Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '17

 
Kategori
Şiir
 

O yeşil gözler

hışm-ı nigahında ne füsun varmış,

beni derde attı o yeşil gözler.

sevdasına düşen böyle ağlarmış

beni kan ağlattı o yeşil gözler.

 

hayalin gözümde, geçer her anım,

dalınca rengine bahar sanırım,

nar-ı nigâhına düştüm, yanarım,

beni çok ağlattı o yeşil gözler.

 

bir çift göze verdim ömr-i zevalı,

ne yaman olurmuş aşıkın hali,

yayından fırlamış bir ok misali

tâ  kalbime battı o yeşil gözler.

 

Hışm    = hiddet-öfke- şiddet

Nigâh   = bakmak- nazar

Fisun   =  Büyü- şaşırtıcı

Nâr      = ateş – yakıcı

Nigâh  = bakış - nazar

Zeval   = bitmek son bulmak- yok olmak

 

ctrl/cmd+V

 
Toplam blog
: 223
: 140
Kayıt tarihi
: 03.11.16
 
 

Eğitim:Üniversite Meslek: Mühendis İlgi alanı:Enerji ve Edebiyat ..