Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '07

 
Kategori
Fotoğraf
 

O sandalı maviye boyamışlar

O sandalı maviye boyamışlar
 

O zamanlar limana girmek yasak değildi. Hergün mendireğin ucundaki fenere kadar yürürdüm. O günlerde mendireğin başında o delinmiş sandalı görürdüm. Yıllarca o sandalı ne tamir ettiler (tamir edilecek durumu yoktu) ne de oradan attılar. En son gördüğümde limanda suya yakın yere kadar itmişlerdi. Keşke suyun içine atsalar ve suyun dibinde bekleseydi.

Bir zamanlar, henüz küreklerin takılacağı yerler kırılmadan, tahtaları çürüyüp kırılmadan önce maviye boyamışlar. Deniz renginde olmasını istemişler. O da denizden hiç kopamamış, denize bir adım uzaklıkta ölümü bekliyor.

Eskiden sandal kiralayıp İnebolu Limanının içinde kürek çekerdik. Çocuktum, sandalda ben, amcam, halam ve bir kardeşim vardık, çok zaman geçti Aysel miydi, Altan mıydı, anımsamıyorum. Amcam sandalı sağa sola sallayıp bizi korkuttuktan sonra kürekleri halama verip suya atladı, bizimkilerden diğerlerini olduğu sandalları sallamaya gitti. İki çocuk ve halam, hiçbirimiz yüzme bilmiyorduk. Halam kürekleri çekmek konusunda pek becerikli değil, ben deniyorum ama nedense ben çekerken sandal ilerlemiyor, yerinde dönüp duruyordu. O gün kıyıya çıktık ama nasıl çıktığımızı anımsamıyorum. Denizde amcamdan korkardık, o görününce çocuklar çil yavrusu gibi dağılırdık. Biz karadan beklerken denizden sessizce gelir yine bizi yakalardı. Oysa amcamızı çok severdik, tehlikeli birşey yapmayacağını bilirdik ama denizde ondan korkardık. Sonunda yüzme öğrenince korkularım bitmişti. Şimdi 40 yıl sonra, Hayri amcam denizde yakınlardaysa, hala dikkatli davranırım.

Kıyıda ölümünü bekleyen mavi boyalı sandal belki yıllar önce bizim denizde korkarak dolaştığımızdı. Üzerinde adı yok, belki boyadıktan sonra adını yazdıracak zamanları olmadı.

Ne çok ana tanıklık etmiştir bu adı olmayan mavi boyalı sandal, sevinçli, mutlu, hüzünlü, korkulu anlara... Ne güzel süzülmüştür Karadeniz’in sakin günlerinde, nasıl savaşmıştır dalgalarla hırçın günlerinde. Şimdi suyun içinde değil, belki bir dalga gelirse, yağmur yağarsa suya kavuşuyor.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..