Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Obeziteye yüzde yüz çare...

Obeziteye yüzde yüz çare...
 

Geçen gün bir yazı düştü masama… Başbakanlık genelge yayımlayıp, obezite ile savaş başlatmış.

Sağlık Müdürlüğü de, kurumumuzda obezite ilgili beyin fırtınası yapıp, nasıl çareler bulduysak yazacakmışız…Öyle yazı yazmışlar.

Neyse pek de elimi sürme taraftarı değildim açıkçası… Bakalım dedim ne yazacaklar diye pusuya yattım. Eh bizim Şef’de yazmış;

Yürüyüş yolları yapalım, okullarda fest fudu kaldıralım… kadınlara yönelik beslenme seminerleri verdirelim… Masa tenisleri kuralım.

Amacım Şefle dalga geçmek değil, önce onda mutabık kalalım. Bizim  kurumda masa tenisi kurulu kendisi kaç kez oynamış ya da oynanmasına vesile olmuş

Hele seminer olayı var ki evlere şenlik…  sabahtan akşama kadar yemek programları kadınlara yönelik. Bir yemek programı, iki, evlilik programı. 

İtiraf etmem gerekirse, ben de evde günümü geçiren biri olsaydım emin olun obez olurdum. Yemeğin salçalısı, etlisi, kıymalısı, yağlısı, şerbetlisi, hepsi orada…

Hani başka seçeneğim de yok yani…

Hangi kanalı açsanız üç beyaz tv’lerde… Un, tuz, şeker…

Neyse, benim önerim veya savaş açtığım olay daha farklı…

Büyükler, refahı Ülkemize getirdi ya… Önce servis hizmetlerini kurdurdu. Çocuklarımız yürümesin diye…Eeee, niye yürümesin bu çocuklar?

Biz kilometrelerce yürüdük de bir yerimiz eksik mi kaldı? Allahın günü 2 km  git, 2 km gel…

Kaldırım hak getire, çamur çorak, kar…

Servisi rahatlık diye getirdiler… Oh ne güzel çocuklarımızın eli ayağı üşümeyecek dediler…. Onlar, bizim çektiklerimizi çekmeyecek dediler. Okuyup, adam olacak dediler.

Çocuklar obez oldu iyi mi!!!!

Şimdi de obezlikten nasıl kurtuluruz diye yandım eyvah diye çığırıyorlar.

On adımlık yola servis, beş adımlık okula servis…

O mahalleden bu mahalleye servis hizmeti  taşıyıcıların işine geldi. Minübüscüler iş sahası kazandı. Çocukların sırtından maalesef…

Çocuğumuzun yaşamını gözler önüne getirelim. Sabah kahvaltısını bol proteinli, karbonhidratlı yapan ve hiçbir hareket imkanı bulamayan çocuk hooop arabaya bin, arabadan in, dersliğe çık, derslikten kantine in, kantinden çık arabaya bin, eve çık, pc’nin karşısına otur…

Annenin yaptığı sebze yemeğine burun kıvır; ye patatesi, ye köfteyi, pilavı, makarnayı, hamburgeri, pizza’yı…

Obeziteye çare bulacakmışız…

Önce okula servisi kaldırılmalı…

Çocuklar okula yürütülmeli…

Kısaca hepsi bu!!!

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..