Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '10

 
Kategori
Turizm
 

Numan Olcar,''Herşey Mersin Turizmi için''dedi.

Numan Olcar,''Herşey Mersin Turizmi için''dedi.
 

Mersin Turizm Platformu Başkanı Olcar,turizm için büyük çaba sarf ediyor.


Mersin Turizm Platformu Başkanı Numan Olcar, sosyo-ekonomik sorunların çözümü için hazırlanan büyük ölçekli projelerde kentlerin işbirliği yapması gerektiğini belirterek; "Tüm bölgenin geleceğini ilgilendiren Uluslararası Çukurova Havaalanı gibi projelerin kent fanatizmine ve bürokrasiye kurban edilmemesi için işbirliği şart. Bu amaçla Turizm Platformu olarak Adana ve komşu illerin karar alıcılarıyla birlikte basına açık toplantılar yapmayı planlıyoruz" dedi. Mersin Turizm Platformu Başkanı Olcar, yapılması planlanan havaalanı projesinde yaşanan gelişmeleri değerlendirdiği açıklamasında, bu kadar büyük projelerde bürokratik aksaklıkların normal olduğunu belirterek; "Bölgenin geleceğini değiştirecek böylesi büyük projelerin her yönüyle değerlendirilmesi gerekmektetir. Bu yüzden sorun olabilecek her ayrıntı titizlikle incelenmek zorunda. Devlet Su İşleri'nin havaalanının yeri konusundaki olumsuz görüşünün de teknik ayrıntılar ortaya çıktığında aşılacağına inanıyorum. Burada önemli olan kendimizi iyi anlatmamız ve bölgenin gelişmesi için havaalanına duyulan ihtiyaç konusunda kamuoyu çalışmalarını hız kesmeden sürdürmek. Çünkü bu havaalanı sadece bir kentin ihtiyacını karşılanmasını amaçlamıyor, kuzey-güney, doğu-batı hattındaki uzun uçuşlarda taşınacak insan ve yük trafiğinde Türkiye'nin önemli bir merkez olması için planlanıyor" dedi. Bu durumda resmin tamamına bakılması gerektiğini kaydeden Başkan Numan Olcar, uluslararası havaalanlarının bölge ve ülkeyi düşünerek tartışılmasını gerektiğini belirterek, "Böylesine büyük bir projeyi, Maraş, Konya, Karaman, Hatay gibi kentleri hesaba katmadan Adana-Mersin çekişmesine indirgemek tüm bölgenin kaderini olumsuz yönde etkileyecektir. Artık, siz, biz yerine hepimiz demek zorundayız" dedi. Son günlerde yaşanan çekişmenin Adana'daki tüm karar alıcıları kapsamadığına inandığını belirten Numan Olcar; "Önümüzdeki günlerde, Adanalı dostlarımızla ortak sorunlarımızın çözümünü tartışacağımız ortak basın toplantıları düzenlemek istiyoruz" diye konuştu. İşsizlik, göç, terör gibi sorunların temelinde ekonomik gelişmişlik düzeyinin yattığını söyleyen Numan Olcar; "Geçtiğimiz günlerde Adana Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Şaban Baş, Adana'da faaliyet gösteren tüm kurum ve kuruluşların ortak projelerle biraraya gelmesi için çağrı yaptı. Bu anlamlı çağrıyı şimdi bölge için yapma zamanı. Buradan Adanalı dostlarımıza sesleniyorum. Gelin, sorunların çözümü için işbirliği yapalım. Hatta hinterlandımızdaki diğer illeri de bu işbirliğine dahil edelim ve sorunlarımıza kalıcı çözümler bulalım" diye konuştu. Ümit Özgümüş projeyi okumaya fırsat bulamamış olabilir Mersin Turizm Platformu Başkanı Numan Olcar açıklamasında, Adana Sanayi Odası Başkanı Ümit Özgümüş'ün basına yansıyan demeçlerine dikkat çekerek; "Sayın Özgümüş, sanırım projeyi okumaya fırsat bulamadı.

Demeçlerinde Mersin'e yapılacak havaalanını hala Adana Şakirpaşa ile aynı büyüklükte olacağını iddia ediyor ve Esenboğa ile aynı büyüklükte olursa destek verebileceğini belirtiyor. Oysa düzenlemeyi düşündüğümüz toplantılara katılırsa, Çukurova Havaalanı Projesi'nin, Hub özelliklerine sahip, kargo taşımacılığına uygun altyapısı ile dünyanın en büyük uçağı olan Airbus A-380'lerin iniş kalkışına müsait olacağını anlatabiliriz" dedi. DSİ'ye sormak lazım Amik Gölü'ni niye kuruttunuz o zaman Havaalanı projesiyle ilgili olarak Çevre ve Orman Bakanlığı'nda Ulaştırma Bakanlığı temsilcilerinin, ilgili kurum ve kuruluşların katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü temsilcisinin yazılı bir görüş sunduğunu belirten Numan Olcar; "Görüşte seçilen bölgeye havaalanı yapmanın uygun olmadığı belirtilerek, DSİ'ye göre zengin tarımsal potansiyele sahip olan bu topraklara havaalanı yapmanın uygun olmadığı belirtiliyor. Eğer gerçekten doğruysa biz yeni alternatifler için baştan çalışmaya hazırız. Ama maalesef bu konuda çok fazla soru işareti var. Bu yüzden DSİ'nin kamuoyuna açıklama yapmasını bekliyoruz. Çünkü önümüzde, Hatay Havaalanı için DSİ'nin Amik gölünü kurutması örneği var. Bir tarafta ekolojik denge düşünülmeden, göl kurutuluyor, diğer yanda zengin tarımsal arazi diyerek çekince konuluyor. Madem kurum olarak bu derece titiz çalışma yapılıyor, Hatay Havaalanı için Amik Gölü'nü niye kurutuldu?" Havaalanı yatırımı kent fanatizmine ve bürokrasiye kurban gitmemeli Numan Olcar, son günlerde yaşanan Havaalanı tartışmasının kısır çekişmelerle iptal aşamasına geleceğine dikkat çekerek; "Yüksek işsizlik oranlarından herkes şikayetçi. Bütün illerimizde insanımız, bölgenin kaderini değiştirecek projeler hazırlıyor ve uygulamaya koyuyor.

Turizm Platformu olarak Mersin'in küresel merkez olması için gerekli lobi faaliyetlerini yürütüyoruz. Hükümetimize, yetkili bürokratlara 3 yıldır tanıtım yapıyoruz. Biz ihtiyaçlarımızı anlattıkça, bölgenin havaalanına olan ihtiyacı daha net anlaşıldı. Bu bilgiler ışığında bölgenin ihtiyacını kendi kentiniz büyüklüğünde düşünerek engellemeye çalışmak ne derece doğru? Dünyadan örnek vermek gerekirse, Los Angeles Havaalanı ya da Frankfurt Havaalanı sadece kente hizmet vermiyor. Bırakın bölgeyi, ABD ve Almanya'nın dünyaya açılan kapıları haline geldi. Biz ise böylesi bir fırsatı kısır çekişmelere kurban ediyoruz" diye konuştu. Havaalanına karşı olmak bölgenin gelişmesine karşı olmak anlamına gelir Ekonomik ve sosyal gelişmede belirleyici unsurun 18. yüzyılda limanlar, 19. yüzyılda demiryolları, 20. yüzyılda ise otoyollar olduğunu kaydeden Numan Olcar; "21. yüzyılda ise havaalanları ekonomik ve sosyal alanda belirleyici unsur olacak. Çukurova Havaalanı Projesiyle bölgemiz uzun uçuşlarda aktarma merkezi olacak ve bu durum bölgemizin ekonomik ve sosyal gelişiminde uzun bir sıçrama etkisi yaratacaktır" diye konuştu. Uluslararası havaalanının yeni istihdam alanlarının açılması, yabancı sermayenin bölgeye gelmesi, yerel firmalarımızın küresel oyuncu olması gibi büyük fırsatlar yaratacağını dile getiren Numan Olcar; "Havalanı sayesinde endüstri, tarım ürünlerinin tüketiciye rakiplerinizden daha ucuza satmanıza olanak sağlar ki turizmde bölgemizin önemli bir ürünüdür. Çukurova Havaalanı Projesiyle bölgemiz uzun uçuşlarda aktarma merkezi olacak ve bu durum bölgemizin ekonomik ve sosyal gelişiminde uzun bir sıçrama etkisi yaratacaktır. Havaalanı bölgemiz turizmi açısından, Mersin'in bozulmamış doğası, tarihi, yaylalarının dünya turizmine açılması demek, Adana'nın tarih turizminin katlanması demek, Antakya'ya, Urfa'ya, Antep'e, Konya'ya Ürgüp, Göreme'ye daha fazla turist gelmesi demek. Bölgede 5 yıldızlı otel yatırımlarının yapılması ve turist sayısının on milyonlarla ifade edilmesi demektir." diye konuştu.

Havaalanına mı bölgenin gelişmesine mi karşı çıkıyorlar Numan Olcar, Havalanına karşı çıkanların bölgenin gelişmesini sağlayacak hangi fırsatları da istemediklerine dikkat edilmesi gerektiğine şunları söyledi; "Örneğin, tarım ürünleri ihracatında, greyfurtlarımızın, İsrailli firmalar tarafından satın alınarak, Ben Gurion Havaalanı'ndaki soğuk hava depoları sayesinde Japonya'ya birkaç kat fiyata satıldığı bilinmekte. Havaalanına karşı çıkanlara sormak gerekir, Çukurova Uluslararası Havaalanı ile Türk üreticisi greyfurdunu İsrail'i aracı yapmadan Japonya'ya kendi satsa kötü mü olur? Greyfurt gibi çevre illerimizde çiftçimizin ürettiği yaş meyve ve sebzeyi, sera çiçeklerimizi ve daha bir çok ihracat potansiyeli yüksek ürünümüzü Çukurova havaalanının kargo taşımacılığına uygun altyapısı sayesinde kendimizin satması mı kötü?"
 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..