Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Necip Köni - Adana / TR

http://blog.milliyet.com.tr/necipkoni

08 Ekim '11

 
Kategori
Alışveriş - Moda
Okunma Sayısı
4191
 

Nostaljik Migros kamyonları

Nostaljik Migros kamyonları
 

Nostaljik Migros kamyonları


Merhabalar…
Şimdi bu nostaljide nereden çıktı demeyin lütfen. Gerçekten biz yaşlara gelenler, eskiye ve eski zamanlara herhalde çok daha fazla değer veriyor.
Geçenlerde evin ihtiyaçları olan malzemeleri almak için “Migros” a gittim. Aaa bir de ne göreyim karşımda, mukavvadan yapılmış 1955-1956 yıllarını yaşatan bir eski “Migros” kamyonunun maketi.
Eeehh şimdi ağlarmısın, gülermisin misali bir duygulandım ve hemencecik o tarihlere ışınlanıverdim.

Nostaljik Migros Kamyonları...



Hiç unutamam yaşım 6-7 civarında İSTANBUL-Küçükyalı’da oturuyoruz. Her haftanın Pazartesi,Çarşamba ve Cuma günleri saat :11.00 – 13.00 arası hiç aksamadan o meşhur önü yeşil, arka tarafı frigofrik (Soğutma sistemli) kapalı kasa natürel alümünyum renginde, üzerinde turuncu renkli “Migros TÜRK” yazılı kamyonlar adeta o günlerin seyyar lüks küçük marketleriydi. Aşağı yukarıda gün aşırı İSTANBUL’un her semtinde belirli noktalarda bir ila iki saat panayır gibi satış yapalardı.
O günlerde TÜRKİYE’de şeker, kahve gibi temel mutfak malzemeleri karaborsaydı.Bu tip malzemeler her yerde örneğin mahalle bakkallarının bir çoğunda tezgah altı satılırdı.
Ancak “Migros TÜRK” kamyonlarında ise bu malzemeler bulunur, ancak sıray giren kişilere örneğin (1-Kg) özel ambalanmış toz şeker bir paket verilirdi. Kahve ise sadece ve sadece (50-Gr) yani üç dört kişiye 3-4 pişirimlik gibi bir miktarda özel paketlerde sunulurdu.
Kışın başalangıcında okullar için ADANA’ya döndüğümüzde de bu durumları etrafımızdaki eşe dosta anlatıncada, ADANA’daki kişiler hayretle “Ya yapma yahu” diyerek bunları büyük bir merak ve hayretle dinlerlerdi doğrusu. Çünkü bu “Migros TÜRK” kamyonları TÜRKİYE’de sadece ve yalnız İSTANBUL şehrinde vardı o tarihlerde.
Netice olarak TÜRKİYE’mizde çok şeyler gelişti ve değişti. O dönemlerde yerine göre vatandaşın cebinde para olsa dahi raflarda mal bulamazdınız.













YIL -1955
O YILLARDA BAZI TEMEL GIDA FİYATLARININ LİSTESİ - ( Arşivimden )
* 1-Kg UN = 65-Kuruş
* 1-Kg TOZ ŞEKER = 1,53 TL
* 1-Kg ET = 3,76 TL
* 1-Litre ZEYTİNYAĞI = 3,27 TL
* 1-Litre SÜT = 80-Kuruş
* 1-Kg PEYNİR = 2,84 TL
* 1-Kg ÇAY = 18 TL
* 1-Adet SİMİT = 5-Kuruş
* 1-Adet YUMURTA = 5-Kuruş
* 1-Adet EKMEK = 25-Kuruş










İster istemez insanların bazen kendilerince hayıflanmalarında mutlaka haklılık noktası olduğu gibi, bu dönemlerde artık her şey teknoloji ve maddiyata dayandığı için insanları bir çırpıda harcayabilen bu acımasız insanoğlu felsefesi, inşallah günün birinde bizler göremesek bile, kül gibi sönüp yok olur temennisi ile...

 

Sevgiler, selamlar ve saygılar...

NECİP KÖNİ - ADANA / TR

* KAYNAK *
B u T i K G a Z e T e
 

Bilgi ve resimler alınmıştır...

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba güler yüzlü, dost yürekli Necip Bey :) Migros kamyonlarını bilmiyorum ama Migros ile ilk tanıştığım günü anımsıyorum. Ailecek gitmiştik. Sonsuz büyüklükte bir alışveriş diyarı gibi görünmüştü gözüme :) Kardeşim ve ben kendimize ayrı ayrı tekerlekli alışveriş sepeti almıştık, babam da doya doya gezmemiz için bize uzun bir süre vermişti. Alışveriş bitip kasaya geldiğimizde, kardeşimle benim sepetlerimiz tepelemesine doluydu! Oyuncaklar, çikolatalar, dergiler, şampuanlar.. Ne ararsanız.. O çocuk halimizi ve çılgınlığımızı unutmuyorum hiç :) Gerekli gereksiz herşeyi doldurmuştuk sepete, sanki bedavaymış gibi :) Sayenizde biz de geçmişi yad etmiş olduk Necip Bey :) Sevgilerimi ve selamlarımı gönderiyorum size.

Mor Okyanus 
 13.10.2011 13:44
Cevap :
Merhabalar...Sevgili SİBEL hanımcığım..! :-) Oohh ne güzel bir alışveriş... :-)) Çikolatalar,oyuncaklar... :-)) EEee daha ne istenir..? AAhh şu baba ve analar, işte çocuklarını hiç bir zaman kıramazlar..! :-)) Vallahi o eski günlerde (sizin döneminize rastlayan bölümlerde) çocuklarla birlikte süper marketlere gittiğimizde o sepetli arabaları bizlerde doldururduk ki ne doldurma, dışarıda otomobile yerleştirmek için akla karayı seçerdik ister istemez sonra.. :-)) Fakat güzel günlerdi o günler değil mi..? SİBEL hanımcığım..? :-)) Bu Nostaljik kamyonlu MİGROS TÜRK zamanında ise ben 5-6 yaşlarındaydım...Ancak şu an bile o günleri çok çok iyi hatırlayıp, bazende özlüyorum doğrusu.. :-)) Bu güzel yorumunuzdan dolayı çok çok teşekkür ederim... Size sonsuz sevgiler ve selamlar İNCİ EGE'ye :-)) NECİP KÖNİ - ADANA / TR  13.10.2011 15:01
 

Bloğu olmayan demişişsiniz ya.. var.. onay alamadık.. beklemedeyiz ... :))yorumların cevaplandı diye mesaj geliyor . :) cevapları okuyup, size döndüğüm gibi hepsine dönüyorum :)

Kenan Gürman 
 10.10.2011 19:18
Cevap :
Tekrar Merhabalar...! Anladığım kadarı ile siz yenisiniz herhalde... O zaman HOŞGELDİNİZ ARAMIZA demek temennisi ile sizi de aramızda görmek istiyoruz hep beraberce.. Bence siz kendi İsim ve Soyadınızla müracaat etseydiniz çok daha çabuk ONAY alabilirdiniz sevgili arkadaşım..:-) Kusura bakmayınız lütfen, zira arda sıra sizin gibi "NICK" ile isimlendirilip, sayfası olmadan, ona buna sataşan kişilerede ister istemez malesef rastlıyoruz..(O nedenle bence gerçek isimle buraya girmek çok daha kolay ve iyi olacaktır sizin için diye düşünürüm doğrusu) Tabii bu benim düşüncem, yinede siz bilirsiniz tabii ki..:-))...Yanlış bir anlaşılma olduysa şayet (Sizin açınızdan) ÖZÜR DİLERİM sizden..! Sevgiler ve selamlar, en kısa zamanda aramızda olmak üzere.. :-)) NK-ADA/TR   10.10.2011 19:55
 

Bizlere çok güzel nostaljiler yaşatmaya devam ediyorsunuz Necip bey. Teşekkür ederim. Migros kamyonları o günlerde evimizin bakkalı gibi olmuştu. Tabii, bundan hoşnut olmayanlar bakkallarımızdı. Migrosun 57. yılını kutladığı şu günlerde, o günlerden aklımda kalan bir ses Migros kamyonlarının Do ve Mi notalarıyla arka arkaya çaldıkları korna sesleriydi. Saygı ve selamlarımla.....

Erol Özışık 
 10.10.2011 13:53
Cevap :
Merhabalar...Sevgili DOST EROL beyciğim..! :-)) AAaa o kornayı hatırlamazmıyım hiç... :-)) Zaten o kornayı duyanlar, hemen migros kuyruğuna girerlerdi... Ben o vakitler TÜRKİYE'deki KUYRUK sırasını MİGROS TÜRK kamyonları sayesinde ilk defa görüp, öğrenmiştim.. :-)) Erol beyciğim, bu güzel yorumunuza çok çok teşekkür eder, size ve İSTANBUL'umuza sonsuz sevgiler, selamlar ve saygılar sunarım... ! :-)) NECİP KÖNİ - ADANA / TR  10.10.2011 16:58
 

Eski günleri hatırlamak,eskimeninde işaretidir .. :)

Kenan Gürman 
 09.10.2011 20:08
Cevap :
Merhabalar...(MB) de bloğu olmayan arkadaşım..! :-) Çok çok doğru ben bununla İFTİHAR ediyorum...Çünkü ben HAYATI DOLU DOLU YAŞIYORUM..:-))))) DARISI SANA.... :-)))))) NK-ESKİ BİR İNSAN.... :-)))))))))))))))))))))  09.10.2011 21:00
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 298
Toplam yorum
: 2320
Toplam mesaj
: 392
Ort. okunma sayısı
: 8014
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

Necip KÖNİ - İnşaat Mühendisi olup, güzel sanatlar onun bir hobisidir. Resim yapmak (karakalem çalış..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster