Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '11

 
Kategori
Halkla İlişkiler
Okunma Sayısı
1442
 

O zaman alın size kriz yönetimi

O zaman alın size kriz yönetimi
 

iletişim bir bütündür


Kriz yönetimi, olası bir krizin engellenmesi için uyarı sinyallerinin belirlenerek, koruma ve önleme mekanizmalarının kurulması, mevcut bir krizin ortadan kaldırılması veya zararlarını en az düzeye indirebilecek önlemlerin belirlenmesi ve uygulanmasıdır. (1) Kriz geliyorum der mi peki? Tüm krizler birden bire mi ortaya çıkar? Tabiki hayır, kriz doğal ve genel anlamda bir kriz değilse geliyorum der. Kurum ve kuruluşun faaliyet alanı bulunduğu sektör krizi belli eder. Kriz gelip kapımıza dayandığı zaman krizin getirdiği tüm olumsuzlukları en aza indirmeli ve olabildiğince krizi kendi lehimize çevirmeliyiz. 

Etkili bir Kriz Yönetimi İletişimi için; 

Öncelikle kurum ya da kuruluşun iletişim biriminin her zaman hali hazırda bulunması gereken bir kriz planının olması gerekmektedir. Bu planlar 1 aylık, 3 aylık, 6 aylık, ve 1 senelik şekilde olabilir. 

Kriz öncesinde neler yapılacak, kriz sırasında ve kriz sonrasında neler yapılacak bunlar hazırlanmalıdır. Yani Öncesi-Sırası-Sonrası üçlüsü bizim kriz yönetimi çalışmamızın 3 önemli kuralı olarak hep önümüzde olmalıdır. 

Herhangi bir kriz öncesinde kimin konuşma yapacağı belirlenmiş olmalıdır. Yani olası durumlarda medyaya açıklama yapacak olan kişi daha önceden belirlenmiş olmalıdır. Bu kişi kurum yöneticisi, iletişim uzmanı olabilir. Farklı kişiler eğer demeç verirse bu kurumu sıkıntıya sokabilir ve olumsuzluklar daha fazla artabilir. 

Kriz sırasında ise önceden belirlenmiş planlar devreye sokulmalıdır. Medyaya hedef kitleye karşı dürüst olunmalıdır. Yapılmış olan bir hata varsa açık olarak özür dilenmelidir. Kriz sırasında aslında çoğu kurumun unuttuğu Web siteleri kurtarıcı olabilir. Durum ile ilgili tüm açıklamalar Web sitenizde ayruntılı olarak verilmelidir. 

Yine en büyük hatalardan birisi REKLAMLARIN geri çekilmesi, Kevin Costner li THY reklamları, bir kazadan sonra hemen geri çekilmişti. reklamlarınızı geri çekmek olayı değil, sizi UNUTTURUR. 

Medya ile iletişim sağlam bir şekilde yürütülür ise kriz yönetimi olumsuzlukları en aza indirgemiş olur.. 

(1:http://www.kobifinans.com.tr/tr/bilgi_merkezi/02061001/20895) 

(Sonrası için bizi takip edin:) 

n.y 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 7
Toplam mesaj
: 8
Ort. okunma sayısı
: 831
Kayıt tarihi
: 22.07.09
 
 

Halkla İlişkiler ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster