Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '12

 
Kategori
Güncel
 

O sizin bakışınız artık..

O sizin bakışınız artık..
 

"Ulysses Gaze" Ulis 'in bakışı yok artık..
Theodoros Angelopoulos   Pire'de yeni filminin ''Öteki Deniz"in  çekimi sırasında  geçirdiği trafik kazasında hayatını kaybetmiş.

Tony Gatlif' in çoşkulu doğal müzikal enerjisi eksenin bir ucu ise müziğin hüznün ve griliğin başka diğer ucu da  Angelopoulos'tu. Yanlızlıklarımızı düş kırıklarımızı tarihsel temalar içinde bize sundu. 

O  Ulis'in Bakışı idi. Biz Ulis'in bakışı idik..

Eleni Karaindrou'nun müziği ile onun filmlerinde tanıştık.. "Ulis'in Bakışı" nın film müziklerini  Ankara'da iken çoğaltıp arkadaşlarıma verirdim, kemanın gücüne, inceliğine hayran kalmıştım.. Dikili'de de yaptım mı hatırlamıyorum yapmadı isem yapacağım.. Angelopoulos ve Karaindrou'yu hep birlikte algıladım.

Masumiyetin ve hakikatin peşinde yalın ve içten, kişisel yaralarımızdan toplumsala uzanan derinlikte bizlere kendimizi sundu.. Hayatı her koşulda sevmeyi ve incelikleri ile yaşamayı önerdi bize..

Otoriterliğe şiirle, müzikle direndi.

Filmleri hiç bitmeseydi...

http://www.youtube.com/watch?v=-PVTtV5xqgM

http://www.youtube.com/watch?v=g3xY5R03bUQ&feature=related

 
Toplam blog
: 444
: 1284
Kayıt tarihi
: 13.09.07
 
 

MB zengin kültürel bir eksen; düşüncelerimizin buluştuğu, tartıştığımız, birbirimizi etkilediğimi..