- Kategori
- Elektronik
Nokia 6280 cep telefonu ile bir arkadaşım kafayı yedi
Nokia 6280 bu telefondur
30.06.2006 günü İMEI numarası 359382009057307 olan Nokia 6280 cep telefonunu aldı.
Sanki başına iş aldı.
Yaşadıkları pişmiş tavuğun başına gelmedi.
Dengesi alt üst oldu.
12.04.2007 günü cihazını teknik servise tamire verdi.
Arama yapıldığı zaman batarya boş diyerek, telefon kapanıyordu.
15.06.2007 günü geri aldı. Pili değiştirilip, güncel yazılım yüklenmişti. Ayrıca servis arama yapıldığı zaman, şarj dolu olduğu halde, batarya boş deyip kapandığını ifade eden bir belgeyi de arkadaşıma vermişler.
Bu olay 4822 sayılı kanunla değişik 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanun 13. maddesi kapsamındadır.
Sanayi Mallarında satış sonrası hizmetler hakkındaki yönetmeliğin 10 madesi 4. paragrafında malın arıza giderimin 30 iş gününü geçemez denmektedir. Burada telefon 12 nisan dan 15 hazirana kadar servisde kalmıştır ve sorun 30 iş gününde çözülememiştir.
Nokia tarafından verilen garanti belgesinde, üründen faydalanamamanın süreklilik kazanması, tamiri için gereken sürenin aşılması durumunda, ürünün ücretsiz olarak değiştirileceği, bedel iadesi yapılacağı, ya da ayıp oranında bedel indirimi yapılacağı yazılıdır.
Ama kimse bunlara uymamaktadır.
http://formtakibi.kvk.com/BlueForm.asp?secformno=181-2007-181012006-20070416&secsonuc=181-2007-181012006-20070416
181012006 16.04.2007 -TRA form araştırma adresinde
15.06.2007 günü cihazın arkadaşıma teslim edildiği yazılıdır.
Oysa cihazdaki arıza devam ediyor.
Bu telefondan dolayı arkadaşım neredeyse kafayı yemiştir.
Binden fazla kişinin çalıştığı kurumda herkes Nokia’nın nasıl verdiği malın arkasında durmadığını görmüştür.
Arkadaşım, bakıyor sonuç alamıyor.
Biçare olarak, olayı tüketici mahkemesine intikal ettiriyor. 6 ay geçmesine rağmen hala bir sonuca varılamamıştır.
Benzer sorunları olanlar var mıdır, merak ettiğim için bu konuyu bloğa yazdım.
Bu sorunu sikayetim var sitesine de yazdim.
Başka nerelere yazılabilinir?