Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '15

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Nohutlu Pazı yemeği tarifi (Adım adım resimli anlatımıyla)

Nohutlu Pazı yemeği tarifi (Adım adım resimli anlatımıyla)
 

Biliyorum ki Ramazan'la birlikte, "akşama ne yemek yapsam?" telaşınız iyice arttı. Bu sebeple bugün size hem sağlıklı, hem lezzetli bir "Nohutlu Pazı Yemeği"nin nasıl yapılacağını, yine her zamanki gibi adım adım fotoğraflarla anlatmaya çalışacağım. 

Hem bağırsakları çalıştırmaya yarayan, hem de ödem attırıcı özelliği olan bu yemek, aynı zamanda iyi bir vitamin deposu. Pazı gözler için faydası ve kan şekerini düzenleyici özellikleriyle öne çıkarken, nohut da sinir sistemi için öneriliyor. Nohutla bir sıkıntınız yoksa, kolayca yapıp, afiyetle yerken, bana dua edersiniz umarım:)
 

Adım adım Resimli Anlatımıyla
NOHUTLU PAZI YEMEĞİ TARİFİ
 

Malzemeler
(3-4 kişilik)

1 büyük demet Pazı (veya Ispanak) 

2 adet Domates 

1 dolu çay kaşığı Domates Salçası 

1 adet kuru Soğan 

1 adet kırmızı Biber 

1 adet yeşil Biber (Acı olmayan- Örn: Çarliston Biber gibi) 

1 bardak haşlanmış Nohut (Ben konserve kullandım) 

1 diş Sarımsak 

2 yemek kaşığı Zeytinyağı 

1 silme çay kaşığı Tuz 


Yapılışı:

İlk olarak pazı yapraklarını tek tek bol suyun altında yıkayıp süzüyorum.





Sonra konserve nohutu da süzgeçe döküp, sudan geçiriyorum. Zar gibi olan kabuklarını da, sonradan gaz problemi yapmasına engel olmak için üşenmeden soyuyorum.





Pazıları üst üste bir kesme tahtasına alıyor ve 2 cm kalınlığında kesiyorum.



Sonra diğer yandan da 2şer cm aralıklarla kesince, yeterince kıyılmış hale geliyor.



Teflon tencereme zeytinyağını koyup, çok hafiften kızmaya başladığı anda kabuklarını soyduğum ve ince ince dilimlediğim sarımsağı atıyorum.



Aynı zamanda da biberleri ve kuru soğanı yemeklik doğruyorum.





Eğer görmek isterseniz, şurada Yemeklik soğan nasıl doğranır anlatmaya çalıştım:)

Sarımsaklar hafif pembeleşince soğanları ekleyip, biraz sararana kadar bir kaç dakika karıştırarak kavuruyorum. Ardından küp küp kestiğim kırmızı ve yeşil biberleri de ekliyorum.



1 dolu çay kaşığı kadar da domates salçası ilave ediyorum.



Biraz beraber kavurup, yemeklik doğradığım Domatesleri ekliyorum. Yemeklik Domates Nasıl Doğranır hızlıca resimlerle anlatmamı isterseniz, tıklayın:)





Domatesi ekleyip, bir kaç dakika da onları pişirdikten sonra artık sıra haşlanmış nohutları eklemeye geliyor.





En üste de doğradığım Pazıları ilave ediyorum.



Biraz da tuz serpip, güzelce bir karıştırdıktan sonra, ocağın altını kısık ateşe alıp, kapağını kapatıyorum.







Nohutlu Pazı Yemeğim Hazır.

Afiyet şeker olsun! :)



www.usengecsef.com
www.facebook.com/usengecsef
www.twitter.com/usengecsef
www.instagram.com/usengecsef
www.youtube.com/usengecsef

 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..