Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '11

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
810
 

Nükleer santral mı? Bir iki üç yetmez. Dört beş altı olsun.

Nükleer santral mı? Bir iki üç yetmez. Dört beş altı olsun.
 

Resim: Google


Hümanist Blog yazarları önce doğa ve insan diyor. 

Eee.. Haklılar. 

Diğerleri ülkenin geleceği ile ilgili kaygıları var. 

Eee.. Onlar da haklılar. 

Ya ben? 

Ben de yaşadığımız son 40 yılı sene, sene geriye giderek, bi analiz yaparak, konuya dahil olarak tarafımı belli etmek istiyorum:) 

Bu topraklar da 

Sağ, sol davasından 5, 000 yetişmiş ünüversteli gencini,  

Batı nın kışkırttığı kıytırıktan bir etnik kavgadan dolayı 30, 000 masum insanı,  

Emniyetsiz, plansız, programsız yapılan denetimi olmayan otoyollar da trafik kazalarından 200, 000 canını,  

Her yıl ortalama 1 milyon doğurgan kadınlarımızın tedbirsizlik ve bakımsızlıktan dolayı toplam 150, 000 bebeği,  

Denetimsiz yapılaşma sonucu değişik bölgeler de, depremler de 100 binleri toprağa verdi. 

Ya hastanelerimiz de yanlış teşhiş ve tedavi de ölenlerin sayısı!! 

!!.. 

Yok.. yookk 

Bu liste böyle uzayıp gidecek. 

Zaten fasulye den sebepler den ölüp gidiyoruz ayrıntıya girmeye gerek yok. 

Özetle 

Bu ülke de kafası yastıkta ölen insan sayısı heral de binde bir den daha azdır. 

Gerisini artık siz düşünün.. 

Son günler de güncel bir slogan 

Nükleer santraller, Nükleer santraller 

Dolayısla da bizim blog cular da konuyu hararetle tartışiyor. 

Kim haklı kim haksız belli değil. 

Uzadıkça uzuyor. 

Basit bir analiz daha yaparak sonuca gidelim. Kaynak Google: 

Türkiye'nin yıl da yaklaşık harcadığı elektrik : 163353 MW dir. 

Üretiminde kullanılan hammadde dağılımı ise şöyle: 

Kömürden elde edilen : 53431 MW 

Hidroelektrik santrallerden : 35851 MW 

Doğalgazdan ( ithal ) : 95025 MW 

Petrolden ( ithal ) : 6526 MW dir. 

Listeye tekrar bakın. Kömürü ve hidroelektriği çıkarın. Tekrar hesap yapın. 

Ne çıkıyor? 

Enerji ihtiyacının %65 ithal ve dışa bağımlı. 

!!.. 

Daha beteri var. 

Yıl 2023 oldu diyelim. 

Hesaplamalar göre Ülke nin enerji ihtiyacı bu nufus artışı ve sanayileşme ile yılda 500, 000 MW çıkacak. 

İşte o zaman Cafer ?=)(/& bez getirin. 

Bu açığı ne ile tamamlayacaklar? 

!!.. 

Bütün bu analizler ve hesaplamalar dan sonra 

Napim,  

Benim de sözüm greenpiscilere ve destekçilerine olacak? 

Elektrik kesildikten hemen sonra Tedaşa, verdiğiniz vergiye, hükümete, taaa Başbakana kadar sövmesini biliyonuz da,  

Elin gavuru, Fransa elektriğinin %75 ini, Belçika %55 ini, İsviçre%40 ını, İsveç %38 ini, Finlandiya %32 sini, Almanya %26 sını nükleer enerjiden karşılarken,  

Hemen burnunuzun dibinde Ağrı ya kuş bakışı 3 km mesafede olan Ermenistan da 50 yaşını aşmış her tarafı dökülen ve belki de radyasyon sızdıran " ha şimdi patladı, patlayacak" hurdalık santral e neden, neden bişe demiyor, neden karşı çıkmıyorsunuz? 

!!.. 

Yaa.. sizi varya sizi ben çok fazla değil günümüzden 10 yıl sonra,  

Ülke de enerji açığı olduğun da, mum ışığın da, evinizin karanlık odaların da, ailece gölge oyunu oynayarak sadece ve sadece doğalgaz kesintisinden dolayı, torunları soğuktan diş, dişe vurup tir, tir titrerken, o yaşlı gözleri ile onlara bakarken " Tuuhh.. yaa.. eskiden nükleere hayır diye karşı çıkmıştık hata yaptık herhalde" diye dediğiniz de göreceğim. 

( Diğer olumsuzlukları da yazmayacağım.) 

!!.. 

Bırakın bu başı boş tartışmaları kardeşim yaa.. 

12'inci katta oturuyorum aha bakın ben bile şimdiden düşünüp, endişeleniyorum... 

Neden mi? 

Benim bina da, 10 yıl sonra Elektrik kesilecek, asansör çalışmayacak haa. 

Eee... 

60 yaşına gelmiş elimdeki pazar poşetleriyle 12 kata kadar o merdivenleri ben nasıl çıkarım? 

Daha 6 incı kata bile çıkamadan yorgunluk ve nefes darlığından kuyruğu titreterek kesin ölürüm valla!! 

Yok, yok be abicim, ablacım 

Varsın Santralin patlamasına sebeb olanlar, benimle birlikte kanser den ölecekler düşünsün. 

Hala Nükleer santral yapılsınmı? Diye soruyorsanız valla ben; 

Elektriksiz yaşamaktansa, Bir iki üç yetmeeez. Dört beş altı olsun. Derim 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

öncelıkle nukleere ayrılacak para ıle rüzgardan ve guneşten elektrık ureten sıstemlereın subvansıonu vergı ındırımlerı daha uygun olur, buna ragmen ülkemızde enerjı açığı var ıse o zaman bellı başlı şartların guvenlık önlemlerının alınması kaydı ıle karşı çıkmam,en başta şu ankı teknolojı ıle en azından 10 şiddetınde depreme dayanaıklı olmak zorundadır,deprem fay hattı dışında olmak zorundadır, mumkunse çok buyuk olçeklı ( dere,nehır,akarsu vb yakında ) suyu nukleer santralın soğutulması ıçın çok kısa surede sanrale ulaştırabılecek pozısyonda olmalıdır, örnek santralın hemen bırkaçyuz metre yukarısıanda mın bır baraj tunellerle santrale( teknık adamlaqr bılır artık) bağlanır , ihtiyac olursa yerçekımı etkısı ıle tuneller açıldımı anında santral soğur gıbı o zaman ıtırazım olmaz,

hasan murt 
 08.04.2011 16:24
 

pir geliyorsun dıostum. Hay, kalemine sağlık. Harika anlatmışsın. Ben de güçlü Türkiye'nin nükleer enerjiye ihtiyacı olduğunu düşünenlerdenim. Tüm güçlü ülkelerde Nükleer Santral var, neden bizim de olmasın. Ya düşerse diye uçağa binmemek gibi bir şey o bağıranların derdi. Ne yapsak etsek de senin bu kadar uzun aralar vermene mani olsak:) İyisi mi, seni Nükleer Santrallerden sorumlu blogger atayalım:) Sevgiler.

Ata Kemal Şahin 
 08.04.2011 5:33
Cevap :
Gözler, gözleri gözleyen gözleri gözlermiş ustadım:) Gerisi hikaye. Ulusal derdimize gösterdiğin olumlu katkıdan ve destekten dolayı çok teşekkür ederim. Saygılar  08.04.2011 11:01
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 97
Toplam yorum
: 231
Toplam mesaj
: 28
Ort. okunma sayısı
: 1754
Kayıt tarihi
: 13.03.07
 
 

İnsanım, eşitlikten ve hak’tan yana olan. Hiçbir şeye duyarsız olamadım. İnsanım ve merak ediyoru..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster