Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '09

 
Kategori
Deneme
 

Not defteri -36-

Not defteri -36-
 

Fatma Tülin "Önce"


16 Mart 2009 Pazartesi - İzmir

• Fatma Tülin "Önce"

• Bazı insanları anlamakta gerçekten zorlanıyorum. Nasıl bir zihniyete sahipler şaşırıyorum.

Haklarında bazı iddialar gündeme geliyor bu insanların. Bazıları da bu iddialar için kanıt gösteriyorlar ve öyle iddia ortaya atıyorlar. Fakat bu insanlar ortaya atılan iddiaya cevap vermek yerine iddia sahibine "iddianı açıklamazsan namertsin, müfterisin, şerefsizsin!" gibi saygıdan uzak açıklamalar yapıyorlar.
Elbette insanlar iddia ortaya atabilirler. Elbette bütün iddialar doğru olmayabilir. Fakat önemli olan insanların saydam olmasıdır. İddia sahibi de, iddiaya maruz kalan kişi de saygı çerçevesinde açıklaması yapar. Kimin namert, müfteri, şerefsiz olduğuna da halk karar verir. Halkı yönlendirmeye çalışmanın, üstelik iddialara cevap bile vermeden yönlendirmeye çalışmanın saydamlıkla hiç alakası yoktur.

• Başbakanı, Deniz Baykal'ı ve Devlet Bahçeli'yi seçimden önce TV'de konuşurken görebilecek miyiz? Göremeyeceksek hangisinin TV fobisi olduğunu öğrenebilecek miyiz?

En azından Başbakan, Deniz Baykal, Devlet Bahçeli birlikte olmasa bile ayrı ayrı bütün TV kanallarını ve gazeteleri gezip, sohbet edecekler mi?

• Shakespeare'in "Venedik Taciri"

• Sofya Film Festivalinde Özcan Alper "Sonbahar"la En İyi Yönetmen, Hüseyin Karabey de "Gitmek-Benim Marlon ve Brandom" filmiyle En İyi Balkan Filmi ödülünü kazanmışlar.

• Anton Çehov

• Bazen düşünüyorum da AKP'nin konumundaki parti DTP olsaydı, onlar %47 oy alıp tek başına iktidar olsaydı ne olurdu? Anayasa Mahkemesi tarafından "laikliğe karşı eylemlerin merkezi" olduğu belirlenen parti geldiğinde ne olduysa o olurdu herhalde.

Dünyanın demokratik ülkelerine bakıyorum. Hiçbirinde terörün ve laiklik karşıtlarının desteğini alan partiler iktidar olamıyorlar. Bu tür partiler sadece birkaç milletvekili çıkarıp isteklerini dile getirme hakkına sahip oluyorlar. Bunun sebebi de o ülkelerde %10 gibi bir seçim barajının olmaması. Yani aldıkları oy %10'un da altında. Ne yazık ki Türkiye'de bunun çok çok üstünde oy alıyorlar. Bunun demokrasiyle bağdaşmayan bir tarafı var. Hiçbir demokrasi, ülkenin kırmızı çizgilerini ihlal edenlere tek başına iktidar olup, anayasayı bile değiştirecek bir güç vermez.

• Bülent Arınç kışkırtma kampanyalarına yeniden başladı. Geçen gün askere laf atmıştı, şimdi de İstiklal Marşı'nın her yerde okunmasından dert yanmış.
Bugüne kadar aklının nerde olduğunu çok merak ediyorum. Seçime iki gün kala ortaya çıkıp bu tür açıklamalar yapmasının altında neler yatıyor?
Ülkede bunca problem varken... Ülkedeki ekonomik krizi dile getir, işsizliğin hangi boyuta ulaştığını anlat. Başka sorun kalmadı da tek derdimiz İstiklal Marşı mı?

• Muazzez İlmiye Çığ-Hayrettin Karaca aşkı...

• İtalya'ya gidip Rönesans'ın izlerini yakından görmek istiyorum.
Avrupa'da Paris, Prag, Barselona, Venedik, Berlin gibi şehirlerde birkaç ay geçirmeliyim.

• Behçet Necatigil'in "Nilüfer" şiiri...

Ben oraya koymuştum, almışlar,
Arasına sıkışık saatlerin.
Çıkarır bakardım kimseler yokken;
Beni bana gösterecek aynamdı, almışlar.

Kışken ilkyaz, sularımda açardı;
Buzlu dağlar gerisine kaçıracak ne vardı?
Eski defterlerde sararırmış yaprak.
Beni bana gösterecek anlamdı, almışlar.

Bir ışıktı yanardı gecelerde;
Akşam, çiçekler uykuya yattı,
Sardı karşı kıyıları karanlık-
Beni bana gösterecek lambamdı, almışlar.

• Çıktığı günden beri Haber Türk gazetesini takip ettim. Her gün alıp okudum, inceledim. Türkiye'de daha önce olmayan bir gazetecilik anlayışını getirdiği için memnunum. Sayfa kalitesi ve düzeni çok iyi, fakat benim için bir gazetenin iyi olması öncelikle yazar kadrosunun iyi olması demektir. Böylesine kaliteli bir gazete anlayışının daha kaliteli yazarları seçmesini isterdim. İşte o zaman Haber Türk benim vazgeçilmez gazetem olurdu. Ama ben her gün Vatan ve Hürriyet okumaya devam edeceğim. Haber Türk ve diğer gazeteleri de arada bir, özellikle de Pazar günleri alacağım.

• Barselona Picasso Müzesi

• Okuduklarım
- Vatan, Hürriyet ve Haber Türk gazeteleri
- Murathan Mungan "Yaz Sinemaları"
- Orhan Pamuk "Beyaz Kale"
- Ferit Edgü "Abidin"
- Enis Batur "Kesif"

• İzlediklerim
- Star TV Ana Haber Bülteni

Tuna BAŞAR

 
Toplam blog
: 250
: 411
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

1985 yılının soğuk bir Ocak sabahında gözlerimi dünyaya açmışım. Gerçek ismim Mustafa. Sıradanlık..