Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '07

 
Kategori
Haber
 

Noktayı da bir zahmet siz koyun...

Noktayı da bir zahmet siz koyun...
 

“Sadece ‘şikâyet’ edemezsiniz” başlıklı yazıma “yekruseha” rumuzlu ile bir yorum geldi. Yorum aynen şöyle: “Bir şeyler oluyor ülkemde, Ordu uyuşup kaldı, hükümet gemi azıya aldı, olur olmaz açıklamalarla meydanlara boy saldı. Bir şeyler oluyor ülkemde. Terör kol gezdi. Bir şey daha var gözlemlediğim. Başbakan bir açıklama yapsa akabinde şehit haberi... Ben vatandaş olarak utanıyorum artık. Saygılarımla”


Yorumdaki duyguları açıp daha şeffaflaştırmak gerekirse, yorumcu kardeşimiz birkaç başlık açmış.


Bir; ülkede bir şeyler oluyor, ancak vatandaş anlamıyor.

İki; ordu “Uyuşuk” -buna katılmasam da böyle söylüyor- görüntüsü veriyor.

Üç; Başbakan “inadına gibi” olumsuz yaklaşım ve tavır sergilemeye devam ediyor.

Ve dört; aslında “utanmak” değil de buna tepkisizlik, demek daha uygun olur, vatandaşın tavırları.


Buraya bir virgül koyalım.


X


Acaba bazılarımız “Bardak yarısına kadar dolu” derken bazılarımız da “bardak yarısına kadar boş” mu diyoruz ki?


Çünkü ifade olarak farklı gibi görünse de, anlatım olarak her iki ifade de aynı resmi işaret ediyor.


Desem mi ki acaba? Doğru olur mu ki?


Buraya da bir virgül koyalım.


X


AKP Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip ERDOĞAN listeye almadığı milletvekillerini yeni genel merkez binasında toplamış. İçlerinden birçoğu genel başkanlarının arkasında olduklarını söylemişler. Toplantıya katılan milletvekilleri içinden sadece biri hariç; Kayseri Milletvekili Mustafa Duru, listeye alınmamasına tepki göstererek, “Bunu Başbakan’a soracağız” demiş fakat kimlerle ve nasıl soracaklarına açıklık getirmemiş... Aslan hemşerim benim. Helal olsun sana da… 4, 5 yıldan bu yana neredeydin? Hiç esamin okunmuyordu da… Bu toplantıdan sonra, küskün milletvekilleri Başbakan ile birlikte yemek yiyecekler miş!


Nasıl yiyeceklerse!


Bir virgül de buraya koyalım.


X


Habur sınır kapımızın karşısına “Kürdistan Bayrağı” dikildi. Hani “Bizde dikeriz” demeye getirerek… Ben bu konuda “Kimsenin bayrağını kıskanmam ama bu bayrağa kızarım” demiştim. Ben kızıyorum da, başka kızan var mı ki? Mesela bu kızgınlıkla karşı tarafa ders verecek biri, diyorum…


Buraya da bir virgül koyalım.


X


Ömrümün en mutlu günlerinden birisi de dün idi. Kızım, Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünü Allaha şükür 4 yılda ve “şeref öğrencileri” arasında bitirdi. Çok mutluyum. Allah herkese göstersin…


Ancak, dün tören sırasında “Şahit” olmak durumunda kaldığımız olay gerçekten beni çok üzdü… Bana göre öyle olmamalıydı…


Neyse, virgüller tükenmeden bir virgül de buraya koyalım.


x


Son olarak…


DTP, son zamanlarda artan şehit cenazelerinin daha önce ilan edilen "tek taraflı ateşkes çağrısına" uyulmamasından kaynaklandığını savunmuş ve bu durumu “ifade edilemeyecek kadar üzücü" olarak değerlendirmiş.


Bu ne demekse?


Acaba “Tek taraflı ateşkes çağrısı” yapan bir devlet mi var? Ya da bizim bilmediğimiz savaş halinde olduğumuz bir devlet var da bunlar bize böyle bir çağrı yaptılar da bizim mi bilgimiz yok?


Uzatmadan bir virgül daha…


x


Ve…


Yine Başbakanımız esip yağıyor…


Es baba es… Rüzgâr dediğin yiğidin bağrına eser…


Bir virgül de ben buraya koyayım…


Noktayı mı?


Onu da sizler koyun bir zahmet yani…

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..