Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

06 Kasım '07

 
Kategori
Kitap
 

Nutuk

Nutuk
 

Harbiye'den mezun oldugumuz gun; kilicimizi, portatif yatagimizi, valizimizi, anlayacaginiz bir subayin hakki olan demirbas malzemelerini verdiler. Kilic, kusanmaya... Portatif yatak, harp de darp de yatmaya. 4 parca sopa. Ortasi bez bir yatak... Valizin ne ise yarayacagini bildiniz.

Ve;

Iki cilt "Nutuk".

Birinci cilt besyuz sayfa metin.

Ikinci cilt bir besyuz sayfa belge.

Turk Subayinin demirbasi.

***

Ataturk; oturmus yazmis.

"Ben anlatayim da, ileride yalan yanlis seyler soylenmesin..." demis.

6 gun anlatmis.

Tarih, 15-20 Ekim 1927.

Yer, Ankara.

Cumhuriyet Halk Partisi'nin 2nci Kongresi.

Toplam 36 bucuk saat nefes tuketmis.

Belgeler sunmus...

***

Ben Nutuk'u mezun oldugumda okumadim.

Harbiye'de boluk porcuk okuduk.

Sindire sindire okuyamamistim.

Vaktim yoktu!...

***

Baska ulkelerde olsa.

Nutuk'u okuyup, anlayan ve anlatabilenlere "Master" verirler.

Ben okuyup, unutmusum?...

80 yil oncesinde anlatilanlari bilmeden,

80 yil sonrasi icin ahkam kesiyorum?...

***

Benim Nutuk'u tekrar okumam lazim!...


Siz okumus muydunuz?...





Foto: Nutuk Kitabinin Kapagi, Akis Kitap

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..