Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '09

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Nöbetçi eczanelerle ilgili yaşanan sorunlar

Nöbetçi eczanelerle ilgili yaşanan sorunlar
 

eczane


Sizlere bugün nöbetçi eczane aramak, bazen nasıl bir kâbusa dönüşüyor onu anlatmaya çalışacağım. Anlatacağım olay kullandığım semt ve eczane isimleri farklı olsa da benim başıma gelen gerçek olaylardır. .

Ben Leventte oturuyorum. Evim metro istasyonuna sadece bir kilometre mesafededir. Bulunduğum yerde tüm levent bölgesi, armutlu, ulus ve etiler semtleri için sadece bir adet nöbetçi eczane olmaktadır.

Peşinen söyleyeyim bizim bölgede nöbetçi eczane aramaya kalktığınızda, eğer arabanız yoksa yandınız demektir. Çünkü aradığınız eczane 5-6 km uzakta bilmediğiniz bir semte bilmediğiniz bir sokakta olabilir.

Düşünün bir eczanenin vitrininde “Sağlık eczanesi - menekşe sokak no: 12 Ulus” diye bir nöbetçi eczane ismi görürseniz donup kalırsınız. Koskoca ulus semtinde zambak sokak da neresi acaba diye kara kara düşünürsünüz.

Bu nedenle bizim bölgede, bulunduğunuz yerden çok uzakta üstelik yerini tam bilmediğiniz bir semtteki nöbetçi eczaneyi evdeki acil hastanız fenalaşmadan arayıp bulmanız çok zordur. Bu nedenle öncelikle vitrinde yazılı nöbetçi eczanenin telefonu aramanız şarttır. Tabi yazılı numara yanlış değilse. Benim geçenlerde başıma geldi. 1.Leventteki bulunan bir nöbetçi eczanenin numarası yanlıştı. Nöbetçi Eczane sahibi de oraya gittiğimde beni doğruladı. Çünkü aynı gün telefon numarası yanlışlığı için birkaç kişiden daha şikâyet almış. Eczane sahibi elle yazılan numaralarda bazen hata olabileceğini söyledi.

Şimdi esas şikâyet ettiğim konuya geliyorum. Levent e çok yakın oldukları halde, Çeliktepe ve Gültepedeki nöbetçi eczanelerin adlarını onlara 200 metre mesafedeki leventteki eczanelerde bulmanız imkânsızdır. Ben nedenini sorduğumda aman efendim olur mu hiç, onlar başka ilçeye bağlı eczaneler ve biz onların adlarını bu nedenle vitrinimizde vermek zorunda da değiliz dediler.

Bana göre bu durum acilen düzeltilmesi gerekli vahim bir sorundur. Bu karar alınırken halk sağlığından çok başka şeylerin düşünüldüğü açıkça belli oluyor. Düşünün hasta çocuğunuza acil ilaç lazım ama sırf ilçeler farklı diye, Leventte size en yakın eczaneye gittiğinizde vitrinde 100 metre ilerdeki Çeliktepe semtindeki nöbetçi eczanenin adını kesinlikle göremiyorsunuz. Siz olsanız ne yaparsınız?

Buna resmen halkın sağlığı ile oynamak denir. Böyle bir kural da olamaz ve acilen ilgililer tarafından acilen önlem alınmalıdır.

Yetkililerin bu durumu acilen düzeltmesi için rica ediyorum.

 
Toplam blog
: 12
: 695
Kayıt tarihi
: 13.08.09
 
 

1950 Trabzon doğumluyum. ABD de MIS konusunda Merkez Bankası adına lisans üstü eğitimimi tamamladıkt..