Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '07

 
Kategori
Eğitim
 

Ödevlerde Dikkat

Ödevlerde Dikkat
 

Analar , Babalar , Eğitimliler , Eğitmenler , Tecrübeliler , Bilgililer , İlgililer .

Yavrularımızın ; okulda derslerine , evde ödevlerine daha ilgili bir şekilde yaklaşmalarını nasıl sağlarız ?

Konuyu biraz açmak gerekirse ; anladığım kadarıyla , öğrenmenin temeli dikkat ve algılamadır. Çocuk dikkatini vermezse , siz ne kadar anlatırsanız anlatın , çocuk hiç bir şey anlamayacaktır. Evdeki ödevlerinide dikkatini vererek yapmazsa , yalan yanlış bir sürü şey yazarak anlamadan yapmaktadır. Ödev dediğimiz şey okulda anlatılan konuların pekişmesi amacıyla evlere verilen tekrarları olduğuna göre , çocuk bunları hakkıyla anlayarak yapmazsa , konu ile ilgili tekrarı yapamamakta ve dolayısıyla , okulda anlatılan konu pekişmeyerek uçup gidecektir çocuğun aklından.

Bu sıkıntıyı şu anda çok yoğun olarak yaşamaktayım. 2. sınıfa giden bir yavrum var ve yukarıda anlatmaya çalıştığım gibi dersini ve evdeki ödevlerini yeterince dikkatli bir şekilde takip etmiyor. Buna bağlı olarakta anlamadan konular akıp gidiyor. Biz yanına gelip okur ve anlatırsak çok güzel yapıyor. Ancak kendi başına bıraktığımız zaman çoğu zaman soruları okumadan şekline bakarak cevaplar yazıyor. Sonuç olarak aslında anlayabilecek , yapabilecek , öğrenebilecek ve hayatta başarılı olabilecek bir birey , bu dikkatsizliği sonucunda başarısız olacak...

Şimdi burada siz devreye giriyorsunuz. "Bir elin nesi var iki elin sesi var" mantığıyla bilgi birikiminize dayanarak , özelliklede tecrübeli öğretmenler , deneyimli anneler ve İlgili babalar bana yardımcı olun.

Unutmadan kimse kusuruma bakmasın ama kitabi bilgi istemiyorum.

Denenmiş başarıya ulaşmış formüller verin bana.

Ayrıca " öğretmeni ile konuştunuz mu ? " "en iyi o anlar ve halleder " türü şeyler de istemiyorum.

Bana ve benim gibi derdi olanların , derdine derman olun MB yazarları .
 
Toplam blog
: 54
: 742
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

Ev hanımıyım. Gıda mühendisiyim. Ancak şu anda çalışmıyorum. Evim işim olmuş durumda. Amatör olarak ..