Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '14

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
193
 

Obeziteye savaş açan besinler

Obezite, vücutta depolanan yağ miktarının fazla olması biçiminde tanımlanabilir. Klinik olarak obeziteyi tanımlamak için kilonun boyun karesine oranlanması (kg/m2 ) ile elde edilen vücut kitle indeksi kullanılır. Buna göre erişkinlerde vücut kütle indeksi (BKI)'nin 25'in üzerinde olduğu kişiler aşırı kilolu, 30'un üzerinde olanlar obez olarak tanımlanır.

Obeziteye neden olan çok yemenin mekanizmasında hipotalamusun iştah merkezi önemli rol oynamaktadır. Kişi eğer harcadığı enerjiden fazla vücuduna alıyorsa enerji dengesi bozulur ve fazla olan enerji vücutta yağ olarak depolanmaya başlar. Yağ miktarının artması obeziteyi ortaya çıkarır.

Sağlıklı beslenme ile doğru besinler tercih ederek obezite ile mücadele edilebilir. Bazı besinler yağ yakmada ve iştah kapatmada etkilidir.

İşte Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşe Tuğba Şengel'den obeziteye karşı savaş açan besinler:

1- Yoğurt

İçerdiği yüksek protein ve kalsiyum oranını ile sağlıklı beslenme planlarının en etkili besinlerindendir. Yüksek kalsiyum içeriği lipaz enzimini aktive eder ve yağların yakılmasına katkı sağlar. İçerdiği faydalı bakteriler sayesinde barsak sağlığında iyileşme sağlar ve metabolizma hızı üzerinde olumlu etkisi vardır.

2- Yeşil çay

  

Yeşil çayın araştırmalara göre iştah baskılayıcı özelliği vardır. Barsakların daha hızlı çalışmasını sağlayarak metabolizma hızını artırma üzerinde etkisi vardır. Kansere karşı koruyucu özelliği de vardır.

3- Kırmızı et

İçerdiği yüksek protein miktarı sayesinde kas yapısı geliştirici ve metabolizmayı artırıcı etkisi vardır. Kolesterol içeriği sebebiyle tüketimine dikkat etmek gerekir.

4- Acı biber

  

Vücut ısısını artıran ve barsak çalışmasını hızlandıran etkisi vardır. Barsak hareketlerini artırması sebebiyle metabolizma hızını artırarak zayıflamaya yardımcı olur.

5- Sebzeler

İçerdikleri yüksek oranda lif içeriği sayesinde tok tutan ve iştah baskılayan özelliği vardır. Tüm bu özelliklerinin yanında kalorisi düşük olması sebebi ile sindirilirken verdiği enerji yakılır. Metabolizmayı hızlandıran ve zayıflamaya yardımcı bu besinleri mutlaka beslenme planımıza ekleyelim. Sağlıklı beslenme kişinin kilo vermesine ve iştahını kontrol etmesine her zaman yardımcı olacaktır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 42
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 2068
Kayıt tarihi
: 03.07.12
 
 

Online Beslenme ve Diyet Uzmanı | Cebinizdeki Uzman Diyetisyen ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster