Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '20

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Normale alışmaya çalışıyoruz

Yeni normale alışmaya çalışıyoruz. Korona virüs salgını nedeniyle bir süre engelliler ve kronik hastalar idari izinli sayıldılar. Bir hazirandan sonra idari izinler kaldırıldı. Ben Şeker gibi adam olduğum için bir süre tek hekim raporuyla izne devam ettim. Genelge değişince işe başladım.

 

Görmeyenler işe gitmesin gibi bir çağrıda bulunmayı tercih etmedim. Sadece dikkatli davranılması gerektiğini anlatmaya çalıştım.

 

Ben neler yapıyorum. Çantamda dezenfektan kolonya bulunduruyorum. Maskesiz sokağa çıkmıyorum. İzinsiz dokunanlar olduğu için uzun kollu gömlek giymeyi tercih ediyorum. Sıcakta biraz yanıyoruz ama ne yapalım. Yardımcı olmak isteyenlere kibarca teşekkür ediyorum sesli sinyalizasyonlarda düzeldi.

 

Bizim beklentilerimiz nelerdir. Bu salgın hepimizde kaygıyı artırdı. Ama hayat devam ediyor. Üç dört aylık süreçte kilo aldım ilk işe başladığım haftalarda geceleri deliksiz uyuyordum. Geceleyin beni alıp götürseler ruhum duymazdı.

 

O kadar yorulmuştum. O yüzden işe başlamış olmak harika oldu. Uzun zaman güneşi görememek ve evde kapalı kalmak ruh salığımıza zarar verdi. Ama kendimizi geliştirmek ve bol bol okumak için bir fırsat oldu.

 

Ne istiyoruz. Yardım etmek istediğinizde lütfen yardımcı olmamızı ister misiniz diye sesli olarak ifade edin. İzinsiz dokunmayın bu bizdeki kaygı düzeyini arttırıyor.

 

Merkezi ve yerel yönetimlerde kamu spotları ve bazı yayın ve etkinliklerle engellilerin bu süreçte hayatlarını kolaylaştırıcı faaliyetler yapsınlar. Biz İzmir büyük şehir belediyesine sesli sinyalizasyon itirazımızı belirtince hemen düzeldi. Bu dönemde erişilebilirlik kimsenin yardımına ihtiyaç duymadan hayatımızı sürdürmemiz çok önemli.

 

Toplu taşımadaki araç Sürücüleri ‘de eğitilerek engellilerin en az temasla yolculuk yapmaları sağlanmalı. İzmir’de engelliler için erişilebilir olmayan tüm araçlar otoparka çekilerek yeni engellilere uygun araçlarla değiştirilmeli. Bu süreçte engelliler aileleri ve dernekler karar süreçlerine dâhil edilmeli her engel gurubunun hatta her bireyin ilgi ihtiyaç ve beklentileri dinlenmeli politikalar oluşturulurken süreçlere dâhil edilmek istiyoruz.Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..