Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '10

 
Kategori
Şiir
 

Nuh diyorum

Ölüler doğurduk nabzımızdan.
Şah damarımıza sirayet etti,
Bölünmüş amiplerimiz.
Şirazesinden kayarken göz bebeklerimiz,
Maskulen emekli olduk,
Aşktan.
Kimsesi yok artık teferruatlarımızın. 

Oltanın ucundan çalıp kaçarken, aylak aklımızı,
Pireyi deve yapanlardan çektik en çok,
Ne çektiysek,
Misinanın diğer ucunu tutandan.
Ahh!
Denizde balık olsaydım türküsü,
Beni mi anlatıyordun,
Daha doğar doğmaz anamdan... 

Dilimin yerleşkesine asılan,
Küfürbazlığım,
En çok anasını sattı,
Aklı bir karış oğlanın.
Demediğim kaldı mı? Bilmem,
Ama
Sütten çıkmış ak kaşıkta değildi.
Bir garip ineğin memelerinden sağılan.
Oysa,
Ne kadar da masumiyet kokuyordu,  

Yalana bulaşmamış gibi duran ... 

Çekil dilim aradan.
Aklımdan geçenlerin ispiyonluğu
Yakışıyor mu sana?
Teknenin birinde yakalanmış gibiyim,
Egenin lacivertinde,
Mevsimsiz bir borana.
Gel kâhküllerini asayım senin,
Sevin kalemime değdiğin için... 

Eyy aşkk!
Sıyır sıtkımı kınından.
Anason bulaşıyor attığım kulaçlara,
Seyiriyorken dilim.
Yarıştığım deniz de balıklar,
ama
Yarışan ben değilim... 

Öyle deme arkamdan işte Anne!
Bu çocuk,
Küçükken de haylazdı diye.
Üttüğüm bütün misketlerin,
Ve,
Öptüğüm cümlesini kızların,
Çocukluğumda bıraktım geriye.
Şimdi mi,
Misket almak için çaldığım,
O kırmızı cüzdanın,
Diyetini istiyorsun benden?
Kim o ispiyoncu,
Sana bunu söyleyen Anne?
Sen ölürken,
En çok ablam ağladı.
İtin biri de,
İşinin başındaydı.
Benden duymuş olma,
Anne!!! 

Safinaz,
Yitirdiğim çocuk düşlerimle,
Ütopik ülkemin müsebibi.
Senden çaldığım çocukluğu taşıyorum halaa,
Sol cebimde.
Dolu dolu hem de.
Rakımsız kelimelerden soyutluyorum seni en çok.
Hırçınlığım çoğu zaman,
Bundan.
Ben şimdi gidiyorum gene.
Sakın ağlayıp el sallama,
Dönmeyi düşünmediğim,
Gidenin ben,
Kalanın sen olduğu,
Bu limandan.
Bütün fırtınalara göğüs gerip,
Ölmeyeceğim.
Yani,
Esma'ül Hüsna ile yarabbi,
Vallahi bak...  

Kenan Ocak 08 kasım 2010 

 
Toplam blog
: 22
: 463
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

1966 İstanbul doğumluyum... Kendi çapımda yazmaya bayılıyorum.. Okunurmu okunmazmı bilemem tabii ki ..