Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '09

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Nükleer silah istemiyoruz

"Çevremizde nükleer silah istemiyoruz ama bunu bütün komşularımızda istemiyoruz". Sn. Başbakan' ın özetle İran özelinden hareketle yaklaşımı bu nükleer silahlara. Kendisine içtenlikle katılıyorum. Sadece İran' da değil, bende komşularımızda da ve dahi hiçbir ülkede nükleer silah istemiyorum. Ama burada bir nüans var, eğer nükleer enerji insan sağlığını gerektiren kontrollu bir kullanım dışında günlük hayatımıza girerse silahtan ne farkı kalacak. O zaman soru şu olmalı değil mi? Biz nükleer silahlara mı karşıyız yoksa istisnai -tıpta kullanım- durumlar dışında nükleer güce mi karşıyız ?

Ben nükleer silahlara da karşıyım, nükleer enerjiye de karşıyım. Hatta işi çok ileri götürürseniz nükleer silahın kullanım ve yaratacağı zarar olasılığı ile nükleer enerjinin ki en çok farklı değil derim. Örneğin benim bildiğim neredeyse Iğdır' dan bakınca gözüken Medzamor nükleer santralı bizim için olağanüstü büyük bir tehlike bana göre. Ve hatta benim bildiğim sızdırma sorunu ve buna bağlı olarak yörede yarattığı sağlık ve tarımsal sorunlar var. En azından bu konuda iddialar var. Ki bu santralın teknoloji eskiliği nedeni ile kapatılmasına karar verilmişti ama uyulmuyor diye anımsıyorum. Şimdi İran veya İsrail' deki veya dünyanın her hangi bir yerindeki nükleer silahlar mı yoksa bu santral mı bizim için daha tehlikeli düşünün.

Sayın okurlar bir şeyi silah diye yaptığınızda kullanımı aslında -belki göstermelik bile olsa- daha kısıtlı oluyor. Oysa santral diye yaptığınızda ne kadar yeni teknolojiler ile inşa etsenizde zaten kullanılsın diye yapıyorsunuz ve kullanıldığı sürece de potansiyel bir tehlike ile yaşıyorsunuz. Üstelik bu sevimli! canavar örneğin ameliyathanelere elektrik vermek gibi ulvi amaçlar için çalıştığından kolay kolay da tehlike demiyoruz. (Benim gibi asosyal, kendine bile muhalif bir azınlık dışında) Ayrıca bana itiraz eden okurlarıma sürekli olarak nükleer enerjinin milyonda birde olsa yaratacağı tehlikenin boyutunun korkunç olduğunu ve bir sorun yaşanmasada en azından nükleer atık konusunun ayrıca başlı başına bir risk olduğunu belirtiyorum. Bugüne kadar bana bunun aksi bir görüş gelmedi. Ayrıca bende başka bir ortamda aksine bir görüş okumadım. Zaten tehlike çok büyük olduğu için anormal güvenlik önlemleri alınıyor.

Evet sayın okurlar nükleer silaha karşı olup ama nükleer enerji ile yan yana yaşamayı kabullenmek doğru bir bakış açısı mı? Bu arada dikkatinizi çekmek isterim her zaman olduğu gibi sadece siyasi iktidar ve iktidar adayları bu ikilemde değiller. Azımsanmayacak bir çoğunluk nükleer silaha karşı ama nükleer enerjiden yana.

 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..