Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '12

 
Kategori
Aile
 

Nostalji 1

Nostalji 1
 

ÇİRKİN ÖRDEK YAVRUSU


Nostalji: isim. Fr. nostalgie 1) Yurt özlemi, yurtsama, daüssıla. 2)Geçmiş bir zamana duyulan aşırı bir özlem.

     İçimde bitip tükenmeyen bir "özlem" vardı hep kendimi bildim bileli içimdeki boşluğu herhangi bir şey, herhangi bir yer, herhangi bir insan, hiçbiri doldurmadı. Kendimi hep o "Çirkin Ördek Yavrusu "öyküsündeki “kuğu" gibi hissettim. Tabii, "kuğu" olduğumdan habersiz.

      Ebeveynlerimin iki yıl çocukları olmadığı için, beni çok arzulamışlar ve dünyaya geldikten sonra da bu yüzden adımı "Özlem" koymuşlar. Öykünün devamı ise ilginç. Ben ve diğerleri diyeyim, topyekûn adımı "Özlem" diye biliyoruz ve öyle dillendiriyoruz. Ta ki ben liseye gidinceye kadar. Ben, İzmir Kız Lisesi'nde paralı yatılı okudum liseyi. Ailem, İzmir'in ilçesinde oturduğu için, çoğu sorumluluklarımı üzerime almam gerekmişti.

     Bu arada resmi işlemlerde fark ettim ki, benim nüfus cüzdanımdaki adım "Özlen”. Kıyameti kopardım fark ettiğim an. Ağladım, sızladım, yalvardım rahmetli babama da araştırdı yasal yollarını. Fakat bir harf (hatta benimkisi bir harf bile değil, bir bacak eksik sadece ) için dava açsak bile kazanmamız çok zayıf bir olasılıkmış. Kapandı gitti öyle mevzuu. Tabii, zaman zaman bir sürü ilginç şeyler yaşandı durdu resmiyetteki ve kullanımdaki adımla ilgili "eksik bacak yüzünden".

      Asıl ilginç olanı da bana göre; benim yaşadığım ruhsal bir uyanıştı. Hep eksik hissettiğim, bir türlü içimde tükenmeyen o boşluğun, ismimdeki eksik bacağı kabullenmeyişim olabilir diye düşündüm bir gün. “Özlem“ diye direterek, belki de "Özlen" olmayı reddetmekti bu kadar beni "ait hissettirmeyen”. "Özlen" olmakta güzeldi, tıpkı "kuğu" misali; hep güzele hasret, ben de hep "özlen“ilen olmanın ayırdına varabilir, tadını çıkarabilirdim. Ondan sonra başladım altını çize çize benim adım "Özlen" diye.

      Bunu, FETAV'da hocalarımla paylaştığımda, sağ olsun Recai ŞAHİN Hocam bir jest yapıp bana internetten adımın çeşitli anlamlarını yazıp getirmiş. Şöyle ki:

ÖZLEN

ARI- arınmış- duru- hilesiz- öz- temiz- yalın

ARIK- cılız- çelimsiz- çöp gibi- enez-etsiz- hayalifener- hıra- ince- iskelet gibi- kadavra gibi-kaknem- kavruk- kuru- naif-sıska- süzgün- zayıf- zebun

DAMITIK- arıtılmış- ayıklanmış- ayrılmış- damıtılmış- imbikten geçirilmiş- rafine edilmiş- takrir edilmiş

HALİS- münezzeh- yalınç

HAS

KATIKSIZ- tamamen- tümden

KATIŞIKSIZ- bileşik- birleşik- hisseli- karışık- karma- karmaşıkkırık- kollektif- kozmopolit- mahlut- mahşeri melez- mudil- muhtelit- mürekkep- müşterek- müttehit- ortak

MUKATTAR

ÖZBEÖZ- gerçek- hakiki- tam anlamıyla

SADE- şekersiz

SAF

SAFİ

SOM- münezzeh

YALIN- açık seçik- basit- gösterişsiz- süssüz- yalınkat

         Sonsuz sevgilerimi ve teşekkürlerimi iletiyorum kendisine. Gönlüne sağlık hocam. Onun paylaşımcı ruhuna ve eserlerine uygun bir sonla bitireyim istedim yazımı. Gökten üç elma düşmüş; biri adımı yanlış yazan (ki bir rivayete göre bu babamın kendisiymiş) nüfus memurunun başına, ikincisi sevgili Recai ŞAHİN Hoca'mın başına, üçüncüsü de bana gelsin Çirkin Ördek Yavru’sundaki "kuğu" adına.

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..