

Kadıncağız, karşısındaki çalçeneler biraz nefes aldığında konuşmaya çalışmış...

- Benim mahallemde,köyümde yüzlerce zengin partiliye yeşil kart dağıttınız...Onların çoğu kayıt dışı kazanç peşindeler...Gözümüzün önünde hırsıza,yüzsüze,kömür,makarna vs. veriyorsunuz...Bizim ,asgari ücretli bordro mahkumu olmamız suç mu ?..

....Demişse de derdini anlatamamış...Kime gittiyse,yetkililer hep bordrosuna bakmışlar...

600 tl aylık ve kişi başına düşen 150 tl parayı başına kakmışlar...

Muhalefettekilere gitmiş...-Bunları siz seçtiniz- gibi kaçamak yanıtlarla atlatılmış...

Kadıncağız, işyerinden aldıkları maaş bordrosunu gösterince ,eski kıtlık günlerinde verilen rezil karneler gözümün önüne geldi.

Karne belki de daha masumdu...Hiç olmazsa ,az da olsa kişiye, bir hak-hukuk tanınmıştı...

Bu bordro evrakıyla kapı kapı dolaştırılan kadının yaşadığı olay, tam bir yüz karası ...

Bu kadıncağızdan daha kötü durumda olan -milyonlar- var...

Mendil satan kız çocukları...vs...vs...

Ve bu kadıncağız,

Sabırlı...Onurlu...İsyansız...Örgütsüz...Sahipsiz...

Çaresiz...Gelecekten umutsuz..

Yine de vakur...Çiçek gibi olan çocuklarını zararlı otlardan korumaya çalışıyor.

Katilin,namussuzun,hırsızın pis pis sırıtarak poz verdiği günlerde...

Hukukun guguk kuşu gibi öttüğü...

Her şeyin kirlendiği...

Medya maymunlarının revaçta olduğu yerlerde...

Yaşama karşı direniyorlar...Kardelenler gibi...

Herşeye rağmen barış sevdalısı bunlar...

İşte benim nobel barış adayım bu kadındır...

Devlet büyüktür...Adildir...Kolu uzundur...Devlet sanatçılarımız çoktur...

Desteklenirse eğer,memnun olurum...2010 Nobel barış adayım bellidir...

Diğerlerinin de adına ...

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..