Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Nüfus suretini kaybettiğiniz için kesilen nüfus para cezası kanunsuzdur

Nüfus suretini kaybettiğiniz için kesilen nüfus para cezası kanunsuzdur
 

Biliyor musunuz devletimiz yeni ceza kesme argümanları bulmuş. Bundan geri yumurtanın sarısını yemeyenlere, trafik polisine günaydın demeyenlere, kuşdili konuşanlara, bahçe kapısını açık bırakanlara, baloncunun balonunu patlatanlara da ceza kesecekmiş!

Nüfus para cezasına herkes gülüyor. Böyle bir ceza olmaz ki...  Ne yapalım yani, düşer, kaybolur, unuturuz, bir yerde bırakırız. Bilerek mahsus mu kaybediyoruz? Ya TC, lütfen buradan tahsil edeceğin para kaç liraysa yine verelim, parasında değiliz. Haraç topluyorum de! Bütçeyi denkleştireceğim, param yok de. Kimliğini kaybettiğin için sana ceza kesiyorum deme bana! Demokrasi adına utanıyorum!

İnsanlar kimliğini her zaman kaybedebilir, bu çok normal. Kimlik hem benim şahsi eşyam, sana ne ki! Cüzdanımı kaybedince niye ceza kesmiyorsun; aynısı. Kaybolduysa bi ton memurun var, al benden masrafını, yeniden düzenle. Devletin tasarruflarının mantığı olmak zorundadır. Çevreyi kirletene ceza kesiyorsun, bir şey diyor muyuz?

Memur Selahattin anlatıyor. Vergi dairesine bir adam gelmiş. Adama Gelir İdaresi Başkanlığından uyarı gitmiş. Borcu olduğu söyleniyormuş. Adam şaşkın."Benim vergi ile ilgili bir işim yok ki” Bakılmış, araştırılmış, nüfus para cezası çıkmış. Kimliğini kaybettiği için kendisine ceza kesilmiş. Adamın gözleri fal taşı gibi  "Bunun için mi yani?" Ödemiyorum deyip küfrederek gitmiş.

E yani insanlara tuhaf geliyor; çünkü ortada kişinin bir hatası yok; insanın cebindeki kimliği her zaman kaybolabilir, ver 81 TL. Aile cüzdanını kaybetmenin de 81 lira cezası varmış. Bu arada aile cüzdanı nedir, bileniniz var mı? Kimse bilmiyor ama cezası var! Nüfusla ilgili diğer para cezaları, doğumu geç bildirme, adresini bildirmeme, yanlış adres bildirme vs doğru ceza. Bu arada insanların çoğu nüfus para cezasını bilmiyor. Belki bu yazıyla haberleri olur.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..