Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '17

     
    Kategori
    İzmir
     

    O bizim "kadın" adayımız

    O bizim "kadın" adayımız
     

    Neşe Şermeti bir etkinlikte


    Kadın konusu çok tartışılıyor ülkemizde. Eğitimi, anneliği, cinselliği... Ben ilk yazımı tesadüfen tanıştığım, tanıdıkça şaşırdığım, şaşırdıkça yaşadığımız toplumu daha iyi tanımaya başladığımı anladığım bir kadından söz etmek istiyorum.

    İletişimin çok önemli olduğu yirmibirinci yüzyılda yaşıyoruz. Elimizde koca koca cep telefonları, araçlarımıza, evlerimize gitmemize yetmeyen yollarımız, plazma televizyonlarımız, sosyal medya canavarlığımız, akşamları yatıncaya dek süren dizi izleme alışkanlıklarımız.

    Diğer yandan haftasonlarının mangal keyifleri, piknik yapmak için yeşillik arama sevdaları... Daha iyi giyisi, daha büyük ev alma planları...

    Bunların hepsi, hepimizin vazgeçemediği çocuklarımıza da aşıladığımız zararlı davranışlar zinciri. Oysa kitap okumak, tarih konulu bir konferansta bulunmak, eğitim içerikli bir toplantıya katılmak, haftasonu bir yaşlı bakımevini ziyaret etmek, mahallemize sahipsiz hayvanlar için bir su kabı koyma düşüncesi gibi bir sürü yararlı davranışlar da taşıyabiliriz.

    İşte bütün bu faydalı davranışları yıllardır kendine temel yaşam biçimi olarak benimsemiş bir insandan, bir kadından söz etmek istiyorum size. Akranlarının torun sevdiği, gezi turlarına katıldığı, kadın günleri düzenlediği yaşı elliye merdiven dayamış evlilik çağına gelmiş iki kızı olan bir anneden söz etmeliyim sizlere...

    Bir etkinlikte tanıştırıldığımızda benden destek istemiş, söze şöyle girmişti: "Topluma yararlı olmak için çabalıyorum. Yıllardır bir sürü faaliyet yürüttüm, mahallemizin muhtarlık seçimi var, aday olmak istiyorum. Ne dersin?"

    Pek sıradışı olmayan bu soru karşısında açıkçası pek istekli olmadan "Neden olmasın?" kelimeleri dökülmüştü ağzımdan. Konuşmamız ilerledikçe önce abarttığını düşünmüş, giderek sempatiyle yaklaşmış, sonunda hayranlığımı saklama gereği duymamıştım.

    Yaşları birbirine yakın iki kızının anneye bağımlılığının azalmasıyla birlikte başlayan; bugüne kadar pek çok sosyal, kültürel faaliyeti kapsayan 15 yıllık bir süreç... Yaşadığı mahallenin sosyal-kültürel dayanışma derneğinin kurucu başkanlığı çatısı altında bizzat çalışarak didinerek yaptığı hizmetler...

    Benim görüşümü sorması elbette ilgi alanımı öğrenmesiyle olmuştu. Haksız da değildi, konuya vakıf olan insanların görüşlerini almak akıllıcaydı. Tanıdığımız bir yaşam koçunun görüşlerini almak, iyi bir tasarımcıyla medya kısmını çözmek gerektiği konularında hemfikir olduğumuz konuşmadan sonra çok sık görüştük.
    Her görüşmemizde; İzmir Kent Konseyi Kadın Meclisi çalışmalarından Ulusal Eğitim Derneği çalışmalarına, kültür derneği sosyal yardımlarından mahallesinin doğal gaz boru hattı iyileştirmesine kadarki uğraşılarına bizzat şahit oldum. Ne yalan söyleyeyim "neden kendisine zaman ayırmıyor, aklından zoru mu var?" dediğim oldu kendi kendime.

    Evet, yaşadığı mahalleye muhtar adayı oldu bu gözüpek, cesur, kararlı ve çalışkan kadın. Şu sıralarda evdeki işlerini aksatsa da, var gücüyle 4 Haziran'da yapılacak mahalle muhtarlığı seçimlerine giriyor.

    Niye mi yazdım? Pek çok insanın, pek çok kadının ülkesi için kılını kıpırdatmadığı günümüzde... Tam aksini yaparak iki kızını üniversitede okuturken pek çok sosyal yardım/eğitim faaliyetine katılan, ülkesinde muhtaç insan kalmaması için uğraşan didinen insanlarımız da olduğunu duyurmak için. Ayrıca böyle kadınlarımızın yanında olmak gerektiği için, onlar oldukça bu ülkenin sırtı yere gelmeyeceği için...

    Ve böyle güzel insanlarımızı toplumun tanıması için...
    Adı: Neşe Şermeti
    Yaşadığı yer: İzmir, Konak, Çankaya Mahallesi
    İlgi alanları: --Bu satırı doldurmak mümkün değil. Aşağıdaki linki ziyaret etmeniz yeter.

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1076029355830697&set=a.107844732649169.9089.100002709275199&type=3&theater

    Hepimizin dolu dolu yaşadığı bir dünya dileğiyle...

     
    Toplam blog
    : 1
    : 252
    Kayıt tarihi
    : 23.05.17
     
     

    Basın-Yayın okudum. Sosyal medyada kent yaşamını ve insanları özgürce yazılar yazmak istiyorum. K..