Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '12

 
Kategori
Güncel
 

Ödenmiş vergiye zam ve faiz

2011 Mart ayının ilk haftasında Emlak vergi borcumu ödemek için Mamak belediyesine gittim. 

Vergiyi iki taksitte ödemem gerekiyordu. 

Belediye ile evimiz normal iş güzergahının dışında olduğu için. Ben yıllık vergimin tümünü yatırdım. Artık vergi ödemek  ile bu yıl  yani 2011 yılı için bir sorun yoktu bu yüzden belediye giderek benim vergi borcum var mı ya da ödediğim vergiye zam geldi mi diye sorgulama yapmak alıma bile gelmedi..
 
Bu yılki emlak vergimi yatırmak için heryıl olduğu gibi tekrar Mamak belediyesine gittim.

Vergimi ödemek içi vezneye gittim. Vergi hesaplandı veznedeki memur bana geçen yıldan kaalan vergi borcun var dedi. Onu da alayım mı dediğinde şaşırdım kaldım. Ben 2011 yılının iki taksitini de Marta yatırdım bu borç nereden çıktığını sordum.
Veznedeki memur 2011 yılında mart ayının son haftasında vergilere gelen zamdan dolayı bu borç dedi.

O an aklımdan ilk geçen bir markete gidiyorsunuz bir ürün alıyorsunuz bir ay sonra o markete gittiğinizde almış olduğunuz o ürüne gelen zama sizden istiyorlar.
bu çok acaip bir şey o zaman insanlar birbirlerini boğazlarlardı herhalde.
 
Şaşkınlığım henüz geçmemişti ki bu sonradan gelen zamın birde faizi olduğunu söyleyince işte o an bu ülkede ne kadar tesadüfen yaşıyor olduğumuzu düşündüm.
Bir yıl önce vergi borcunu ver. Ertesi yıl o borca daha sonra gelen zammını da öde yetmedi birde bu zammın gecikme faizini öde, Pes doğrusu. ama ödedim yapılacak hiç bir şey yoktu, Devlet alacağını çocuğunuzun beşiğine kadar haciz getirir yine alır..
 
Veznede memura tamam öyleyse size ben ilk taksiti ödüyorum. ikinci taksiti sonra öderim bu ara zam gelirse hiç değilse faizini ödemek zorunda kalmam diyerek. bu yılki emlak vergisinin ilk taksitini yatırdım.

Siz siz olun verginizi bir seferde ve son güne gelmeden yatırmayın. sonra gelen zamlara da faiz ödemek zorunda kalırsınız.

 
Toplam blog
: 151
: 648
Kayıt tarihi
: 05.10.08
 
 

Kısa öz geçmiş: Gecenin kara yüzünde dişlenirken çığlıklar bir kadının sancılarının sükunete durd..