Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '18

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
223
 

Nuh Tufanı..

Nuh Tufanı..
 

TRT’de yayınlanan Pelin Çift’in sunduğu Öteki Gündem programında Nuh Tufanı işlenmiş ya,

Programa uzman olarak İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri Fakültesinden Öğretim Üyesi Dr. Yavuz Örnek katılmış ya,

Son 3-4 gündür gündemi işgal etmiş ya,

Ünlü tarihçilerden İlber Ortaylı’dan tutun, uzman olan herkes görüş açıklamış ya,

‘’Uzman değilim ama benim neyim eksik’’ dedim içimden ve ben de işte görüşümü sunuyorum size…

Ne demiş değerli hocamız, ona anımsayalım mı?

Varan-1:

Nuh Tufanı esnasında Hz. Nuh’un kendisine inanmayarak gemiye binmeyen oğlunu ikna etmek için cep telefonu ile görüşmüş..

Varan-2:

10 bin yıl önce o dönemde Hz. Nuh’un 400 metrelik dalgalara dayanan çelik levhalardan yapılmış bir gemi inşa ettiğini ve bu geminin nükleer enerji kullandığını..

Varan-3:

Nuh’un oğlunun uçan bir cisim kullandığını..

Varan-4:

Gemiye canlı hayvan alınmadığı, Hz. Nuh’un döllenmiş bir dişi bir erkek yumurta sipariş ettiğini ve siparişlerin o dönemde Amerika’dan, Fransa’dan Hz. Nuh’a yollandığını..

En önemlisini sona saklayan Sayın Hocam diyor ki: 

İddialarının hep bilimsel kanıtlara dayanır...

Vay be!

Hemen bir fıkra patlatayım size önce..

Amerika’da düzenlenen bir arkeoloji konferansında önce ABD’li arkeolog çıkmış kürsüye ve ‘’Ülkemizde yapılan kazı çalışmalarında 25 metre derine indik, kablo bulduk, demek ki atalarımız telefon kullanmış..’’

Sıra Türkiye temsilcisi Arkeolog Laz İdris’e gelmiş, göğsüne ileri fırlatarak başlamış sunumunu yapamaya: 

‘’Kazdık, kazdık ve 50 metreye indik, bir halt bulamadık, demek ki bizim atalarımız telsiz kullanmış..’’

Gelelim Sayın Hocama..

Hayallerini anlatsa; ‘’Vallahi billahi kalkıp ayakta alkışlarım.’’ Her şey hayalle başladığına inanırım, çünkü insanlık hayallerle 2018 seviyesine geldi..

Ama hayal değil, söylediklerim gerçek ve bilimsel ispatı var deyince; ‘’düşünme devrelerim yandı sanki.’’

Hem de TRT gibi devlet televizyon kanalında bu ipe sapa gelmez lafların edilmesi çok canımı sıktı..

Hani çok şeye alıştık, kanıksadık ama bu tür deli zırvası söylemler karşısında gelecek umudumu da yitiriyorum maalesef..

Gelelim benim düşünceme:

"Tevrat, İncil ve Kur'an-ı Kerim'de Nuh'un tufanı hakkında çeşitli bilgiler ve detaylar vardır. Aynı şekilde antik çağlardan modern döneme kadar çeşitli kaynaklarda Nuh'un gemisinin hangi dağda karaya oturduğu ve içerisindekilere ne olduğu ile ilgili çeşitli bilgiler vardır.

Tufan konusunda yapılan jeolojik, arkeolojik ve tarihi araştırmalar devam etmektedir. Ağrı Dağı'n da olduğuna dair günümüze kadar henüz somut arkeolojik bir veri ortaya konulamamıştır."

Buraya kadar hepimizin kabaca bildiğimiz hususlardır..

İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri Fakültesinden Öğretim Üyesi Dr. Yavuz Örnek Hocam ise gemiyi bulmuş,

Kullandığı yakıtı öğrenmiş,

İçindeki canlıların fosillerini incelemiş,

Bir de cep telefonu rast gelmiş,

Bu yetmezmiş gibi uçan adam da varmış..

Popopopo, yahu Hocam, siz programa çıkmadan önce ne içtiniz acaba?

Hayır, teolog, din tarihi uzmanı falan olsa vallahi yine dikkate alırım..

Ama ben, hocama kızmıyorum, çünkü bu ülkemizde yıllardır hakim olan eğitim sisteminin yarattığı bilim adamısınız..

Başka ne beklenebilir ki?

Neyse ya, uzatılacak konu yoktur..

Modern eğitimde ve bilimde geldiğimiz noktaya isteyen üzülür, isteyen sevinir..

 

Araştırmacı Yazar Ömer ÖZDAMAR

Bucak-BURDUR

Facebook : https://www.facebook.com/omerozdamar62?ref=tn_tnmn

Twitter : https://twitter.com/omerozdamar

İnstagram : https://instagram.com/omerozdamar/

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 690
Toplam yorum
: 3569
Toplam mesaj
: 343
Ort. okunma sayısı
: 2287
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster