Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

O heyecan...

O heyecan...
 

Akyaka Oktay Akbal Kütüphanesi


İzlenimler, Gizemli Bir Söyleşi, Nabide Kılınç

O HEYECAN YAŞANDI, AKYAKA OKTAY AKBAL KÜTÜPHANESİ...

O heyecan mı? O heyecan Akyaka Oktay Akbal Kütüphanesi. Hani bir yazımda bahsetmiştim. “Devrim Gazetesi’nin haberlerinde Akyaka Oktay Akbal Kütüphanesi açıldı denmekteydi, okudum, sevindim. Orası bir turizm beldesi, dünyanın incisi. Ben o haberi okurken, döndüm kendi beldeme, taşrada bir yer. Kırsal kesimde uçta bir belde, yörem. Biliyor musunuz benim beldeme de böyle yıldız yıldız yağmış bu program. Şair Yerkesik doğumlu Mehmet Karabulut kendi memleketine, doğduğu topraklarına kitaplarını devrediyor. Öylesine anlamlı ki bu program, öylesine anlamlı ki bu kütüphane Akyaka’daki kütüphane ile bir güzel ruh ve proje oldu bu. Bizim beldemize gelmiş bu şans. Şair Mehmet ağabey doğduğu topraklarını yüreğiyle ıslatmış. Ne mutlu, ne kutlu bu beldeye.

Öylesine sevindim, öylesine onurlandım ki, içim ışıl ışıl yanıp yanıp sönüyordu. Gökyüzünden yıldızları söküp getirdi, Yerkesik’in üzerine yağdırdı Mehmet ağabey...”

Ben bu yazımda aynı heyecanı duyduğum Akyaka Oktay Akbal Kütüphanesi’nden bahsetmek istiyorum.

Bu kütüphanenin oluşmasındaki adım adım heyecanları ve özel çabaları hep izliyorum. Akyaka’nın mimarisini taşıyan kendi mekanında Akyaka’nın turkuaz renkli sularının üzerine ışıyan güneş tanecikleri gibi o kütüphane de ışımakta.. Akyaka’yı dallarıyla salkım saçak sarmakta.

Ben bu kütüphaneyi görmek için sabırsızlanıyor ve heyecanlanıyordum.

Oktay Akbal ismi Akyaka ile örtüşmüş ve kütüphanesiyle de bir ruh olmuş.

Geceleyin eski iskelesindeki köprüde “Akdeniz akşamları “ şarkısını söylemek, kurbağaların gevezelik ettiği ırmaklarında dolaşmak , yeni bir melodiyi mırıldanan koylarında dinlenmek, sonsuzluğa uzanmak, Akyaka’da olmak...

Akyaka’ya yakışır bir kütüphane Oktay Akbal Kütüphanesi.

Gittim, gördüm. Buna vesile olan Selçuk İnaç beyefendi. Akyaka Kültür ve Sanat Derneği’nin Yönetim Kurulu Başkanı.

Önceki gün Muğla Öğretmenevinde buluştuk. Buluşma nedenimiz genç bir hukukçu Arda İnal. 22 yaşında bir şair.

Bugün Arda İnal ile birlikte Akyaka’ya indik. Merkezden hemen aşağıya sarkınca kolay bulunuyor, Akyaka Oktay Akbal Kütüphanesi.

İçinde 8000’ i geçen kitap. Okunabilecek günümüze hitap eden pek çok yayın, her dalda eser var.

Yönetim Kurulu’nun toplantısından önce Selçuk İnaç beyefendi ve arkadaşları ile söyleştik.

Genç hukukçu Arda İnal’ın Nazım Hikmet için yazdığı o güçlü şirini kendi ağzından dinledik. Şiir en çok güçlü okunursa beğenirim. Arda İnal bunu ilk dinleyişimde gerçekleştirdi.

Akyaka Kültür ve Sanat Derneği’nin özel çabalarıyla kurulan Akyaka Oktay Akbal Kütüphanesi bugün şiirde Nazım Hikmet’le , Akyaka’da ölümsüzleşen Nail Çakırhan’a ait ne varsa dizelerde esirgemeyerek sabırla işleyen Selçuk İnaç beyefendinin dilinden sahne oldu.

O heyecan Akyaka Oktay Akbal Kütüphanesinde yaşandı.. .

Aldığım bir başka güzel haberi şimdiden paylaşmalıyım. Muğla Sanatseverler Derneği Başkanı Sadettin Özbek beyefendi ile Akyaka Kültür ve Sanat Derneği Başkanı Selçuk İnaç beyefendinin işbirliğiyle hazırlanmış, yanlış söz etmişsem hoşgörünüze sığınıyorum, ekim ayında Akyaka’da Nail Çakırhan konulu duygu ve düşüncelerimize işleyen bir program gerçekleştirecekler.

Bugün Oktay Akbal Kütüphanesine sahne olan gönlüm Akyaka’nın muhteşem güzelliklerinde ve dev çınarlarında birer belgesel oldu.

Akyaka’ya kalbiyle bağlananlara MERHABA...
http://yorum.milliyet.com.tr/SecimAdmin/login.aspx?refurl=/SecimAdmin/SitesOfSites/SitesList.aspx

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..