Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '12

 
Kategori
Psikoloji
 

O kadar...

O kadar...
 

Daha çocukdum. Bir gün o kadar çikolata yemiştim ki, yüzüm allak-bullak olmuşdu. Annem bana bir süre için çikolata yemeğime yasak koydu. Tabi ben de resmen bir çikolata hayranı ve bu hasrete sabr edemezdim. Ortalık fena karışmıştı. Yüzüm allak bullak, gözümde yaş çikolataları arıyordum evin her köşesinde. Resmen bir trajedi yaşıyordum. Okula da yüzümde böyle çikolatanın etkisinden yaranmış kırmızı sivilceye benzer birşeylerle gidiyordum. O sırada hiç unutmam bir gün derste öğretmenimiz soru sordu hepimize: “ Büyüdüğünüzde ne olmayı düşünüyorsunuz?” . “Çikolata pişiren” diye cevap verdim hemen. Kesin kararlıydım ben çikolatacı olucakdım. Tabi ki, günler geçdi, yüzümün allak-bullaklığı da geçdi, yine çikolatalarıma kavuşdum ve “çikolata pişiren” olma isteğimi de en kısa zamanda unuttum. Ama kesin eminim, eger vaz geçmeseydim ben bu gün ünlü bir “çikolata pişiren”dim.:))

Büyüdükten sonra ailem benim öğretmen olmamı istiyordu. Ama ben ekonomi okumak istiyordum. Kesinlikle öğretmen olmak istemiyordum. Sonunda ailemden izin alabildim. Ekonomi okudum.

Daha sonra ekonomi  okumama ragmen televizyonda çalışmaydı en büyük istegim. O yolda da çok engeller atladım. Sonunda kendi il televizyonumuzda haber sunucusu olarak çalışmaya başladım.

Bir tek bunlar değil. “Yetişicem” diye bir hedef koydumsa önüme çok engeller oldu. İtiraf ediyorum, bazen yorgun düştüğüm günler de oldu. En çok da beni yoran ne olurdu, biliyor musunuz? İnsanların hedefime yetişme konusunda düşünmeden veya bilinçli bir şekilde söyledikleri olumsuz kelimeler. Her zaman söylemişim ve bundan sonra da her zaman söyleyeceğim. Bir hedefe yetişmek istiyorsan ve engelleri aşma konusunda bir liste varsa önünde, ilk olarak o listeye “olumsuz insanların olumsuz kelimelerine kulaklarım kapalı” yazacaksın ve bunu gerçekten becerirsen diger engelleri aşmışsın demekdir.

Okuyucularım arasında benden yaşça büyük olanların olmasına eminim. Belki yaşıma göre bu yazdıklarım daha ileriye gitmiş olabilir. Ama bu yaşıma kadar edindiğim tecrübelerimden bir ders alarak tüm bunları yazıyorum.

“Umudunu kaybetme” filminden güzel bir replik duymuşdum: “Bir daha kimsenin sana bir şey yapamayacağını söylemesine izin verme, benim bile. Bir hayalin varsa peşini bırakmamalısın, onu korumalısın. 
İnsanlar, kendilerinin yapamadıkları şeyleri senin de yapamayacağını söylerler. Bir şeyi istiyorsan peşini bırakma; git ve al, o kadar.”

Ne güzel söylemişler değilmi? Gidin ve alın. Hedefinize giden yolda tüm olumsuz insanların bilerek ve ya bilmeyerek söylediği pozitif enerji düşüren olumsuz cümlelerine kulaklarınızın kapalı olması dilegimle. O kadar.

 
Toplam blog
: 2
: 424
Kayıt tarihi
: 09.11.12
 
 

Gazetede çalışıyorum. Yazıp, çizmeyi çok severim. Azerbaycanda yaşıyorum. Kalemim ne kadar mükemm..