Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '20

 
Kategori
Müzik
 

Nurtobella Ritim 10

Bugün kendimizi şarkıların kollarına bırakmak için güzel bir gün. Biz sözlerini dinlerken müziğin o eşsiz ahengi gizlice tüm bedenimizi sarmış olacak. Hem de tüm duygularımızla. Ya sesi sona alıp odayı duygumuzla dolduracağız ya da kulaklığı takıp duygumuzu içimizde saklayacağız. Ama hepimizin bildiği bir şey var; Biz konuşmasak da bizim yerimize onlar konuşacak, şarkılar konuşacak, bizi bize anlatacaklar.

Lafı fazla uzatmadan "Nurtobella Ritim 10" listeme geçmek istiyorum. Yeni şarkılar da var, önceden dinlediklerimiz de. Hareketleri de var, duygusalı da. Ama hepsi bizim, hepsi biziz. İşte başlıyoruz;

1Serdar Ortaç - BİZ İSTEMEZSEK

Serdar Ortaç şarkıları diye bir şey var. Serdar Ortaç için gerçekten şarkı yazmak çekirdek çıtlamak gibi kolay. Yazdığı her şarkı da profesyonelliğini daha da ortaya koyuyor. Yıllanmış şarap gibi Serdar Ortaç şarkıları, eskimiyor hep taze. Ayrıca uzun zamanıdır müzik piyasasında görünmeyen Serdar bir an da çıkınca açıkçası diğer şarkıları zor gördü gözümüz. Bence Serdar ve eminim ki bir çoğumuz için pop müziğinin yaşayan kralı. Şarkının nakaratını kilit olarak koyuyorum buraya;

"Biz istemezsek durabilir mi
Önümüzde denizler, dağlar
Geceyi gündüze bağlayabilir mi
Sensiz dünyalar"

2. Mustafa Sandal - DAMAR

90'lardan 2000'lere kadar hala çizgisini, enerjisini, ritmini bozmayan sanatçılarımızdan biridir Mustafa Sandal. Bunu bize sözü ve müziği kendisine ait olan "DAMAR" şarkıyla da bir kez daha kanıtlamış oldu. Klibi de bildiğimiz Musti klibi; deniz, güneş ve sahil. Valla ben dinlerken ve izlerken 90'lar havasına girdim bile. Bu arada şarkının şöyle bir huyu var; dinlerken tadı damağınız da kalıyor. ;-)
Buraya da şarkının nakaratını bırakıyorum, dinleyin ve dinlettirin diye;

"Atar gider bi’ gün, kalbine varmadan
Üstüne bastın damar, damar
Kopar gider bi’ gün, kalbe dokunmadan
Üstüne bastın damar, damar
Çekip gider bi’ gün, ardına bakmadan
Üstüne bastın damar, damar"


3. Gülçin Ergül - BENİ BU RÜYADAN UYANDIRMA

"Gülçin bizi "DAVET" ediyor koşuuuunnnn" diye sanırım klip çıktığı an çığlık atan tek ben değilim. "DAVET" demişken Gülçin Ergül'ün yeni albümü kendisi. İçinde toplam 11 şarkı var ve şarkılarının bir çoğunu da Gülçin'in kendisi yazmış. İlk klip "Beni Bu Rüyadan Uyandırma" şarkısına geldi. Ve çok da güzel oldu. Peki ya size "Gülçin'in danslarının şarkıya ve melodiye uyumu desem" ya da size "Klip de müzikle kareografinin birbirleriyle uyum içinde ki dansları" desem. Ah ne çok şey diyebilirim ki bu şarkıyla ilgili. Buraya da nakaratı ekliyorum;

"Beni bu rüyadan uyandırma
Eğer ki çöl ortasında bi' serapsan bana
Beni bulutlardan atma dünyaya
İnan ki sen olmasaydın yaşamazdım aşkla"

4. Mabel Matiz - TOY

Klasik bir Mabel Matiz şarkısıyla daha karşı karşıyayız. Ancak bu klasik durum sadece Mabel'e özgün. Gerçekten müzik dünyasında farklı bir tarza sahip Mabel Matiz. Klipleri de bilgi ve kültürle harmanlanmış. Her klibinde başka bir kültürü tanıyoruz, öğreniyoruz. "TOY" şarkısının klibinde de bunu bir kez daha gösterdi bize. Klip Antalya'da bulunan Patara Aktık Kenti'nde çekilmiş. Ayrıca Mabel Matiz' in şarkıları bizi bize anlatmaktan öte kanıtlıyor gini. Ama farklı bir üslubla. Dinlerken "Abi çok iyi yaaa" dediğim nakaratı sizin için ekledim;

"Hallarım toy ama
Sevdadır çiçeğim
Açmadım ki daha
Kendimden geçeyim"

5. Ziynet Sali - KALBİM TATİLDE
Bedeni tatile gidemeyip bu şarkıdan sonra kalbini tatile yollayanlar el kaldırsın. :) Ama bu bir tatil şarkısı değil, aşk dolu bir şarkı. Kalbimizi tatildeymiş gibi hissettiren, içimize de o denli mutluluk veren işte Ziynet Sali'nin bahsettiği aşk. Klibinin yeşillik kısımları da olan Ziynet, bu yeşilliklerin arasında sanki tarihte ki Amazon Kadınları gibi duruyor. Tek fark; Ziynet aşık bir Amazon kadını. Klibi izlerken güneş fırlayacak gibi duruyor, o denli sıcak ve içten bir klip olmuş. Şarkı sözlerine gelince; insanı sebebsiz mutlu eden sözlere sahip. Nakaratı bırakıp kaçıyorum;

"Belki uyanırız bi sahilde
Dur konuşma uzat ellerini sakince
Anlatayım en basit tabirle
Vurunca aşk sanki kalbim her gün tatilde"

6. Murat Boz - GECE

Şarkıya geçmeden önce klibini mutlaka izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Toplam 6 dakika 23 saniye süren uzun bir klip ama ilk 3 dakika 10 saniyesi dram dolu bir aşk filmi gibi. Murat Boz'da konuşturmuş oyunculuğunu. Şahsen klibinin o ilk 3 dakikasıyla bir film çıksa izlenme rekoru kırar diye düşünüyorum, sonunu merak etmesin değil. Şarkıya gelince 3 dakikalık bölümün tersine Murat Boz tarzı hit bir şarkı. Hakkını fazlasıyla veriyor. İşte nakaratı;

"Yine gece, gece, gece, gece, gece
Yine gece, gece, gece düştün aklıma, aklıma
O pembe dudaklarının, tende bıraktığının hatrı var, hatrı var"

7. İsa Özkocaman - GÖNLÜMÜN DEPREMLERİ

Baştan söyleyeyim daha önce hiç dinlemedim kendisini. Ama bu şarkıdan sonra "Nasıl dinlemem" dedim kendime. Hissi güzel bir şarkı. Gözlerinizi kapatıp dinlediğiniz de kalbinize dokunuyor. Ama en çok dikkatimi klibi çekti. İsa Özkocaman klibi evinde ve kendi çabalarıyla çekmiş. Tam bir karantina klibi desek yerinde bir yorum olabilir. Bizi efkarlandıran şarkı ve klip olmuş. Şarkının nakaratından sonra sizin de "Ah Istanbul ah" diye bağırdığınızı duyar gibiyim, bizi anlayan şehir mi yoksa içindekiler mi acaba? Siz bunu düşünürken ben nakaratı buraya bırakmış oluyorum;

"İst?nbul bile ?nl?dı b?k derdimi
Depremleri gönlümün t?rifi
Zor bel? yürüyorum ?m? us?nm?m
Y?zdım, y?zdım"

8. Bahadır Sağlam - SANA BİR ŞEY OLMASIN

Şimdi biraz duygusallık zamanı. Ah bahadır Sağlam ah. Bu adam bizi ağlamayı iyi bilenlerden. Bu şarkıyı dinlerken Cemal Süreya'nın bir sözü geldi aklıma; "Aynı şehir de sen varsın, ben varım ama biz yokuz"
Gerçekten de bu hava da bir şarkı. İnsana olmayan aşk acısını bile yaşatır, üzer, kırar insanı bu şarkı. Aşk acısı çekenler için geceleri açıp ağlayarak dinlenelim bir şarkı. Bu şarkıyı tarif edemiyorum. En iyisi nakaratı bırakayım, siz bakın;

"Seni benden ne bu şehir ayırır ne de ecel
Yüreğimi en fazla dil yarası acıtır
Bu sevdaya hangi yaban eller gelir uzanır
Kendine iyi bak sana birşey olmasın"

9. Yalın - OYUNBAZ

Yalın şarkı çıkardığında "Yaz geldi" diye çığlık attım. Adeta Yalın bizim için yazın temsilcisi oldu. Bir de Yalın'ın masum bir çocuk gibi tavrı yok mu :) Eee şarkının sözleri güzel, müziği neşe veriyor, Yalın da tatlı olunca diyecek laf bulamıyorum. Ayrıca şunu söylemeden edemeyeceğim Cornetto'nun tadı Yalın şarkı çıkardıktan sonra hoş gelmeye başladı. "OYUNBAZ" söz ve müzik kendisine ait. O zaman nakaratı bırakıyorum;

"V?ll? ifl?h olm?z
Mum gibi durur yorulm?z
Oyunb?z, oyn?y?c?ğız

Olm?z ikn? olm?z
Böyle de gurur y?pılm?z
Oyunb?z, oyn?y?c?ğız"

10. Ece Seçkin - ACAYİP İYİ

Şarkı resmen adı gibi. Şarkıyı dinlerken oturduğunuz yerde kafanızı sallamadan duramıyorsunuz. Önce kafanızı sallıyorsunuz ve bir süre sonra bakıyorsunuz ki ayakta dans ediyorsunuz. Ece Seçkin bence müzik dünyasının yaramaz kızı. Bunu kliplerine bile yansıtıyor. Makyajıyla, saçıyla yaptığı her şarkının direk havasına bürünüyor Ece. Şimdi "Dum ça ça hoppa" diye bağırma zamanı, aşağı da nakarat;

"Eyo hadi ordan dinliyorsun zaten bir yerinden
Ne o ne üzüldün çok mu uzak kaldın dediğinden
Yalan sana dolanmadan
Lafı daha uzatmadan
Çok konuşma sonunda sustururlar öyle"

 

Ve bir listenin daha sonuna geldik. Tekrar başka ve yepyeni bir listeyle görüşmek dileğiyle :) 

 
Toplam blog
: 17
: 136
Kayıt tarihi
: 29.07.18
 
 

İçinden geçenleri, dilinin ucuna düşenleri kalemine anlatıyor. O da yazıyor. ..