Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '19

 
Kategori
Alışveriş - Moda
Okunma Sayısı
58
 

O Zincir Markete Çok Öfkeliyim

O marketin mağazasından Lenovo marka bilgisayar aldım. Lenovo adını, ilk defa, o marketin mağazalarına astığı reklam afişlerinde gördüm. 9000 mağazası olan bu dev firmaya güvenerek Lenovo markasını satın aldım. Ancak cihaz 8’nci gün açılmadı.“15 gün içinde kullanılabilen ŞARTSIZ İADE hakkından yararlanmak” için, cihazı satın aldığım mağazaya götürdüm.

Mağazada başıma gelenleri, hemen o akşam (30 Kasım 2019, saat 20:13’te), o market zincirinin Twitter hesabına şöyle anlattım: “21 Kasım 2019 tarihinde, İzmir-Bayraklı/Taşkent şubenizden Lenovo bilgisayar aldım. Bilgisayar 8’nci gün açılmadı. Halen açılmıyor. İade için aldığım şubeye götürdüm. İlgili, SERVİS RAPORU alınması gerektiğini söyledi. Araştırdık, İzmir’de Lenovo’nın yetkili servisi yok. Mağaza yetkilisi Lenovo müşteri temsilcisini aradı. Hafta sonu olduğu için çalışmıyorlarmış. Ortada kaldığım duygusuna kapıldım. Nasıl iade edeceğim? Yardımcı olur musunuz?”

Benden, fatura ve fişlerin görsellerini ve telefon numaramı istediler. Gönderdim. Aradan haftalar geçti. Ne arayan var, ne ilgilenen, ne bir şey bildiren!

Buraya kadar, market zincirinin birinci iletişim kanalıyla ilgili şikâyetimi anlattım.

Şimdi, ikincisini, ÖNERİ-ŞİKÂYET kanalını anlatayım. 06 Aralık 2019 tarihinde, market zincirinin internet sayfasındaki  BİZE ULAŞIN bölümünü buldum ve oradaki formu doldurdum.

Aradan günler geçiyor. TIK yok!

13 Aralık’ta tekrar yazdım. Yine Tık yok!

15 Aralık Pazar günü,“Ben bunları kime yazıyorum? Orada kimse yok mu? Sesimi duyan var mı?” diye feryat edince; 3 saat kadar sonra arandım. İzmir’deki, nöbetçi bölge müdürü, bendenizi arayarak, “acilen arama talimatı aldığını” söyledi. Tabii bir şeyden haberi yok. Derdimi bir de ona anlattım.

Ortada kalmış mıyım, kalmamış mıyım?

Bu durumda, siz olsanız, öfkelenir misiniz, öfkelenmez misiniz?

Bu, 9 bin mağazası olan market zinciri için müşteri ne anlama geliyor? Müşteri memnuniyeti, müşteri şikâyeti, müşteriye saygı gibi kavramlarla ilgili düşünceleri nelerdir?

15 gün içinde şartsız iade garantisi, 2 Yıllık cihaz garantisi ne ifade ediyor?

Görünmeyeni Satmak adlı kitabında,“Hiçbir garanti yeterli değildir, çünkü hiçbir garanti müşterinin yitirdiği zamanı, uğradığı hayal kırıklığını, yaşanan problemden ötürü başvuru sırasında çektiği sıkıntıyı karşılayamaz” diyen Harry Beckwith, benim sıkıntılarımın sadece çok küçük bir bölümünü dile getiriyor. Şu 20 günde yaşadığım sıkıntıların hepsini yazmaya kalksam roman olur.

Bunları, o firmadan artık bir şey beklediğim için değil, bu dev firmaya ve diğerlerine MÜŞTERİ kavramını hatırlatmak ve siz değerli okuyucularla da hem dertleşmek, hem de sizleri uyarmak maksadıyla yazdım.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kızmakta çok haklısınız. Böyle bir ciddiyetsizlik olmaz, olamaz. Umarım haklı konumuzda olumlu bir sonuca ulaşabilirsiniz. Selamlar, mutlu kalın.

Ayşegül HAYVAR 
 28.12.2019 17:03
 

Bunlar hep " Rap bana, hepsi bana" diyorlar. Gözleri doymuyorlar. biraz da sağa sola baksalar ve yardımcı olsalar...

Abdülkadir Güler 
 25.12.2019 23:13
 

Benzer olayları çok yaşadığım için sizi iyi anlıyorum.

Kerim Korkut 
 25.12.2019 20:49
 

Biz de çok öfkeliyiz, hep bana hep bana diyerek sınırsız bir hırsla başka esnaflara kazanç sahası bırakmadığından. Çok esnaf kapatıp kepenk indirdi, çok esnaf da iflas etti. Serbest piyasa ekonomisinin beline vurdu.

Yurdagül Alkan 
 23.12.2019 21:51
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1418
Toplam yorum
: 4782
Toplam mesaj
: 25
Ort. okunma sayısı
: 1159
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Ok..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster