Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '12

 
Kategori
Sosyoloji
 

Nüfus kayıtları internete aktarılsın; isteyen kim olduğunu ve nereden geldiğini araştırsın

Nüfus kayıtları internete aktarılsın; isteyen kim olduğunu ve nereden geldiğini araştırsın
 

Kim olduğunu ve nereden geldiğini bilmek senin değilse belki benim isteğim. “Bilgi edinme hakkı” çerçevesinde var olan bilgi kaynaklarından yararlanmak insanlarımızın hakkıdır. Nüfus kayıtlarında yer alan kimlik bilgileri senin değil, bize ait; biz getirip verdik. Ve zaten devletim kayıt tutuyor diye ben, babam, dedem kayıt tutmadık. Dedem öldü, babam da; ben kaldım orta yerde. Kimim, nereden geldim, bilmiyorum.

Şimdi sayın devletim, soy kütüğünü araştırmak, soy ağacı yapmak insanlarımızın arzusu olabilir. Nereden geldiği konusunda aydınlanma anlamında böyle bir şey faydalı da olabilir. Karıncaların tırnak şekilleri bile yer alırken kişilerin kim oldukları ve nerden geldikleri gibi önemli konunun internette yer almaması çağdaş bir devletin eksikliğidir.

Dünyada örneği yok falan gibi gerekçelere sığınılamaz. Eminim ki çok sayıda insanımızın böyle bir isteği olabilir. Bunun nüfus müdürlüğüne ve total olarak bakanlığa bir külfet ve masraf getirmesi ve ekonomik anlamda ne insanlara ne de ülkeye bir şey kazandırmayacağının düşünülmesi konuyu arka plana itiyor. “Kim olduğunu ve nereden geldiğini öğrenip de ne yapacaksın? Hem zaten bu mümkün değil ki. En fazla soyadı kanununun kabul edildiği yılına kadar gidebiliriz ki zaten bu bilgileri de yaşayan çoğu insanımız biliyordur”

Bilmiyoruz sayın devletim. İşin külfet ve masraf yönüne gelince nüfus müdürlüğü bünyesinde meraklılarına geçmişin belgelerle (kanıtlanmamış ama kuvvetli delil sayılabilecek kaynaklar da olabilir) gösteren bir birimin oluşturularak isteyenlere bu bilgilerin bir soyadı kanunu ile sınırlı kalınmaması az da geliştirilmiş formatlarla kişi bazında belli bir ücret karşılığı verilmesi mümkündür. Bunun istihdam ve kültür turizmine de katkısı olabilir.

Nüfus müdürlüklerinde saklanan, kişilere ait kimlik bilgilerinin internete aktarılmasında soyadı kanununun çıktığı yılı ile sınırlı kalınmaması, başta Osmanlı arşivleri olmak üzere ülkemizin insanları ile ilgili nerede hangi kayıt tutulmuş ise(yurt dışı da dâhil olmak üzere) nüfus müdürlüğü ile ilgili olarak bakanlık bünyesinde kurulacak bir birim tarafından araştırılıp toplanan bilgiler internete aktarılmalı. Elbette bu siteye ulaşmanın cüzi de olsa bir bedeli olmalı. Devlet ne kaybeder ki; ama kişiler çok şey kazanır. Kişiler için faydalı bir hobi olarak soy ağacı çıkarmak kültür turizmimize ve ekonomimize yeni açılımlar getirebilir.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..