Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Nutellalı Çörek

Nutellalı Çörek
 

Oğlumun bu seneki doğum günü değişik bir çeşit düşünürken yabancı bir sitede bu tarife rastladım. Normalde mayalı hamura biraz temkinli yaklaşıyorum. Elim pek alışık değil ve hamur açma konusunda tereddütlerim var. Ayrıca, bu tip etkinliklerde daha önce hiç yapmadığım bir tarifi ilk defa denemeyi de pek tercih etmiyorum. Ama bu tarif bana ve resmini gösterdiğim birkaç arkadaşıma çok iştah açıcı gözüktüğü için yapmaya karar verdim ve gerçekten de partide çocukların favorisi oldu ( ve büyüklerin tabii ki :)

MALZEMELER:

Maya için:

Bir paket instant kuru maya 

20 gr un

80 gr ılık süt

Hamur için:

300 gr un

40 gr toz şeker

1 yemek kaşığı tuz (bana çok fazla geldi, yarısı kadar kullandım)

2 büyük yumurta

80 gr yumuşamış tereyağ

Nutella

Üzerine sürmek için :

1 yumurta sarısı, 1 kaşık süt

YAPILIŞI:

Bütün hamur malzemeleri yoğrulacak geniş bir kabın içine alınır. Bir su bardağının içine süt konulur, maya ve un hafifçe ezilerek karıştırılır. Bu bardak yoğrulacak kabın tam ortasına konulur (maya kabarıp taşarsa kabın içine dökülsün diye) . 15-20 dakika kadar mayanın kabarması beklenir ve yavaş yavaş diğer malzemelerle karıştırılarak yoğrulur. Kabın ağzı kapatılarak mayalanması için beklenir ( ben çok fazla kabarmasını istemediğim için 1,5 saat kadar bekledim ve çöreklerim küçük küçük oldu. Daha büyük çörekler yapmak isterseniz akşamdan mayalayabilirsiniz)

Mayalanıp kabaran hamur bir merdane ya da oklava yardımı ile tam yuvarlak şeklinde açılır( ben hamuru açtıktan sonra yuvarlak bir tepsi yardımı ile düzgün bir şekilde kestim). Hazırlanan hamur sigara böreği hazırlar gibi 12 eşit üçgen şeklinde kesilir. Her bir üçgenin alt kenarının ortasına diklemesine yarım santim kadar bir çentik atılır. Birer tatlı kaşığı nutella konularak dümdüz sarılır. Hazırlanan rulolar yağlı kağıt serilmiş tepsiye alınarak mayalanmanın devamı için yaklaşık 10 dk. kadar beklenir. Daha sonra üzerine 1 yemek kaşığı süt ile karıştırılmış bir yumurta sarısı sürülerek 180 derece fırında 15-20 dk. pişirilir.

Afiyet olsun.

Tarifin kaynağına  buradan ulaşabilirsiniz.

 
 
 
Toplam blog
: 52
: 1959
Kayıt tarihi
: 24.08.13
 
 

39 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. Muhasebe, finans, dış ticaret işleri ile meşgulüm. ..