Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
1072
 

Nüfus artışından yararlanmak için eğitim

Nüfus artışından yararlanmak için eğitim
 

Dünya nüfusunun 6 milyar civarında olduğu tahmin edilmektedir. 70 yıl içerisinde dünya nüfusunun 9 milyar olacağı tahmin ediliyor.Dünyanın nüfus artışı %1.1, Türkiye'nin %1.2 oranında nüfusu en hızlı artan üç ülkeden biri haline gelicek.2100 yılında dünyada 100milyonu aşan nüfusa sahip devlet sayısı 16 yı bulacağı tahmin edilmektedir. Bu 16 ülke içerisinde Türkiye'de olacak ve bu 16 ülke dünyanın kaderini belirlemede rol alacaklardır.

Artan nüfusumuz eğitilmediği takdirde üretim yerine tüketim ve tehlike arz edecektir.Türkiye artan nüfusunun eğitim ve işgücü ihtiyacını karşılama çabası içine girmek mecburiyetindedir.

Eğitilmeyen çoğunluk kıtlık, salgın hastalık, şiddet olaylarının varlığı ile kendini yok eder.

Artan nüfus ile ülkede verim artışının sağlanması için bilinçlive sağlıklı nesil yetiştirmeliyiz.Bunun ilk yolu eğitimden geçmektedir.İnsan ömrü giderek uzamaktadır, sağlıklı ve yaşam standartlarını oluşturmuş bir nesil yetiştirmek için öğretmenlerimize ve medyaya çok büyük görev düşmektedir.

Türkiye'de genç nüfus yapısı Türkiye için çok büyük bir fırsattır.Bu avantajı ancak eğitim ile değerlendirebiliriz.Eğitilmeyen bir nesil tehlike oluşturacaktır.

Eğitilmemiş, işgücü sahibi olmamış bir nesil ne işe yarayacaktır. Her türlü tehike cehaletten gelir.Üretilen maddeden bile yararlanmak bilgiye bağlıdır. topraktan daha fazla verim almak, faydalıyı bulmak, standart yaşan tarzı oluşturmak, bunlar eğitim ile yapılır.

Prof.dr.ilber Ortaylı "Zeki gençliğin toplumlara ilahi bir lütuf ve en kıymetli üretim unsuru olduğunu"ifade etmektedir.Çocuklarımızın zeki olması dengeli beslenmelerine, devamlı beyinlerini geliştirmelerine, bilmelerine, öğrenmelerine çok bağlıdır. Bir ülke genç nüfusunu eğitebiliyorsa en büyük avantajı elde eder.

İnsan yetiştirmede öğretmenlerimize çok görev düşmektedir.Türk toplumu olarak eğitime ayırdığımız miktarı ülke olarak, anne baba olarak artırmalıyız.

Elimizdeki avantajı dezavantaja dönüştürmemek için EĞİTİME SAHİP ÇIKALIM, EĞİTİME AYIRDIĞIMIZ MİKTARI ARTTIRALIM.

2025TE DÜNYADA NÜFUSU 100 MİLYONU AŞAN 16 ÜLKEDEN BİRİSİ TÜRKİYE OLACAK. DÜNYANIN GİDİŞATINDA SÖZ SAHİBİ OLACAĞIZ.HAZIRLIKLI OLMAK ZORUNDAYIZ. YOKSA KULLANILIRIZ.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bahsettiğin şeye (insanın bilgi, beceri, yeteneği) iktisatta beşeri sermaye diyoruz. başarılar.

Serkan Dilek 
 15.02.2007 7:32
 

Düşünce güzel ama ,sıralamada sıkıntı var. Eğitimin öncesi, okuma kültürünü ve eğitim sonrası bilimselliği de toplumda yaşatabilmeliyiz. Zirveye ancak bilimsellikle varabiliriz. İşin başlangıç noktasında okuma kültürü olmalıdır ki diğerleri hayat bulabilsin. Buğün dünyada en iyi kalkınmış toplumlar en iyi okuyan ve bunun türevlerini tasarruf eden toplumlardır. örnek japonya. kişi başına düşen kitap sayısı 50 çivarındadır. Ya Türkiyemizde bu sayı......? Saygı ve sevgilerle..

Osman Ş. Demirkır 
 14.02.2007 23:40
 

ekonomide 4 üretim faktörü vardır. Bunlar emek, doğa, sermaye ve girişimdir. bazıları bunlara teknolojiyi de ekler. Bunların içinde en önemlisi ise emektir. Yani insandır. saygılar.

Serkan Dilek 
 14.02.2007 18:06
Cevap :
Emek tabiki önemli.Ancak bilen insanın emeği ve bilmeyen insanın emeği arasında fark vardır.Bilen kişi topraktan daha fazla verim alır,doğruyu deneme yanılma metodu ile bulmaz.Bilgisi sayesinde yoku var edebilir.Bilgi,eğitim,en önemli faktör.Yani bizim insanımız kuvvet gücü ile başarır değil,zekası ve bilgisi sayesinde dünyanın yönetiminde yerini alır.  14.02.2007 18:45
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 285
Toplam yorum
: 189
Toplam mesaj
: 66
Ort. okunma sayısı
: 3966
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster