Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '13

 
Kategori
Siyaset
 

Öcalan işi biliyor!

Öcalan işi biliyor!
 

Kürt sorunuyla, ilgili bir “Kürt” olarak bu son gelişmelere sessiz kalmak kalemime ihanet gibi gelir.

 
Kürt Açılımı başlıklı tartışmalara hep karşı çıktım. Çünkü teoride dahi ne olduğu anlaşılamayan bu tezin pratiğe verdiği etki tam tersiydi o dönemlerde. Ama bu son gelişmeleri ve bu son Nevruz’u görünce, “Tamam, inşallah, çok şükür…” gibi kelimeleri cümle içerisinde kullanmaya başladım.
 
“Tamam, inşallah, çok şükür” gibi kelimeleri çevremde çok duyuyorum. Basında bu olumlu havaya halel gelmesin diye sessiz kalanları, çok olumlu makale yazanları görünce toplumsal olumluluk bu olsa gerek diye hayal ediyorum. Bu toplumsal olumluluğun tek derdi bu kanın akmama ihtimali… Bu ihtimali göz ardı etmek bana ihanet gibi geliyor. 
 
Öç almakla Öcalan’ı bitiremedik tam tersine hem Kandil’e hem Avrupa’daki Kürtlere hem de iç dinamiklere ne kadar sözü geçtiğini anlamış olduk. Ortalama 50 bin insanın ölümünden sorumlu birisinin 13 yıldır kapalı bir yerde tutulmasına rağmen bu kadar etkili olmasının en büyük nedeni sadece silahlı mücadeledir.
 
Son Nevruz’u izlerken, kabullenemediğim çok şey vardı. Sineye çeke çeke izledim. Her tarafta Öcalan’ın resimleri ve platformun arkasındaki sinevizyon görüntülerini görünce, Terör politikamızın ne kadar yanlışlıklar içinde olduğunu ve bu yanlışlığın bitme ihtimalini düşünerek sineye çektim. Evet, zoruma gidiyor, nefsime ağır geliyor. Fakat bu nefsime ağır gelen olgunun 30 yıldır bitmemesi bir gerçekliktir.
 
Kim ne derse desin, bu son gelişmeleri 30 yıldır hiçbir hükümet yapamamıştır ve bu kadar risk alamamıştır. Ak Parti’yi genelde eleştiren biri olarak söylüyorum bunları.
 
Tereddütlerim var ve bu tereddütlerimin baş kaynağı Abdullah Öcalan’dır. Öcalan’ın bu kadar sağduyulu yaklaşacağını düşünmüyordum. Kendinden umudu olmayan birinin terörü bitirme konusunda bu kadar tam duruş göstermesi kuşkularımı artırıyor. Kaç parçaya ayrıldığını dahi tam bilmediğimiz PKK’nın üzerinde bu kadar etkili olmasının nedeni aslında bu yeni süreçtir.
 
Bu yeni sürecin ülkemize çok faydası vardır ama Öcalan’a da faydası olduğunu ve hatta faydası olacağını düşünüyorum.
 
“Bu kan dursun da, kime faydası olursa olsun…” düşüncesindeyim.
 
İnşallah, çocuklarımızı gönül rahatlığıyla askere gönderebiliriz.
 
twitter.com/mahirtemur
 
Toplam blog
: 110
: 521
Kayıt tarihi
: 21.12.09
 
 

1979 Malatya doğumluyum... Evreni kendi gözlüğümden (0,50-0,75) görmeye çalışan bir yazarım... Dü..