Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '10

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Nummi

Nummi
 

fremont, california


Geçen gün This American Life isimli sitede çok ilginç bir podcast dinledim. 1984 yılında fermont California'da General Motors ile Toyota'nın ortaklaşa açtıkları bir otomobil fabrikası ile ilgili. Fabrikanın adı "New United Motor Manufacturing, Inc." kısaca nummi. Bu ortak yatırımın şöyle çok ilginç bir özelliği var GM japon üretim tekniği vemetodlarını öğrenmek istiyor. Toyota ise Amerikan işçileri ile çalışabilmek için ve onları tanımak için bir ortağa ihtiyaç duyuyor.Fabrikanın yönetimi başlangıçta GM'de kalıyor fakat başta işçilerin sık sık rapor almaları fabrikaya gelmemeleri bazen alkollü gelmeleri, sendikayla sık sık çıkan çatışmalar, üretim hattının kesinlikle durdurulmaması, kaliteden çok üretimin çok olmasıyla ilgilenilmesi gibi çok sayıda sebeple fabrikadan bir türlü istenen verim alınamıyor, ve fabrika kapatılıyor. Daha sonra japonlar yani toyota fabrikanın yönetimini üstlenerek tekrar üretime başlatıyor. Ancak kendi üretim felsefelerinin çalışanlar tarafından tam ve doğru olarak anlaşılmasını sağlamak için 30'ar kişilik gruplar halindeçalışanları Japonyadaki kendi tesislerine eğitime yolluyorlar ve sonunda fabrikada inanılmaz bir verimlilik artışı sağlıyorlar.İngilizcesi olan ve yönetim konularıyla ilgilenen herkesebu podcastı dinlemeyi tavsiye ederim yöneticilikle ilgili çok önemli dersler içeriyor.

 
Toplam blog
: 3
: 9876
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Bursa Mustafa Kemalpaşa ilçesi doğumluyum. ODTÜ fizik bölümünü bitirdim. Devlet okullarında ve özel ..