Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '07

 
Kategori
Anılar
 

O filmde, esas oğlan/kız olur izleyici!

O filmde, esas oğlan/kız olur izleyici!
 

Biz Cüney Tarkıncıyız usta!!!

Haftada bir gün, Cumartesi yayınlanırdı, TRT 1'de Türk filmi. Saat 20:00 de haberler ve hava durumu, 20:30 da spor programı, çocuksundur nihayetinde, ilkokul çağı, bekle bekle başlamaz hevesle beklediğin Türk filmi. Sonra yenik düşer bedenin uykuya, pazartesi okul arkadaşlarından dinlersin, iyi adamların kötü adamları nasıl yendiğini. Sevinirsin kendince kötülerin alt edildiğine, filmi izleyen arkadaşlarını da kıskanırsın; neden? Çünkü şahid olmuşlardır kötülerin bir kez daha kaybettiklerine.

Biz Cüney Tarkıncıyız usta! sokak oyunlarında en çok "Kara Murat" olunur bizim mahallede. Ya bu "bizans" dedikleri "gavurmuş" be usta, Kara Murat'ta gördüm geçenlerde filimde. Sen "Estergon kalesini", "Fatih Sultan Mehmet Hanı", "Osmanlı İmparatorluğunu" duydun mu usta? Ben filimde gördüm. Kitaplarda da varmış! öğretmenim dedi. Fişlerden okumayı iyice öğrenince, o kitaplardan verecekmiş öğretmenim. Çok çalışıyorum usta, o kitapları okumak için. :)

Evet! üniversite mezunuyuz ve görev başında çoğumuz. Düşündüm de şimdi; en çok Tarih öğretmeni çıkmış arkadaşlarımızdan. Cüney Tarkıncıydı hepsi de ha. :)

Şimdi büyüdük güya! Objektif yaklaşıyoruz hayata güya! O kadar "güya" olmuşuz ki; ettiğimiz sözler boyumuzu aşıyor, aşıyorda boğuyoruz kendimizi. Elimizde kompleksten (aşağılık duygusu) bir tırpan, ha bire "özümüzü" yaralıyoruz usta.

:) Ama pes etmek yok! Biz "Cüney Tarkıncıyız" usta. Evvela dayak yiyor gibi görünsekte, sonradan yıkarız hasmımızı.

Ve inanmasın isterse hiçkimse, dejenere olmuşlara gülünç gelsin isterse sevdamız! Bir yiğit çıka gelir, tükendi sanılırken umutlar:

- Heaayyyt! Bırakın ulen kızı!

.......................... ...............

Hayatmızın televizyon aralıklı kısmının onca iyi ve kötü etkisi içinde, benim açımdan en iyi tarafı şudur: Türk Filmleri hastası biri olarak, ki en çok siyah beyaz formatlı filmlerimize bayılırım. T.V. taraflı yaşamımızda çok kanallı yayın aşamasına geçilmiş olması bir yerde iyi benim açımdan. İstediğim zaman bir Türk filmine rastlama imkanım var.

Absürd olabilir bazı filmlerimiz görsel efektler bakımından yada rollerin yansıtılması açısından. Ama anlama noktasında aynı yerdeyizdir tüm izleyenler olarak, Aynı sahnede ağlar aynı sahnede güleriz. Zira bizizdir ordaki.

- Ve "senin annen bir melekti yavrum" da biliriz ki, bütün anneler bir melektir.

Eee daha ne olsun efendim. Kendisi gibi kalanlara selam olsun.

Fakir ama gururlu bir delikanlıdan, selam ve hürmetler.

Tebessümle kalın. Türk Filmi izlemeye devam ediniz, çok reca ediciyim efendim.

 
Toplam blog
: 50
: 618
Kayıt tarihi
: 20.03.07
 
 

  Yıldız yüklü gecelerde Üşüyerek beklerim. Canım tellere takılır, Ellerimde yüreğim. ..