Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '07

 
Kategori
Sinema
 

O Kadın

O Kadın
 

Sinemayı, sinema salonunda seyretmeyi seven, seyrederken, ağlayan, gülen, hüzünlenen, heyecanlanan, tipik bir izleyiciyim.

Çok iyi bir eleştirmen sayılmam.

Yani eleştirmen derken, bütün sanatsal ayrıntıları detaylı olarak yakalayan birisi değilim.

Ama iyi filmden anlarım, izlerken konunun içine girer zevk alırım izlediklerimden. Yani çoğu zaman.

Hiçbir filmi yarıda bırakıp çıktığımı hatırlamıyorum şimdiye kadar.

Ama bugün çıktım.

Ben bir Sezen Aksu hayranıyım. Onun şarkılarının hem melodi hem de sözlerinin derinliği, felsefesi benim ruhuma hitap eder.

Vizyondaki “O Kadın” filminin Sezen Aksu şarkılarından senaryolaştırılmış bir film olduğunu duyunca da tercihimizi düşünmeden ondan yana koyduk bugün.

………

Bundan iki yıl önce Avrupa ülkelerine bir seyahatimiz oldu.

Seyahat öncesi, orada gördüklerimizi, yaşadıklarımızı kayıt edip güzel hatıralarımızı daha sonradan seyretmek için gezi öncesi bir video kamera almıştım.

Gezi boyunca hani bir zamanlar Levent Kırca’nın “Olacak O kadar” programında “tam teçhizatlı kameraman Cevat Kelle” vardı ya onun gibi kamera elimden düşmedi. Hiçbir görüntüyü kaçırmadım. Belgesel çeker gibi hem çekip hem de oraya ait tanıtımları bir belgeselci titizliğiyle anlattım.

Ne güzel, eve gidince ve de ileriki yıllarda bu çektiğim görüntüleri seyredecek, arkadaşlarımıza gösterecektik.

Aradan iki yıl geçti ama biz hala o görüntüleri seyredemedik. Neden mi?

10 dakika dayanabiliyorum seyretmeye. Sonra aynı araba tutar gibi beni görüntüler tutuyor. Midem bulanmaya başlıyor.

Her şeyi görüntülemek için kamerayı o kadar çok hareket ettirmişim ki, bir oraya bir buraya, görüntüden görüntüye öyle çok atlamışım ki. Yürürken, konuşurken, sürekli bir hareket sabit hiç bir görüntü yok …

Kamera sürekli dolaşıyor ortalıkta.

Görüntüleri çekerken hiç fark etmemiştim.

Eve gelip de görüntüler televizyon bağlantısıyla ekrana yansıyınca “video tutması” olarak tıbbi terimlere geçebilecek bir durum hâsıl oldu bizde.

O zamandan bu zamana tekrar seyretmeye cesaretim yok. Çok midem bulanıyor.

……

Neden anlattım bunları?

Bugün yukarıda bahsettiğim filmi seyrederken de beni “film tuttu”.Gerçek söylüyorum.

Hadi ben acemi bir kameraman olarak, görüntüden görüntüye geçmiş kamerayı çok oynatmışım, ama profesyonel bir sinema filminde bunu yaşatmak seyirciye saygısızlık değil mi?

Senaryo yazarı ve yönetmen Korhan Bozkurt

Görüntü yönetmeni Tolga Kutlar

Oyuncular, Tardu Flordun, Şebnem Dönmez, Burhan Öçal, Erol Günaydın, Selin Demiratar, Burak Hakkı, Nefise Karatay

Konu: Aşk “mış”.

Sezen Aksu’nun harika aşk şarkıları bence bu filmi hak etmiyordu. Çok amatörce, ve üzerinde hiç çalışılmamış, bir araya gelen şarkılar üzerinde hiç düşünülmemiş, sanki bir iki gün içinde çekilmiş bir uzun klip. Emeğe saygılıyım ama bu film benim eleştirilerimi hak ediyor.

Tardu Flordun ve Erol Günaydın gibi iyi oyuncular bile zorlanmışlar bence.

Hem zamanıma hem de parama yazık oldu.

Tijen B.

 
Toplam blog
: 156
: 2800
Kayıt tarihi
: 03.04.07
 
 

SÖZ UÇAR, YAZI KALIR. 9 Eylül Ünv. İşletme mezunu, 9 Eylül Ünv.Sosyal Bil. Ens.Sağlık Kurumla..