Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
 

Ödev içinde yüzmek!

Ödev içinde yüzmek!
 

Bu herhalde bizim için söylenmiş çünkü tatil başladığından beri ödev yapıyorum. Sıkıntı geldi de gidiyor...

Kardeş, karnelerimizle ver o güzelim ödevlerimizi. Ama bir sorun var. Ben senden ansiklopedi istemedim ki. Yoo yanlış anlaşılma var. Ben tez hazırlamıyorum. Olabilir canım, önemli değil. İnsanlar hata yapar. Hadi şimdi sen al bunu götür master yapan bir arkadaşımıza. Hadi...

Hocama ısrarla bu satırla söylememe rağmen karnemi ve ödevlerimi burnuma sokmaya devam etti. Mecburen aldım. İstemeye istemeye. Güzelim ödevlerimize bakarken dalmışım sayfaları çeviriyorum ama başka alemlerdeyim. Yandan arkadaş "bu ne yaa? " gibi bir soru yöneltmese uyanmaya hiç niyetim yok. Ama kendime geldim.

Aslında ödev sevmeyen bir öğrenci değilim. Ara sıra "ayyy bugün ödev verseler de yapsak" gibi piskoloji bozukluğundan doğan cümleler sarf etsemde, bazen benim de dayanma güzüm kalmıyor. 14 günlük tatilinizin 10 gününü ödev yaparak geçiriyorsanız, "imdaaaat" diye bağırmanız olası. Hayır kendimden biliyorum. Arkadaşlarımın hiç öyle dertleri yok. Genelde ödevleri sallamadıkları için sorunda olmuyor. Ama benim ödev yapmassam, uyuyamayan bir yapım olduğu için inek gibi oturup hepsini bitiriyorum.

Tatil başladığından beri ödev yaptığımı söylemiştim. Edebiyattan "Kürk Mantolu Madanno" ödevimiz. Tatilin başında bitirdim kitabı ama proje yapmam lazım. Niye? Çünkü hoca eğer proje yapmassan senin okuyup okumadığını anlamaz. Ama ben okuduum. Nasıl ispatlayacaksın okumadığımı? Hadi bakalım sıkıysa yapma ondan sonra not defterinde sıfırı (0) görünce nasıl ispatladığımı anlarsın. İşte olay çözüldü. Hoca mutlu. Ben ödev yapıyorum.

Türk eğitim sisteminde ki bazı şeyleri 10 senedir bu işin içinde olmama rağmen çözemedim. Hoş biz Türk eğitim sistemiyle de okutulmuyoruz. MYP denilen, hayatım da gördüğüm en gereksiz eğitim sistemiyle okutuluyoruz. Kısaca MYP'nin savunduğu şey bol bol ödev, öğrenci denilen zavallı yaratığı bayıltana kadar ödev, artık zavallı yaratık ödev kusana kadar ödev, hatta ve hatta bir halka hizmet olarak zavallı yaratığı ödev havuzunda yüzdürmek ki en sevdiğim tabir sonuncusu. Ben ödev içinde yüzüyorum. Tatile gitmeye gerek yok ki. Yaz da gelmese olur. Benim havuzum var kardeşş!! Siz kendi derdinize yanın. (Ohh, feci serinledim, cupp, glu glu, imdaaat, boğuluyorum!! Ve son)

 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..