Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '15

 
Kategori
Güncel
 

OASİS GAME 'ee dikkat...

OASİS GAME 'ee dikkat...
 

Turkcell ve dolandırıcılar birleşir de bir de akıl tutulması yaşarsak yandı gülüm keten helva ..


Facebook adresimden arkadaşım mesaj attı. Tülay Teknosa hediye çekleri dağıtıyorum telefon numaranı yazar mısın ? dedi. O an telefon numaram zaten kendisinde olduğunu düşündüm ama demek ki hazır istiyor dedim. Telefon numaramı verdim daha sonra bana EVET yaz 5523 e yolla dedi. Ben de yolladım. Uyuz oldum arkadaşımı aradım facebook adresinin çalındığını söyledi ve söyler söylemez Turkceli aradım anlattım. Bir şey yapamayız şu an olan bir şey yok 10-15 dakika sonra tekrar arayın dediler.

O an telefonuma çıkan müşteri temsilcisi kandırıldığımı söylediğimde mobil ödeme servisimi kapasaydı dolandırıcılar hattımdan para çekemeyeceklerdi. Tekrar aradığımda hattımdan oyun için para çekildiğini bunu silemediklerini sadece mobil hattımı kapayabileceklerini söylediler.

Dikkat çekilmesi gereken nokta Turksell müşteri temsilcisini aradığımda yapması gereken ilk önce mobil ödememin açık yada kapalı durumuna bakması gerekirdi. Eğer mobil hattı açıksa zaten değil 10 dakika 1 dakika sonra arasam da yapabilecekleri bir şey yok. Oysa ben mesajı başlatmıyorum yönlendirilmiş olarak atıyorum, onaylıyor musunuz diye mesaj da gelmiyor. Burada Turkcell de hatalı.

İnternette yaptığım araştırmada OASIS GAME 5523 ödeme dolandırıcılığı başlıklarına denk geldim. Facebook üzerinden yapılıyormuş. Dolandırıcı şahıslar Teknosa hediye çeki yada telefonuna bir reklam mesajı yolladım evet yazıp cevaplar mısın tamamen ücretsizdir diyerek dolandırmaya çalışıyormuş.

Arkadaş listemizde olan kişilere güvendiğimiz için hata yapabiliyoruz. Bir de  işlemi siz başlatmadıysanız onaylamayınız diye mesaj geliyormuş fakat bana öyle bir mesaj gelmedi. Dolandırıcılar internet üzerinden herşeyi hazırlıyor demek ki...

Sosyal medya ortamlarında kimden gelirse gelsin gelen mesajlara kesinlikle dikkat etmeliyiz. Arkadaşıma da kardeşinden mesaj gelmiş o da kardeşi olduğu için aklına bir şey gelmemiş ve istenilen yapmış, dolandırılmış...

Geçen gün  de yanıma komşu kızı uğradı. Aynı durumu o da yaşamış. Arkadaşı face book'dan   Media markt'tan hediye çeki dağıtıyorum diye yazmış. O da inanmış tabii kendi numarasının yanı sıra çocuklarının numaralarını da vermiş. Telefon hatları  kurumsal  olduğu için mobil ödemeye  kapalı olunca hatlarından para çekememişler.

Eee artık kızım Tülay yaz dedim en azından birkaç kişi okursa aklında kalır o birkaç kişi de dolandırıcılara para kaptırmaktan kurtulur.

 Lafın özü sosyal medyadan olsun, telefonlarımıza gelen mesajlardan olsun hediye, villa, araba, yat , kat da olsa ne yapıyoruz istemiyoruz. Telefon hatlarımızı mobil ödemelere kapatıyoruz.

Ahh o hediye  bir de gerçekse gittiiii de  şu merak etmek yok mu şu merak etmek işte o kötü fena.

 
Toplam blog
: 175
: 775
Kayıt tarihi
: 20.10.07
 
 

9 Eylül Üniversitesi Maliye bölümü mezunuyum. Şiir dünyam, bir tane kitap çıkaracağım dedim ve  b..