Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '08

 
Kategori
Şiir
 

O kitap.

O.........KİTAP.
Yaldızlı meşin kabı parçalanmış kitabın
Ay altında dün gece
Deli bir derviş gibi
Mumu sönmüş rahlesi yere devrilmiş gibi
Okudum saatlerce .

Yaldızlı meşin kabı parçalanmış kitabın
Çevirdikçe küf kokan sarı yaprağını
Sandım ki eşiyorum bir mezar toprağını

İnce el yazmaları doğruldu birer birer
Masallarda çizilen yüzleri gösterdiler .
İblis bir yılan oldu.
Adem Havva'ya kandı .
Kardeşini öldüren lanetli ruhu gördüm.

Koca tahta bir gemi ummanlarda calkandı
Ufuklarda güverçin bekleyen Nuh'u gördüm .
İsmail'in topuğu çıkardı yerden zemzem
Tunu Sina da kaldırdı kollarını Musa
Vurunca asasını yarıldı Bahri Kuzzem

Zekeria zikrini sonsuz bir Ah'a verdi Kureyşin
Muhammed'e kucak açtı Medine
Bir ateş Kerbela mezar oldu Hüseyin'e
Ben Kudüs'ün yollarında

Doğdu İsa bikrini Meryem Allah'a verdi

Binbir umut ile bir avuç tütsü verdi
Ay battı Güneş doğdu
Kalbimde ateş doğdu.
Uyusun diye bir uykuya attım O'nu kör bir kuyuya
Gökten ne Necef indi ne İnsanlarda merhamet

Çalışan esirlere İsa, Musa, Muhammed.
Ne Endülüs ün çanları Nede beş vaktin Ezanı
Kurtaramadı zincirinden esir çalışanları

İki bahta ayırmışlar Arzın evlatlarını
Efendi Esir diye
Efendi işletiyor Esir işliyor yine
Yine Biz köleleriyiz Efendilerimiz var
Yine her taşı yosunlaşmış bir duvar

Efendilerin gümüşi sofrasından
Kar beyaz ekmeğinden
Şarap dolu tasından
Kırıntı artık bile düşmüyor Biz işleyene

Gece inlerken yağmur evimizin damında
Isınabilmek için güneşi bekler gibi
Birbirine sokulmuş hasta köpekler gibi
Tir tir titriyoruz yırtık yorganımızın altında

Çiftimizle balyozumuzla sonsuz çalışmamızla
Heyecana geldide toprağın kara bağrı
Kendini teslim etmiş taze bir kadın gibi
Çiceklerle donandı Dünya isimli ağaç

İşte biz o ağaçın altında geberirken aç
Efendiler sırıtarak gösterdiler dişlerini
Birer birer topladılar yemişlerini

Efendiler, Ağalar, Evliyalar, kaşişler
Ebedi boğulsun Karanlığın kollarında
Temiz aydınlık Ruhların da yollarında
Sade Bir Din Bir Kanun Bir Hak

İşleyen işler

O kitap adlı şiir dilden dile dolaşarak bu güne kadar taşınmıştır şiirin tamamını ezbere söyleyen değerli arkadaşımın ağzından kaleme alarak çok yıllar önce yazmıştım şiir Nazım Hikmet'e ait olduğunu biliyoruz yalnız Nazım'ın yayınlanmış hiçbir kitabında o..kitap adlı şiirini bulamadık herkesle paylaşmak için bu gün şiiri bloğuma yazdım.

 
Toplam blog
: 10
: 556
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

On iki yaşımda sporla tanıştım. 14 yaşımda ekmeğimi kazandım. Sporla onlarca ülkeyi dolaştım. 200 ke..