Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Numara Yapıyor-Sun!

Numara Yapıyor-Sun!
 

resim: haber.mynet.com


Büyük bir aksilikle başladı İzmir yolculuğum!

THY bilet satış bürosundan, THY’nin de ortaklığı olan Sun Expres’ten Perşembe günü saat 14.05 İzmir uçağına iki hafta önce aldığım biletim cebimde olduğu halde vardım havalimanına… Saat 14.00 oldu, hâlâ biletimi kontrol eden yok. Hay huy! Meğer uçuş Cuma gününe ertelenmiş! Bilirsiniz, uçak bileti aldığımızda cep telefonlarımız bilgisayara işlenir. Bir aksilik olduğunda haberdar ediliriz.

Havalimanından aradım şehirdeki biletçi ablaları! Bilet satışı ve rezervasyondaki bayanlara açtım ağzımı...

Ben sinirli adamım!

Ezber yalanları hazır: “Efendim telefon numaranız, bilgisayarımda yanlış görünmekte! O nedenle size durumdan haber verememişiz.”

—Murat Bey, telefonunuz 0532 778 .. .. değil mi?
—Hayır, efendim, 0532 779….
—Bizden veya sizden bilemiyorum; ancak telefonunuz yanlış olduğu için tehirden sizi haberdar edemedik!

Tabii ki inanmadım, insan sarrafıyım nihayetinde!

Atladım bir taksiye 20 km.’yi geri teptim ve şehirdeki bilet satış bürosuna geldim. Kendimi tanıtmadan durumu karşıma çıkan ilk bayana anlattım ve telefon numaramı kontrol etmelerini istedim.

—Murat Bey, telefon numaranız, 0532 779 .. 74 değil mi?

—Hayır, hanımefendi, numaramın sonu 74 değil 84… Az önce telefona çıkan arkadaşınız da telefonumun ilk rakamlarının yanlış olduğunu söyledi. Galiba benzer durumlara alışık olduğunuz için ezber yalanlarla geçiştiriyorsunuz müşterileri… Sizi şikâyet edeceğim maalesef, durumdan yukarıyı haberdar edeceğim. Bir kez daha açtım ağzımı yumdum gözümü!

Bu kez bayanlar, başka bahaneler ürettiler. Yok efendim, özel sektörde bu gibi sıkıntılar oluyormuş da…

Neyse yaklaşık bir saat önce herkesle vedalaşıp ayrıldığım dershaneme döndüm.

Herkes şaşırdı! “Hocam?” “Müdürüm? Siz gitmediniz mi?”
Cevabım hazır: “Evet, gittim, şu an ordayım!” Allah Allaaah!

Bir başka öğretmen biraz muzipçe: “Hocam ne tez gittiniz geldiniz!”
Sinirli olan ben: “Bileti alırsan Sun’dan, yarım saate dönersin Sun’dan (Sun=Güneş’ten)”

(Sinirliyken de ne espri yaparım!!!!!)

Halbuki o gün havalimanına ne ümitlerle gitmiştim.
Perşembe 16.00’da İzmir’e inecek, oradan Denizli’ye geçip kardeşimi ve yeğenlerimi görecektim.
İki gün kalacaktım Denizli’de…
Sonra TÜYAP Kitap Fuarı için İzmir’e… İmzaya gelenlere izdiham yapmamalarını söyleyecek sıraya geçmeseler hayranlarımı, kitapları imzalamadan İzmir’i terk etmekle tehdit edecektim. Öhhö öhö! :))
Hepsinden önemlisi MB dostlarımı tanıyacaktım…

Siz, siz olun… Önceden aldığınız uçak biletlerini uçuş gününden önce mutlaka kontrol edin.

Tüm planlarım alt üst oldu! Hesapta yokken bir gün sonra vardım İzmir'e... Hayırlısı, dedim.

Ya İZMİR'E NE DEMELİ ARKADAŞ? SEN DE Mİ İZMİR?

Hava sıcaklığı 24 derece olan Erzurum’dan kalk gel İzmir’e 15 derecelik soğuk ve kapalı hava seni karşılasın. İzmir’in bunaltıcı sıcaklarından korkup (Geçen yıl haziranda, İzmir Çeşme'de 51 derecelik hava sıcaklığını yaşadım) en ince kıyafetleri giyin ve İzmir’de soğuktan titre! Olacak iş mi? Bu ne şans!

Eylülden sonra üç kez Erzurum’dan ayrıldım:

İlki, Ramazan bayramı’nda gezmek için İstanbul’a: Yağmura yakalandım, üşüdüm; Erzurum’a döndüm ısındım.

İkincisi, Şubat sonunda Antalya’ya gittim: Uçaktan Antalya’ya indiğimde kar yağıyordu. Meğer 30 yıl aradan sonra kar yağmış… Olacak iş mi yawww! Erzurum’a döndüm ısındım, ardımdan Antalya ısındı.

Üçüncüsü, bu haftasonu İzmir’e vardım: Yağmur, soğuk ve nihayetinde pazartesi(bugün) sabah dolu yağdı. Neyse ki Erzurum’a vardım da ısındım.

Yok arkadaş, yok. Kış günü Erzurum'dan sıcak yer yok! Tecrübelerimle sabit! Yazın da cehenneme gitmeye niyetim yok. En iyisi, bir daha Erzurum'dan çıkmamak!

Soğuk İzmir’de birbirinden sıcak ve değerli dostlarla birlikte olmak en büyük şansım ve mutluluğumdu:Gelecek yazımda… İzmir buluşmasını asıl mimarlarından okuyunuz:

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=106363

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..