Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '07

 
Kategori
Üniversiteler
 

ODTÜ günü

ODTÜ günü
 

Bugün ODTÜ’de ODTÜ Günü kutlandı. Orta Doğu Teknik Üniversitesi 1956 yılında kuruldu. Geçtiğimiz yıl ODTÜ'nün 50. yılıydı ve 2006 boyunca çeşitli aktivitelerle 50. yılı kutladık. ODTÜ Yasası TBMM’de 27 Mayıs 1959 günü kabul edildi. Bu nedenle her yıl Mayıs ayının son günü ODTÜ Günü olarak kutlanır. ODTÜ Gününde ülkemize önemli hizmet etmiş kişilere ODTÜ Üstün Hizmet Ödülü, değişik alanlarda başarılı olmuş mezunlarımıza da ODTÜ Takdir Ödülü verilir. Bugün ODTÜ Üstün Hizmet Ödülü Sümerolog Muazzez İlmiye Çığ ve karikatürist Turhan Selçuk’a verildi. ODTÜ Takdir Ödülü de Haldun Mıdoğlu, Göksenin Tümer ve İtila Tümer’e verildi.

Son günlerde bu törende yapacağım sunumları hazırlıyordum. ODTÜ Gününde tüm ödül alanlar için birer sunum hazırladım. Bu sunumlarda biyografiler, yapıtlar ve fotoğraflar yeraldı. Eskiden bu işler için PowerPoint kullanırdım. Son yıllarda video programlarını tercih ediyorum. Yazı, fotoğraf, grafik, video, müzik gibi her çeşit medyayı daha kolay birleştirmeyi sağlıyor ancak PowerPoint gibi son dakika müdahaleleri kolay olmuyor. Sunumlarda zaman zaman seslendirme yapsam da çoğunlukla yalnızca müzik kullanmayı tercih ediyorum. Çok fazla animasyon yapmayı sevmiyorum. Yalnızca kayan yazı ve fotoğraflar ekliyorum.

Günün ilk sunumunu 1966 yılında Hayat Dergisinde ODTÜ’nün 10. yılı için yayınlanan yazıdan hazırlamıştım. 1 Aralık 1966 tarihli dergide 3 sayfa ODTÜ’ye ayrılmış. Derginin kapağında Suna Kan’ın elinde kemanıyla bir fotoğrafı var. Derginin içinde o sırada sağ olan Pablo Picasso ile bir bölüm bulunuyor. Sunumda ODTÜ sayfasındaki fotoğrafları ve yazıları kullandım. Ulvi Cemal Erkin’in Keman Konçertosu'nu Suna Kan’ın yorumuyla sunum müziği olarak seçtim.

Muazzez İlmiye Çığ sunumunda Çığ’ın kendi seçip gönderdiği fotoğrafları kullandım. Üstün Hizmet Ödülünü aldıktan sonra çok güzel bir konuşma yaptı. Cumhuriyet’in her dönemini yaşamış hoşsohbet, 93 yaşında bir Atatürkçü kadını dinlemek büyük zevkti.

Turhan Selçuk için sunumu hazırlarken birkaç yıl önce yayınlanan “Önce Çizgi Vardı” kitabını kullandım. Çok sayıda karikatürist tarafından çizilen Turhan Selçuk portre karikatürlerini saniyede bir göstererek başladım. Uzun bir yaşam öyküsünden sonra Turhan Selçuk karikatürlerinden bir seçki sundum. Son günlerde Cumhuriyet’te “Söz Çizginin” köşesinde yayınlanan karikatürleri derledim. Bu sabah Cumhuriyet’te çıkan karikatürü de ekledim. Son olarak Turhan Selçuk fotoğrafları sundum. Turhan Selçuk Üstün Hizmet Ödülünü alırken “Ben çizerim, konuşamam” dese de zaman zaman salonda kahkahaların yükseldiği güzel bir konuşma yaptı.

Son haftalardaki çalışmaların sırasında Muazzez İlmiye Çığ ve Turhan Selçuk’la ilgili oluşan bilgi birikimimi önümüzdeki günlerde yazarak paylaşacağım.

Son bölümde Takdir Ödülü alan mezunlarımızın sunumlarından sonra ödülleri verildi. Planlan süreyi 1 saatten çok aşmasına karşın ödül alanların ve salonda bulunan izleyicilerin mutlu ayrıldığı bir tören oldu.

Salonun çıkışında Çığ ve Selçuk’un çevresi sevenleri tarafından sarıldı. ODTÜ’yü bunun için çok seviyorum, değerli insanlara değer verdiği için...

ODTÜ-Ankara, 25 Mayıs 2007

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..