Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '09

 
Kategori
Gelenekler
 

Noel Baba bizimdir.

Noel Baba bizimdir.
 

www.resimyagmuru.com


İstiyoruz ki herkes biraz biz olsun, bizden olsun. Nedense öyle bir haber okuyunca da sevinçleniyoruz.

Mesela Kızılderililer Türk müş

Wikingler Türk müş

Macarlar, Bulgarlar da Türk müş

Hatta İtalyanlar bile Türk müş..

Hadi onu geçtim İlk piramitleri yapanlar da Türklermiş

Gördüğün her sakallıyı deden sanma diyeceksiniz ama, vallahi bunları ben uydurmuyorum.

Araştırmacılar, Bilim adaları bu konuda ciddi ciddi kafa patlatmışlar.

Bu arada, Sakaldan dededen söz açılmışken aklıma Noel Baba geldi. Biliyor musunuz Noel Baba da Türkmüş?

Noel Babanın Antalya civarında yaşadığı söyleniyor. Biraz düşününce Antalya sıcağında kalın kıyafetler, kızak, geyikler, karlar... Ne alaka diye düşünüyor insan...

İnternette okuduğum bir habere göre Bursa’nın ilçesi Kestel’e bağlı Baba Sultan köyü, Noel Baba’nın gizemini çözecek şifreleri bünyesinde barındırıyormuş. Burada Geyikli baba Türbesi bulunuyor. Kendisi Osmanlı evliyasındanmış. Bursa'nın fethi sırasında bir geyiğe binerek elinde altmış okkalık bir kılıç olduğu halde en ön saflarda çarpışmış. Bu sebepten kendisine Geyikli Baba denilmiş. Noel Baba’nın, her mevsim karlı görünümüyle dikkat çeken, bugün de kayak merkezi olarak kabul edilen Ulu Dağ civarında (Keşiş Dağında) yaşamış olması akla daha yakın deniliyor.

Ak sakallı nur yüzlü dedeler zaten hep bizim hikayelerimizde olur.

Hatta belki de adı Nail babadır Söylene söylene değişikliğe uğramış noel baba olmuştur.

Ha hayt Bu fikri sevdim ben.

O zaman ne diyelim?

Nail baba bizimdir, Bizim kalacak.

Bahsi geçen yazı.

http://www.haber7.com/haber/20090101/Noel-Baba-Turk-mu.php

 
Toplam blog
: 92
: 830
Kayıt tarihi
: 28.02.08
 
 

Biraz kül, biraz duman o benim işte... Öyle dedim diye olayı arabeske bağladığımı sanmayın çabuk sön..